צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

נחשפו עוד מדברי שגריר בריטניה נגד טראמפ: "ונדליזם דיפלומטי"

מהקלטות שפורסמו ב"דייל מייל", עולה כי קים דרוק, שהתפטר לאחרונה מתפקידו, תקף בחריפות את יציאת ארה"ב מהסכם הגרעין. הסקוטלנד יארד הודיעה על פתיחת חקירה בעקבות ההדלפות, לדבריהם זו עבירה פלילית והפרה של "חוק הסודות הרשמיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר התפטרותו של שגריר בריטניה בארצות הברית, קים דרוק, בעקבות חשיפת התכתבויות ששלח לממונים עליו בהם כינה את ממשל טראמפ "לא נורמלי", "לא מתפקד" ועוד. היום (ראשון) פורסמו תכתובות נוספות של השגריר בהם אמר כי ממשל טראמפ ביצע "ונדליזם דיפלומטי" בהחלטתו לנטוש את הסכם הגרעין האיראני, כך עולה מהקלטות שפורסמו ב"דיילי מייל".

העיתון מדווח כי השגריר אמר שנראה שטראמפ פרש מהסכם הגרעין "מסיבות אישיותיות", זאת על אף שהעסקה אושרה על ידי הנשיא הקודם ברק אובמה. בנוסף מדווח ה'דיילי מייל' כי דרוק טען שהבית הלבן נכשל במשימה ליצור תוכנית "ליום שאחרי" הנסיגה מהסכם הגרעין "המגעים עם מחלקת המדינה מראים שאין שום תוכנית לפנות לשותפות ולבעלות ברית, באירופה או באזור". עוד רמז השגריר על מחלוקת בין עוזריו הקרובים ביותר של טראמפ.

המסמך שנחשף היום נכתב בשנה שעברה אחרי ביקורו של שר החוץ דאז בוריס ג'ונסון בארה"ב במהלכו ניסה לשכנע את ממשל טראמפ לדבוק בהסכם הגרעין. במסמך האשים דרוק את טראמפ שהוא "נוטש את ההסכם ממניעים אישיים בלבד", רק משום שההסכם נחתם על ידי אובמה ולא על ידו. "זה ונדליזם דיפלומטי", הוא כתב.

למרות האזהרה לתקשורת שפרסמה היום משטרת מטרופולין לונדון, הסקוטלנד יארד, שלא לפרסם עוד מסמכים דיפלומטיים, החליטו ב'דיילי מייל' לפרסם את המסמך. פוליטיקאים בכירים, בהם ג'ונסון ושר החוץ ג'רמי האנט המועמדים לרשות הממשלה, וכן עורכי עיתונים, תקפו את המשטרה ואמרו שמדובר בסכנה לחופש העיתונות. הם הוסיפו שיתמכו בהדלפות כל עוד יש בהן עניין ציבורי.

בסוף השבוע הודיעה המשטרה על פתיחת חקירה בעקבות ההדלפות, והזהירה שפרסום פרטים נוספים ממסמכי השגריר לשעבר יהווה עבירה פלילית והפרה של "חוק הסודות הרשמיים".

טראמפ מכריז: לא נעבוד עם שגריר בריטניה בארה"ב

כזכור, שגריר בריטניה בארצות הברית, קים דארוך הודיע בשבוע שעבר על התפטרותו בעקבות דליפת הביקורת החריפה שכתב על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "המצב הנוכחי מקשה עלי לבצע את תפקידי", כתב השגריר בהודעת ההתפטרות.

הפרשיה התפוצצה מספר ימים לפני ההתפטרות לאחר שנחשף כי בתזכירים לממשלת בריטניה, משנת 2017 ועד היום, כתב קים דארוך שטראמפ "מקרין חוסר ביטחון", והמליץ לגורמי ממשל בלונדון להציג את עמדתם "בצורה פשוטה, אפילו בוטה", כשהם מדברים עם הנשיא האמריקני כדי שיבין את המסר שלהם.

"אנחנו לא באמת מאמינים שהממשל הזה יהפוך לנורמלי יותר, או שיהיה פחות בלתי צפוי, פחות מפולג ותפקודי יותר עם הזמן", כתב דרוק באחד התזכירים. לדבריו, "אי אפשר לצפות לשיפור מבחינה דיפלומטית".

באחד התזכירים מהחודש שעבר תיאר השגריר "בלבול בממשל" בעקבות ההחלטה של טראמפ לבטל את המתקפה באיראן. טראמפ הסביר לאחר מכן שביטל את התקיפה ברגע האחרון כשהבין כמה אנשים צפויים להיהרג בה. "סביר יותר שהוא מעולם לא רצה לתקוף", כתב השגריר.

לאחר שנחשפו המסמכים הודיע הנשיא האמריקאי כי ממשלו לא יעבוד עם השגריר הבריטי. הדברים הקשים שכתב דארוך בהודעות דואר אלקטרוני שנשלחו על ידו, עוררו את חמתם של האמריקאים. "אני לא מכיר את השגריר, אבל הוא לא אהוב או מוכר בארצות הברית. אנחנו לא נעבוד איתו יותר", הכריז טראמפ בהודעה בטוויטר. "החדשות הטובות לבריטניה זה שבקרוב יהיה להם ראש ממשלה חדש", הוסיף לתקוף את הממשל. עם זאת הבהיר, כי דבריו על הביקור בממלכה היו כנים, "אני באמת נהניתי בביקור המדיני המופלא שלי בחודש שעבר, זאת הייתה המלכה שהרשימה אותי"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture