Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ההתפטרות: מבקר המדינה פרסם הרכב חדש לועדת ההיתרים

אנגלמן ירחיב ל-8 את מספר חברי הוועדה, ובראשה יעמדו השופטות בדימוס מוניץ ופריש. זאת לאחר שחברי הוועדה הקודמים התפטרו על רקע אי הסכמה בנוגע למימון הוצאותיו המשפטיות של רה"מ. לראשונה יהיו נציגים בוועדה למגזר החרדי וליוצאי אתיופיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (שני) על שינויים משמעותיים בהרכב ועדת ההיתרים, כך שהועדה תכלול שמונה חברים במקום שישה, בהם שתי שופטות בדימוס שיכהנו במשותף כיושבות ראש הוועדה ושלושה מנכ"לים לשעבר – בכירים במשק המומחים במדיניות ציבורית. כמו כן קבע המבקר כי לראשונה תהיה נציגות בוועדה לפריפריה, למגזר החרדי וליוצאי אתיופיה. בהודעת המבקר נכתב כי "הרחבת הרכב הוועדה תאפשר שילוב של מומחים מתחומים שונים (משפט, כלכלה וניהול ציבורי) לצד הרחבת מגוון הדעות ושילובן בוועדה של קבוצות שונות בחברה הישראלית". המבקר הדגיש כי "הוועדה אינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין".

בראש הוועדה יישבו כאמור שתי שופטות בדימוס – נחמה מוניץ, בוררת ומגשרת במסגרת המשכן לבוררות ופתרון סכסוכים ושופטת בית המשפט המחוזי בדימוס, ושרה פריש, בעלת משרד עורכי דין ונשיאת בית הדין של ההסתדרות הלאומית, ושופטת בית משפט השלום בדימוס.

עוד יכהנו בוועדה – שמואל סלבין, יו"ר קרן להשקעות במקרקעין, עדן בר טל, יו"ר הועדה לחיוב אישי במשרד הפנים, מרדכי כהן, מנכ"ל אוניברסיטת תל אביב לשעבר וד"ר אסתר לוצאטו, מומחית בעלת שם עולמי בתחומי עריכת פטנטים. כמו כן, יישבו בוועדה ישראל תיק, חבר המל"ג ועמית במכון חרדי למחקרי מדיניות ומנהל פיתוח עסקי וקשרי חוץ, תיק יהיה הנציג חרדי הראשון בוועדה, וראש הקתדרה לחקר יהדות אתיופיה במרכז האקדמי אונו, הרב ד"ר שלום שרון – נציג העדה האתיופית הראשון שיהיה חבר בה.

מבקר המדינה אנגלמן אמר לאחר פרסום הרכב הוועדה החדש כי: "היום עשינו את הצעד הראשון בדרך ליישום רפורמה המקדמת ביקורת בונה ואיכותית. העצמת הרכב הוועדה למתן היתרים תאפשר שילוב של מומחים מתחומים שונים (משפט, כלכלה וניהול ציבורי) לצד הרחבת מגוון הדעות ופתיחת הוועדה לקבוצות שונות בחברה. הוועדה תפעל ללא משוא פנים והיא אינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין. הוועדה היוצאת השלימה קדנציה מלאה בת שנתיים ואני מבקש להודות לחברי הועדה על תרומתם למנהל התקין בישראל".

המבקר הוסיף: "בימים אלו אני עמל ביחד עם הצוות המקצועי במשרד המבקר, וזאת מתוך הערכה מרובה לצוותי הביקורת הפועלים במשרד, לניסיונם ולמקצועיותם, על גיבוש מתווה הרפורמה לביקורת בונה ואיכותית. כמבקר המדינה אני דוגל בביקורת מקיפה, מעמיקה ובונה המתמקדת בליבת העשייה של הגוף המבוקר. אנו נפעל במלוא העוז, ככתבו וכלשונו של החוק, ולפיו על המבקר לפרט בדו"ח הביקורת כל פגיעה בטוהר המידות וכל ליקוי או פגיעה בחוק, אך יחד עם זאת יפרט ליקויים על פגיעה בעקרונות חסכון ויעילות ויציין שיפור או פעולות בולטות לטובה הראויות לדעת המבקר להיכלל בדין וחשבון. עבודת המטה לגיבוש הרפורמה תושלם בהקדם ותוצג לציבור כמקובל".

כזכור, בשבוע שעבר הגיש השופט עזרא קמא, שעמד בראש ועדת ההיתרים, מכתב בשם חברי הוועדה למבקר המדינה, ובו הודיע כי הם אינם מעוניינים להאריך את תקופת כהונתם – שנגמרת בסוף החודש. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי חברי הוועדה לא רצו להמשיך בשל יחס המבקר אליהם. הסכסוך בין הצדדים התפתח בעקבות סוגיית הכספים שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי.

ועדת ההיתרים קבעה לפי חוות דעת של היועמ"ש שנתניהו חייב להחזיר את הכסף, 300 אלף שקלים, שקיבל מבן דודו לצורך ההגנה המשפטית במסגרת התיקים בהם הוא חשוד.

על רקע הודעתו של מבקר המדינה היום על מינויים חדשים בוועדת ההיתרים, שלחה היום התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש, למבקר המדינה, ליועמ"שית משרד רה"מ ולראש אגף הכספים במשרד רה"מ, מכתב בו הדגישו את מחוייבותם לאכוף את השבת הכספים שקיבל רה"מ למימון הוצאותיו המשפטיות, בסכום של 300 אלף שקלים: "חודש וחצי עברו מאז פרסם היועמ"ש את חוות דעתו כי על רה"מ להשיב את הכסף שקיבל בהפרה בוטה של החוק, אך הסכום טרם הושב. המבחן העליון של חברי הוועדה החדשים הוא להוכיח לציבור כי טובתו נמצאת לנגד עיניהם, ולא טובת גורמים פוליטיים כאלה ואחרים. להוכיח כי אכן מדובר בוועדת ההיתרים, ולא בוועדת המקורבים. רפורמה או לא רפורמה במשרד המבקר – את הכסף שקיבל חייב רה"מ להשיב לאלתר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture