Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו למשלחת אייפא"ק: "הג'יהאד מתחבא מאחורי אזרחים, לא נפגע בהם"

ראש הממשלה נפגש עם משלחת של חברי AIPAC ואמר כי, "אסור לפעול נגד אזרחים חפים מפשע. זה קורה שחוצים את הקו בטעות, אבל אסור לחצות אותו באופן מכוון. מי ששם לו למטרה לפגוע באזרחים - הוא פושע מלחמה. הטרוריסטים עושים את ההפך הגמור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם משלחת בכירה של חברי AIPAC, במשרד רה"מ בירושלים ועדכן אותם במצב בעזה ואמר כי "ההבחנה החשובה ביותר בחוק הבינלאומי, וספציפית בחוקי המלחמה, היא שישנו קו מפריד, שבצדו האחד יש את הלוחמים ובצד השני יש אזרחים", והוסיף כי "אסור לפעול נגד אזרחים חפים מפשע. זה קורה שחוצים את הקו בטעות, אבל אסור לחצות אותו באופן מכוון. מי ששם לו למטרה לפגוע באזרחים – הוא פושע מלחמה".

נתניהו הדגיש כי "הטרוריסטים עושים את ההפך הגמור, כולל אלה בעזה. הם מכוונים את הירי על אזרחים בכוונה תחילה. הם שמים את הערים שלנו כמטרה. הם שמו את אשקלון כמטרה היום, הם שמים את יישובי עוטף עזה כמטרה, את תל אביב ואת ירושלים. הם רוצים לפגוע באזרחים באופן מכוון. זהו פשע מלחמה".

"ואז הם מבצעים פשע מלחמה שני. הם לא רק פוגעים במכוון באזרחים, הם גם מתחבאים מאחורי אזרחים, באזורים אזרחיים, משום שהם יודעים שאנחנו, שמנסים להימנע ככל האפשר מפגיעה באזרחים, לא נפגע בהם במקומות המסתור הללו. למעשה הם מבצעים פשע מלחמה כפול – הם פוגעים במכוון באזרחים והם מתחבאים מאחורי אזרחים בניסיון לייצר לעצמם חסינות שתאפשר להם להמשיך לעשות את זה", אמר ראש הממשלה.

מוקדם יותר קיים נתניהו הערכת מצב בפיקוד הדרום ואמר כי, "סיימנו עכשיו התייעצות ביטחונית כאן בפיקוד הדרום עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש אמ״ן וראש השב״כ. סיכמנו על צעדי ההמשך. יש כאן הישג גדול של מדינת ישראל לחיזוק נוסף של ההרתעה שלנו. רבי המחבלים יודעים שאנחנו יכולים לשים אותם על כוונת ואנחנו אכן נשים על כוונת את כל מי שבא לפגוע בנו. מעבר לכך פנינו לא להסלמה אבל אנחנו נדע לעשות את כל הפעולות הדרושות שסיכמנו עליהן כדי להמשיך להגן על מדינת ישראל ואזרחיה".

בפתח הדיון אמר כי, "יש כאן שינוי אמיתי של המשוואה משום שעכשיו יודעים ראשי המחבלים ואחרון הפעילים שלהם, שאנחנו יכולים להגיע אליהם לנקודות המסתור בדיוק כירורגי, ולפעול נגדם. זה שולל מהם את התחושה הזאת שהם יכולים לפעול נגדנו, נגד האזרחים שלנו, תוך כדי הסתתרות מאחורי האזרחים שלהם. זה שינוי של המשוואה כי הם כולם יכולים להיות על הכוונת. זה שינוי גדול מאוד, וזה מחזק מאוד את ההרתעה של ישראל ואת היכולות שלה מול המחבלים".

"אנחנו בעיצומה של מערכה, אנחנו מקווים שהיא תהיה קצרה ככל האפשר. פנינו אינם להסלמה, אבל אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט והביטחון לתושבי הדרום ולתושבי ישראל. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. אני רוצה לברך אתכם, את הרמטכ"ל, את אלוף הפיקוד, את השב"כ ואת אמ"ן. יש כאן עבודה פנטסטית של המפקדים והחיילים", דברי ראש הממשלה.

שר הביטחון נפתלי בנט אמר בתום הערכת המצב כי, "אנחנו נמצאים ביום השני של המערכה בעזה. ההישגים טובים – אדריכל הטרור של הג'יהאד האסלאמי חוסל, ויש הרתעה, אבל הדרך עוד לפנינו. אנחנו צריכים שכל מחבל וכל יזם טרור יידע שהוא נושא על גבו טיימר לסוף חייו, וההחלטה בידי כל בן אדם להחליט אם להמשיך בפעילות טרור ולסיים את החיים או לעזוב את הטרור".

"החלטה דומה יש גם לג'יהאד האיסלאמי כארגון. נראה כרגע שהג'יהאד האיסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים. זו החלטה שלהם האם הם יגררו את אזרחי עזה ותושביהם שלהם לדבר הזה. אנחנו מקווים שלא, אבל הם יישאו באחריות להחלטות שלהם בשעות הקרובות", דברי בנט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עד כדי כך צריך להסביר דבר כזה פשוט… ובאיזה סבלנות.
אבל מי ישמע.. הגוים באמריקה, לא אלה שמדברים איתם.. העמך לא מעניין אותם, אותם מעניין מה הכומר שלו או הקאדי אומר, וזהו!
בודדים האנשים שבאמת חושבים מעצמם…

עמרם זה כל כך נכון שבודדים האנשים שחושבים בעצמם, אבל עם כל הכבוד אתה לא נשמע לי מהם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture