מפקד משמרות המהפכה באיראן מאיים: "לא מפחדים מכל סוג של מלחמה"

חוסיין סלאמי מפקד משמרות המהפכה באיראן, אומר כי פניה של איראן לא למלחמה, אך בד בבד הוא מאיים כי מדינתו לא מפחדת מעימות "יש לנו את הכוח לשבור את האמריקנים". דבריו מגיעים לאחר שאמר נשיא ארה"ב כי טהרן עומדת מאחורי ההפגנות נגד ארה"ב בעיראק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חוסיין סלאמי מפקד משמרות המהפכה באיראן, אומר כי פניה של איראן לא למלחמה, אך בד בבד הוא מאיים כי מדינתו לא מפחדת מעימות, כך דווח בסוכנות הידיעות האירנית תנזים. האיומים מאיראן באים לאחר שאתמול (רביעי) טען נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי טהרן עומדת מאחורי ההפגנות נגד ארה"ב בעיראק.

טראמפ האשים אתמול (רביעי) כי איראן "מתזמרת" את המחאה נגד השגרירות האמריקנית, ואיים שטהרן תישא באחריות. באיראן דחה המנהיג העליון את הטענות, והבוקר מצטרף אליו מפקד משמרות המהפכה.

"אנחנו לא מובילים את המדינה למלחמה, אך לא מפחדים משום סוג של מלחמה וקוראים לאמריקה לדבר אמת עם האומה האיראנית. יש לנו את הכוח לשבור את האמריקנים מספר פעמים, ואנחנו לא מודאגים", כך צוטט מפקד משמרות המהפכה סלאמי בסוכנות הידיעות תנזים.

כזכור, כלי תקשורת בעיראק דיווחו אמש (רביעי) כי התחדשו המהומות סמוך לשגרירות ארצות הברית בבגדד, ותומכי מיליציות פרו-איראניות ניסו שוב להצית את הגדר החיצונית של מבנה הנציגות האמריקנית. כוחות הביטחון במקום ירו לעבר המתפרעים גז מדמיע. מפגינים מחוץ לשער השגרירות אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס: "לא נזוז מכאן, אני נשבע בשם אללה ובחיי שלא נלך עד שהם יעזבו".

אחד המפגינים, שסירב להזדהות בשמו, אמר: "אנחנו עושים את זה למען השהידים. כל כך הרבה מאיתנו מתו כבר, זו לא הפעם הראשונה שארצות הברית פוגעת בנו – הופצצנו פעם, פעמיים ושלוש פעמים". עיראקי זועם נוסף הצהיר: "אנחנו יושבים כאן למען נשמות השהידים ועד לעזיבת הכובשים האמריקנים, שביצעו את המתקפה כלפי כוחותינו בתוך הגבולות שלנו".

כתב רשת "אלמיאדין" בבגדד דיווח שלפי ההערכות הגיע כוח של כ-100 חיילי מארינס אמריקנים אל השגרירות. הוא הוסיף שמקורות אמרו לרשת כי שיירה של 30 כלי רכב אמריקנים עושים דרכם אל השגרירות מדיאלה, מחוז הנמצא צפונית מזרחית לבירה. לפי דיווחים בתקשורת העיראקית הכוחות האמריקניים הנמצאים בתוך השגרירות יורים רימוני גז מדמיע לעבר המפגינים.

המחאות מול השגרירות בעיראק החלו בעקבות מתקפה של ארצות הברית נגד שורת מטרות בעיראק. עם המשכות המחאות, ועם האשמות טראמפ נגד אירן, אמר אתמול עלי חמינאי המנהיג העליון של איראן: "שוב האיש הזה האשים את איראן במתקפות. אתה לא יכול לעשות לנו שום דבר – אם היית הגיוני, ואתה לא, היית רואה שפשעיך בעיראק ובמדינות אחרות גרמו למדינות רבות לשנוא אותך".

אמש הודיעה ארצות הברית על השהיית הפעילות הקונסולרית בעיראק עד להודעה חדשה, בעקבות ההתפרעויות מחוץ לשגרירות בבגדד. כל הפגישות העתידיות שתוככנו להתקיים – בוטלו, והאזרחים הוזהרו: "אל תתקרבו לשגרירות". מוקדם יותר, המיליציות הפרו-איראניות קראו לתומכיהן המפגינים להתרחק מהאזור. על פי דיווחי התקשורת המקומית, תחילה רק חלק מהמתפרעים נענו לקריאה, אך כמה שעות לאחר מכן החלו קבוצות נוספות של מפגינים לעזוב את המקום.

בתוך כך, משרד החוץ האיראני ביקש להיפגש עם המתווך השוויצרי, והתלונן בפניו על הצהרות מצד בכירים בבית הלבן ש"מחרחרות מלחמה ומפרות את אמנת האו"ם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כלב נובח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture