רעידת אדמה וצונאמי: הסתיים תרגיל בין-לאומי הגדול אי פעם

התרגיל הבינלאומי, שכלל כוחות מ-10 מדינות זרות, היה הגדול ביותר שהוביל חיל הים. הערכה שבמקרה של רעידת אדמה עיקר הסיוע הלוגיסטי והרפואי יגיע מהים. "נושאת מטוסים קטנה יכולה להביא מה שמטוס יביא ב-54 גיחות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשבוע שעבר הסתיים תרגיל בין-לאומי שערכה זרוע הים למקרה של רעידת אדמה שתפקוד את ישראל בעוצמה גבוהה ביותר. התרגיל "נחשולים אדירים" שהוגדר על ידי מפקד בסיס חיפה בחיל הים כ"הגדול ביותר אי פעם" מדמה אירוע רעידת אדמה רבת עוצמה אשר פקדה את מדינת ישראל. 10 מדינות לקחו חלק פעיל בתרגיל – ארה״ב, צרפת ויוון, באמצעות כלי שיט. בנוסף – קפריסין, צ׳ילה, איטליה, גרמניה, קנדה, בריטניה ונאט״ו שלחו נציגי מטה לתרגיל.

"לקחנו את רעידת האדמה בהאיטי שהתרחשה ב-2010 כמקרה בוחן", מסביר מפקד בסיס חיפה, תת-אלוף גיל אגינסקי, "רעידת האדמה הייתה בעוצמה של כ-7 דרגות. 230,000 בני אדם נהרגו, 3 מיליון בני אדם נפגעו והושפעו, 250 בניינים קרסו ונגרם נזק כבד לתשתיות המדינה – מדובר באירוע קטסטרופלי".

לדבריו, בעקבות התחקירים שקראו על אותה רעידת האדמה, הבינו כי חשוב לתרגל תרחיש כזה על ידי שותפויות, לבצע שיתוף פעולה לא רק בין ציים אלא גם בין ארגונים וגופים שונים.

בשבוע שעבר יצא התרגיל לדרך – רעש בעוצמה של 7.5 פקד את אזור האגן המזרחי של הים התיכון. בעקבות עוצמת הרעידה אלפי אנשים נהרגו, עשרות בתים ניזוקו ובשל כך 150 אלף אזרחים נותרו עקורים מבתיהם.

"הפעולה הראשונה של חיל הים הייתה לצאת ולבצע חילוץ והצלה ימיים", אמר תא"ל אגינסקי, "במקביל, מתחילים לבצע הערכת נזקים בתשתיות של חיל הים ותשתיות ימיות בכלל. בשלב זה, מטרתנו לעשות סקר נמלים על מנת לבחור נמל מועדף דרכו תיכנס התמיכה לארץ ובו בזמן כמובן גם מטוסים מתחילים לנחות".

בתרחיש הנוכחי שתורגל, הוחלט שהנמל שפחות נפגע הוא נמל חיפה ולשם יגיעו האוניות. "הקמנו שער ימי שנועד לאפשר למדינות זרות לסייע לישראל בתרחישי חירום, בפעם הראשונה התקיים תרגול בינלאומי של תפעול שער ימי בנמל חיפה".

בתרגיל הוקם לראשונה תא התיאום הימי – NCC, שריכז את כל נושא התיאום הימי והיבשתי עם הציים הזרים הפועלים במים ריבוניים ישראליים. תא התיאום נוהל על ידי זרוע הים ונכחו בו נציגים מכלל הגופים והמדינות שהשתתפו בתרגיל.

כחלק מהתרגיל בוצעו תרגולי רפואה משותפים בין הציים, תרגילי חילוץ על מימיים ותת מימיים, מטווחים ומסדרים ימיים.

התא פעל בזמינות וברציפות לטובת תיאום של זרוע הים עם הציים הזרים הפועלים במרחב, החזיק בתמונת מצב ימית לאורך כל התרגיל ופעל ליישום פתרונות משותפים בזמן אמת במהלך כל המבצע. "בתרגיל תיאמנו בין חיל הים, אמ"ץ, אט"ל, חיל האוויר, משטרת ישראל, מד"א, נמל חיפה וכמו כן בין 11 הציים", מפרט מפקד בסיס חיפה.

לדבריו, המטרה המרכזית של התרגיל הייתה לקדם שיתוף פעולה ותיאום עם מספר ציים בכל מה שקשור בהצלה וסיוע הומניטרי בארצנו. בנוסף, מתוך הבנה שתרחיש של רעידת אדמה הוא סביר במדינת ישראל, שכן על פי הסטטיסטיקה פעם ב-100 שנים ישנה רעידת אדמה בסדר גודל כזה, ראו לנכון שיש צורך בלהגיע מוכנים לאירוע כזה.

"יש הרבה מה ללמוד מציים זרים ומאירועים שהתרחשו בעולם ועל פי ניתוח וקריאה של התחקירים אנחנו מבינים שכשפועלים בקואליציה, השלם גדול יותר מסכום חלקיו", משתף תא"ל אגינסקי, "לאחר תחקור ראשוני לתרגיל המשמעותי הופקו לקחים לקראת התרגיל הבא", משתף תא"ל אגינסקי.

מפקד זרוע הים אלוף אלי שרביט סיכם בהתרגשות: ״בשבוע האחרון זרוע הים הובילה תרגיל רחב היקף ובו באה לידי ביטוי אופרציה ימית משמעותית. אנו רואים בתרגול מסוג זה חשיבות עליונה למען חיזוק הקשר של זרוע הים עם הציים הזרים איתם היא עתידה לשתף פעולה באירועים שונים ומגוונים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני צריך להיתגלות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture