צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בש"ס דורשים: הדיון בסוגיית האירוע הנפרד בעפולה לעליון

דרישת ש"ס מגיעה לאחר שבמפלגה עתרו נגד החלטת בית המשפט אשר אסרה על קיום אירוע בהפרדה לציבור החרדי, אולם התברר כי בית המשפט הורה לשדולת הנשים לענות לעתירת ש"ס נגד החלטת בית המשפט ארבעה ימים אחרי האירוע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח״כ משה ארבל (ש"ס) פנה אמש (שני) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, שיביע את עמדתו בעד העברת הדיון בסוגיית האירוע בעפולה לבית משפט העליון בהרכב מורחב של שופטים. לדברי ח"כ ארבל, "החלטת בית המשפט המחוזי שניתנה בהרכב של דן יחיד איננה סבירה ופוגעת בזכות לשוויון ולחופש הדת של הציבור החרדי".

דרישת ש"ס מגיע לאחר שאמש התברר כי בית המשפט הורה לשדולת הנשים לענות לעתירת ש"ס נגד החלטת בית המשפט אשר אסרה על קיום אירוע בהפרדה לציבור החרדי, ארבעה ימים אחרי האירוע. במפלנה סיפרו כי בית המשפט בנצרת הורה לעיריית עפולה ולשדולת הנשים לענות לעתירת ש"ס עד ל-18.8, כאשר רק אז בית המשפט יחל לדון האם לתת צו ביניים כפי שש"ס מבקשת. כמובן שהאירוע עצמו, אמור להתקיים ארבעה ימים קודם לכן, בתאריך 14.8.

מש"ס נמסר בתגובה: "עושה רושם שבית המשפט החליט לרמוס את זכויות המיעוט החרדי. החלטתו לדון בעתירה ארבעה ימים אחרי מועד האירוע מגוחכת ומנסה לקבור קבורת חמור את זכויותיהם של אזרחים משלמי מיסים שבסך הכל רוצים להינות מאירוע אחד בהפרדה מתוך מאות אירועים שמתקיימים בקיץ. העובדה שהעתירה של שדולת הנשים קיבלה מענה מהיר מבית המשפט (תוך 4 ימים, ומתוכם שישי-שבת ותשעה באב) מוכיחה את המשך האפליה המקוממת נגד ציבור שלם רק בשל אמונתו ואורחות חייו".

"ש"ס תמשיך להיאבק בכלים המשפטיים שבידה, כדי לעצור את מופע האטימות וחוסר השווין, ולאפשר לציבור גדול להנות ממופע קיץ בעפולה במועדו מבלי לפגוע באורחות חייו". לשון התגובה.

כזכור, בית המשפט המחוזי בנצרת פסק כי הוא אוסר על עיריית עפולה לקיים מופע מוזיקלי שתוכנן להתקיים ביום רביעי השבוע, בהשתתפות הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל, שיועד לציבור חרדי המתגורר בעיר. יצוין כי מדובר בפעילויות הנערכות לטובת המגזר החרדי המתגורר בעיר, לצד אין ספור אירועים אחרים שנערכים לציבור החילוני.

"לאחר ששקלתי את טיעוני הצדדים מכאן ומכאן, ונוכח הסכמת המשיבות כי אין מקום לביצוע הפרדה מגדרית, אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית על רקע של מין, גזע או כל מגדר אחר במהלך האירוע. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי", כותב השופט יונתן אברהם.

עוד הוא מוסיף בפסק הדין, "כן אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה כאמור. אין באמור לעיל כדי למנוע מכל אדם בקהל החפץ מרצונו החופשי לשהות במקום מסוים באזור האירוע, כדי לשהות בו"

"המשיבות תודענה עד מחר בשעה 16:00 למארגני/מפיקי האירוע ולספק השירותים שהוזכר בפרוטוקול הישיבה וכן לאומן המופיע (מוטי שטיינמץ, ח.ב.) , את תוכנו של פסק דין זה ואת האיסור לפיו לפעול בשטח האירוע לצורך הפרדה מגדרית. כן תפעלנה המשיבות להסרת התנאי המגדרי מכל הפרסומים באותם אמצעי פרסום שננקטו על ידן לפרסום האירוע".

השופט פוסק עוד כי, "אני מורה למשטרת ישראל שנציגיה יהיו נוכחים באבטחת האירוע, לסייע לכל מי הפונה אליה בטענה או תלונה כי מתבצעת הפרדה מגדרית, למנוע הפרדה שכזו ולהרחיק ממקום האירוע כל אדם העוסק בהפרדה מגדרית בשעת האירוע".

בסיום מחליט השופט לפסוק על עיריית עפולה תשלום הוצאות לשדולה שהגישה את העתירה, "אשר להוצאות, נוכח העובדה כי עיריית עפולה נתבקשה מבעוד מועד ע"י העותרות לבצע פעולות למניעת ההפרדה המגדרית, ולא טרחה להשיב לעותרות כי תבצע את הפעולות הנ"ל כפי שדורש החוק, הרי שהגשת העתירה הייתה מוצדקת ונעשתה בלית ברירה. על כן זכאיות העותרות להוצאות העתירה. .בהתחשב בעובדה כי הדיון שהתקיים היה קצר וכן באגרה ששולמה, אני מחייב את המשיבות לשלם לעותרות הוצאות משפט בסכום כולל של 5,000".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פולין: אין כניסה ליהודים וכלבים.
לטביה: אין אישור לאירועים בהפרדה ואסורה שחיטה יהודית.
ליטא: מסעדה: אין כניסה ליהודים וכלבים.
צרפת:מוזיאון: כניסה חפשית מלבד ליהודים.
ישראל: עפולה,אין אישור לאירועים בהפרדה כהלכת היהדות.ואין אישור לזמר חרדי להגיע להופעה.

בס"ד,
הטעות של בית המשפט. פשוט חבל על המשאבים
מערכת המשפט טועה כל פעם מחדש עם הציבור החרדי,וחבל
יש פתרון פשוט מאד,
שיפסקו לשלוח אותם לגטו וחסל סדר התביעות נגד הציבור הטורדני.

מצויין! כבר אמר אחד החכמים "יותר משאני חושש מגזרות המדינה על החרדים אני חושש שהמדינה תערב להם"
מה שרואים כאן זה הוכחה מצויינת לכך שהליברליזם המזוייף לא ישקוט ולא יסתפק בפחות מלשנות אותנו בתואנות שונות. לכן כדאי מאוד להתרחק מהם כולל מהשירות הצבאי והאקדמיה.

החלטת בית המשפט מגוחכת ובלתי נסבלת. אינה עומדת בקנה אחד עם לשון החוק. אי אפשר לכפות עירוב שמשמעו דריסת עולם הבידור החרדי יש להילחם ולהיזהר ממדרון חלקלק בנושא. הייתי רוצה לראות שיתחילו לרמוס את רגשות המוסלמים או הנוצרים, באותה מידה שעושים לחרדים מה היה קורה בעולם ובישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture