צילום: Rishwanth Jayapaul

הלמ"ס מפרסמת: באיזו עיר חרדית תוחלת החיים הגבוהה ביותר בישראל?

הלמ"ס מפרסמת דו"ח על ממוצע תוחלת החיים בישראל - הממוצע הכללי הוא גיל 82.6. מהנתונים עולה כי שלוש מתוך ארבע הערים עם תוחלת החיים הכי נמוכה הן ערים ערביות או מעורבות • איפה שיעור התמותה מסרטן הגבוה ביותר?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נתוני הפרופיל הבריאותי חברתי של היישובים בישראל לשנים 2017-2013 פורסמו היום (רביעי) על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהנתונים עולה כי תוחלת החיים של כלל האוכלוסייה בישראל בממוצע עמדה על 82.6 שנות חיים – 84.5 לנשים ו-80.6 לגברים.

עוד עולה מהנתונים כי רמת גן היא העיר עם תוחלת החיים הגבוהה ביותר בישראל, עם 84.6 שנים. בת ים, לעומת, היא זו עם תוחלת החיים הנמוכה – שעומדת על 81 שנים. כמו כן קיים פער בין אזור יהודה ושומרון, שבו תוחלת החיים עמדה על 84 לבין תל אביב, שבה עמדה תוחלת החיים על 81.1, פער של כשלוש שנים.

העיר החרדית במודיעין עילית מככבת גם היא ברשימה בקטגוריית הערים שבהן בין 50 אלף ל-99,999 תושבים, כאשר תוחלת החיים הגבוהה ביותר נרשמה בעיר עם 87.6 שנים, אחריה נמצאת הוד השרון, עם 86 שנים. הנמוכה ביותר נרשמה באום אל-פחם, בפער של 8.6 – ועומדת על 79 שנים.

עוד עולה כי שלוש מתוך ארבע הערים עם תוחלת החיים הנמוכה ביותר הן ערים ערביות או מעורבות, בהן כאמור אום אל-פחם, לוד ורמלה. כמו כן, נמצא בדוח כי ככל שהמדד החברתי-כלכלי של יישוב הוא גבוה יותר, כך סך התמותה ביישוב, התמותה ממחלות לב, תמותת תינוקות, הימצאות סוכרת ושיעור שחרורים מאשפוז נמוכים יותר.

שלוש מתוך ארבע הערים עם תוחלת החיים הנמוכה ביותר הן ערים ערביות או מעורבות, בהן – אום אל- פחם, לוד ורמלה. הדוח מצא כי ככל שהמדד החברתי-כלכלי של היישוב גבוה יותר; סך התמותה ביישוב, התמותה ממחלות לב, תמותת תינוקות, הימצאות סוכרת ושיעור שחרורים מאשפוז נמוכים יותר.

קשר זה חזק יותר ביישובים יהודיים ומעורבים ואילו ביישובים ערביים בחלק מהמדדים לא נמצא קשר. נמצאו פערים בין היישובים הערביים ליישובים היהודיים במגוון מדדים. ביישובים הערבים שיעורים גבוהים של תמותה ממחלות לב, שיעורי אשפוז כללי, שיעורי סוכרת ועודף משקל או השמנה.

שיעור התמותה הארצי עמד בשנים שבהן עוסק הדוח על כ-5 לכל אלף תושבים בממוצע. במחוז חיפה היה שיעור התמותה הגבוה ביותר, אחריו הצפון, הדרום ואחרון היה אזור יהודה ושומרון עם 4 על כל אלף תושבים.

תמותה לפי סיבות מוות: שיעורים נמוכים של תמותה מסרטן נמצאו במחוז ירושלים ובאזור יהודה ושומרון, ואילו השיעור הגבוה – במחוז דרום. בחלוקה לפי נפות, נמצאו שיעורים נמוכים בתל אביב ובירושלים, ושיעורים גבוהים בנפות גולן ואשקלון. שיעורים גבוהים יחסית של תמותה ממחלות לב נמצאו במחוז הצפון ובמחוז חיפה, לעומת שיעורים נמוכים באזור יהודה והשומרון. בחלוקה לפי נפות, נמצאו שיעורים נמוכים בנפות ירושלים, פתח תקווה ואשקלון, ושיעורים גבוהים בנפות עכו ויזרעאל.

במוות ממחלות זיהומיות, נרשמו הנתונים הגבוהים ביותר באזור באר שבע ואשקלון. לעומת זאת, באזור צפת, נפות הגולן ועמק יזרעאל תועדו נתונים נמוכים הרבה יותר. שיעורים גבוהים של תמותה מסוכרת ומחלות כלי דם במוח נרשמו במחוז הצפון. מנגד, באזור יהודה ושומרון וכן באזור רחובות נרשמו אחוזים נמוכים.

הממוצע הארצי של תמותת תינוקות, כפי שעולה מהדוח, עמד על כ-3 מתוך כל אלף לידות. שיעורים גבוהים נרשמו באזורי הדרום, הצפון וירושלים. במקום הראשון בתמותת תינוקות נמצאת באר שבע עם כ-7 על כל אלף לידות. "ככל שהמדד החברתי-כלכלי גבוה יותר, כך שיעור תמותת התינוקות נמוך יותר. הקשר חזק יותר ביישובים הערביים מאשר ביישובים היהודיים", נכתב בדוח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בירושלים יש בתי חולים טובים

אוייש איזה שטויות?‍♂️

קרית ספר זה עיר של צעירים לכן תוחלת החיים גבוהה

ככל שהולכים בדרך התורה, מקבלים למען יאריכון ימיך. וככל שמתפללים יותר בימים נוראים נגזרים לחיים טובים ולשלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture