צילום: דוברות הכנסת - איציק הררי

ביוזמת ראש העיר לשעבר: שדולה בכנסת להקמת בית חולים בבית שמש

ח"כ משה אבוטבול: "בתפקידי כראש עיריית בית שמש הקצאתי מתחם ענק בן כ-120 דונם ברמת בית שמש לצורך הקמת בית חולים, ועתה כולם שותפים למטרה להקים במקום בית חולים אזורי עם כל המחלקות הנדרשות". לשדולה הצטרפו 27 חברי כנסת מימין ומשמאל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"לאור גידולה ופיתוחה של העיר בית שמש, וכן הגידול המבורך של תושבי העיר שימנו בעוד כעשור כרבע מיליון תושבים, וכיום ישנם כל שנה כ-5000 לידות, ובעיר כ-500 רופאים ואחיות, והוקצה שטח 120 דונם למטרה חשובה זו", כך נכתב בדברי ההסבר שהגיש חה"כ הרב משה אבוטבול (ש"ס) למזכירות הכנסת בטופס רישמי עליו חתמו 27 חברי כנסת, למען הקמת שדולה שתקדם הקמת בית חולים בבית שמש.

חה"כ הרב משה אבוטבול עד לא מכבר כיהן כראש עיריית בית שמש, במסגרת תפקידו בעירייה הביא להקמת כ-40.000 יחידות דיור חדשות בבית שמש, ובמקביל דאג להקצות כ-120 דונם להקמת בית חולים אזורי בבית שמש יחד עם בית החלמה.

לצורך הקמת בית החולים נועד חה"כ אבוטבול במהלך השנים עם פילנתרופים חשובים בעולם היהודי שמוכנים להטות כתף למען הקמת בית חולים ומרכז רפואי בבית שמש, אך בכדי לקדם את המהלך צריך להביא החלטת ממשלה שתתמוך ברעיון זה, ותפעל יחד עם משרד הבריאות לצורך הקמת בית החולים.

עתה חה"כ אבוטבול מנסה מהכנסת לקדם את השלב החדש בתוכנית, ויחד עם שני חברי כנסת נוספים מבית שמש, חה"כ קטי שטרית מהליכוד, וחה"כ עומר ינקלביץ מכחול לבן, הקים את השדולה החדשה ששמה "שדולת חברי הכנסת להקמת מרכז רפואי, בית חולים לעיר בית שמש", וביום רביעי השבוע הגיש את הטופס המלא למזכירות הכנסת, וכן ליו"ר הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין.

120 דונם. השטח אותו הועיד משה אבוטבול בהיותו ראש עיר לבית חולים בבית שמש

על חברי השדולה גם נמנים 24 חברי כנסת נוספים, (לפי סדר החתימות): הרב ינון אזולאי (ש"ס), הרב משה ארבל (ש"ס), שלמה קרעי (הליכוד), מתן כהנא (ימינה), מרדכי יוגב (ימינה), הרב יעקב מרגי (ש"ס), יזהר שי (כחול לבן), הרב אורי מקלב (יהדות התורה), מכלוף מיקי זוהר (הליכוד), הרב ישראל אייכלר (יהדות התורה), יועז הנדל (כחול לבן), חילי טרופר (כחול לבן), מיכאל ביטון (כחול לבן), הרב יעקב אשר (יהדות התורה), עודד פורר (ישראל ביתנו), הרב משה גפני (יהדות התורה), גדי יברקן (כחול לבן), רויטל סויד (העבודה), עמיר פרץ (העבודה), הרב מיכאל מלכיאלי (ש"ס), הרב יעקב טסלר (יהדות התורה), יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי), מאיר כהן (כחול לבן), מיקי לוי (כחול לבן).

כולם מצטרפים. חברי כנסת מכל הסיעות שותפים להקמת השדולה

לאחר הקמת השדולה מתכוון חה"כ אבוטבול להרחיב את הפעילות ולערוך בכנסת כנס משותף של כל חברי השדולה, יחד עם ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, ראש מועצת מטה יהודה ניב ויזל, ואישים נוספים מהאזור, בכדי לפעול יחדיו מול הממשלה החדשה שתוקם, להעביר הצעת מחליטים שתכיר בצורך להקים בית חולים בבית שמש.

לפני הגשת טפסי הקמת השדולה נועד חה"כ הרב אבוטבול עם סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, והעניק לו עותק מהטפסים, ושמע ממנו כי אף הוא שותף לנחיצות של הקמת בית חולים בעיר בית שמש, עיר שמפתחת בצעדי ענק, וראוי שתושבי העיר יוכלו לקבל את כל השירות הרפואי בעיר. כמו כן הרב ליצמן אמר לאנשי לשכתו לעזור לנושא החשוב ולקדם אותו ככל שניתן.

שיתוף פעולה. סגן שר הבריאות הרב ליצמן עם חה"כ אבוטבול

חה"כ הרב משה אבוטבול הודה לכל השותפים למלאכה ואת כל חברי השדולה, ואומר "בית שמש רושמת שיא בפיתוח העיר, תוך עשור העיר הכפילה את עצמה, ובעשור הקרוב העיר תכפיל את עצמה שוב, זו עיר צעירה עם צרכים רבים. לצד בית שמש יש גם עוד למעלה מ-50 מושבים של מטה יהודה, כך שמדובר במטרופולין של ממש, והגיע הזמן שבית שמש תקבל את ההכרה הממשלתית, ותביא לכך שלעיר בית שמש יהיה בית חולים עצמאי משלה".

לדברי חה"כ אבוטבול: "בתפקידי כראש עיריית בית שמש הייתי קשוב לקולות שעולים מהשטח, הציבור דרש את זה, לשם כך הקצאתי מתחם ענק בן כ-120 דונם ברמת בית שמש, ועתה הגיע הזמן להקים במקום בית חולים אזורי עם כל המחלקות הנדרשות, ולכך בכוחות משותפים של כל סיעות הבית, אין כאן ימין ושמאל, כולם שותפים למען מטרה חשובה זו, ובעז"ה צעד זה של הקמת השדולה בכנסת, יקדם את התוכניות החשובות למאות אלפי אזרחים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבוטבול יהודי צדיק שעושה דברים טובים ולא שוכח את בית שמש

מהכנסת הוא עושה מה שראש העיר צריכה לעשות..
כל הכבוד אבוטבול!
צדיק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture