דיווח: ישראל עומדת מאחורי תקיפת מחסן הנשק בבגדד

עיתון ערבי היוצא בלונדון מצטט גורם ביטחוני שאומר כי "כל הנתונים מעידים שירושלים, כנראה בתמיכה אמריקנית, הפציצה אתרים של כוחות איראניים בעיראק" זאת לאחר שלפני יומיים אירעה פיצוץ במחסן התחמושת בבגדד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפי דיווח הבוקר (רביעי) בעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", ישראל ואולי אף ארצות הברית הם האחראיות לפיצוץ מחסן התחמושת לפני יומיים בבגדד. העיתון מצטט גורם ביטחוני שאמר כי "כל הנתונים מצביעים על כך שישראל, ייתכן על ידי תמיכה מארצות הברית, הפציצה בעיראק בסיסים של כוחות איראניים – כפי שהיא עושה בסוריה".

הגורם הוסיף כי עיראק לא תפרסם את ממצאי התחקיר שנערך בנוגע לפיצוץ מחסן התחמושת, בדומה לתחקיר שערכה על ההפצצה שבוצעה בחודש שעבר נגד בסיס במרכז המדינה. זאת כיוון שבעיראק "לא מעוניינים לעצבן את האיראנים, שהאסטרטגיה שלהם היא לא לדבר על התקיפות הישראליות והאמריקניות נגד בסיסיהם במזרח התיכון".

כזכור, ביום שני השבוע דיווחו כלי תקשורת ערביים על פיצוץ עז שאירעה במחסן תחמושת השייך למיליצייה פרו איראנית שנמצא בבסיס צבאי בדרום מערב בגדד ונגרם לו נזק רב. לפי רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, הפיצוץ נגרם כתוצאה מפגיעת פצמ"רים. עוד דווח כי לאחר הפיצוץ בבסיס הצבאי בבגדד, נפלו פצמ"רים במתחם "האזור הירוק" בבגדד, מקום בו מרוכזים הכוחות הזרים הפועלים בעיר, וכי אזעקות נשמעו במתחם שגרירות ארצות הברית. ברשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" טוענים שהפיצוץ אירע במחסן תחמושת ששייך למיליציית "הגיוס העממי", מיליצייה ‎שיעית עיראקית שזוכה לתמיכה איראנית.

הפיצוץ מגיע ברקע דיווחים בשבועות האחרונים על תקיפות ישראליות במדינה. העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" שמתפרסם בלונדון, דיווח לפני כשבוע וחצי מפי "גורמים ביטחוניים בישראל" כי בקרוב ישראל תתקוף בעיראק מטרות איראניות עוינות". זאת, לאחר שמספר ימים קודם לכן דווח כי גורמים דיפלומטיים מערביים בכירים אמרו שישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו במדינה בחודש יולי.

לפי אותו דיווח ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות נגד איראן בסוריה ובעיראק – חיל האוויר הישראלי תקף מפעל טילים איראני במחנה צבאי צפונית-מזרחית לבגדד. עוד דווח כי התקיפה, שהתרחשה ב-19 ביולי בעיראק, "בוצעה על ידי מטוס F-35".

בנוסף לתקיפה ב-19 ביולי, אירעה תקיפה נוספת בבסיס הנמצא בצפון-מזרח בגדד, 80 ק"מ מהגבול עם איראן. התקיפה השנייה פגעה ביועצים איראניים וכוונה נגד משאית שבה היו משגרי טילים בליסטיים אשר הועברו באחרונה מאיראן לעיראק. גורמים מערביים אמרו ל"א-שרק אל-אווסט" כי ישראל היא גם זו שעומדת מאחורי התקיפה שדווחה לאחרונה בדרעא ובתל אל-חארה בסוריה, במטרה "למנוע מאיראן להשתלט על הגבעה האסטרטגית הזו".

בחודש שעבר דיווחה רשת "אל-ערביה" על הפצצה אווירית שהתרחשה במחנה המיליציות השיעיות בעיראק. לפי הדיווח, המחנה שהותקף הכיל טילים בליסטיים איראניים ונטען כי ההרוגים בתקיפה הם לוחמים ממשמרות המהפכה וחיזבאללה – אך אין לכך אישור ממקור אחר. ארצות הברית הודיעה כי היא אינה מעורבת בתקיפה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture