נתניהו ונשיא אוגנדה. צילום: חיים צח /לע"מ

נשיא אוגנדה לנתניהו: "לא רואה סיבה שהשגרירות לא תהיה בי-ם, נבחן"

ראש הממשלה הציע לנשיא אוגנדה: "אתה תפתח שגרירות בירושלים ואני אפתח שגרירות בקמפאלה, מקווים לעשות זאת בקרוב". הנשיא האפריקני השיב: "אם חבר אומר שאני רוצה את השגרירות שלכם כאן, לא רואה סיבה שלא, אנו בוחנים את הנושא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


ההצהרה המשותפת. צילום: רועי אברהם /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע היום (שני) תקווה כי אוגנדה תפתח "בעתיד הקרוב" שגרירות מטעמה בירושלים. נתניהו הודיע שישראל תפתח שגרירות בבירת אוגנדה, קמפלה. אם אוגנדה אכן תפתח שגרירות בירושלים, היא תהיה המדינה השלישית לעשות זאת לאחר ארצות הברית וגוואטמלה. נשיא אוגנדה יוורי מוסווני אמר בנוגע לסוגיה כי "אנחנו לומדים זאת".

נתניהו אמר לנשיא אוגנדה: "הרשה לי לומר שיש שני דברים שאותם אנו רוצים להשיג, ודנו בהם בביקור הזה: הראשון הוא לכונן טיסות ישירות בין ישראל לאוגנדה. זה יאפשר לידידות שלנו לפרוח. ושנית, יש לי הצעה פשוטה, ויהיה לך זמן לשקול אותה, אדוני הנשיא, ידידי: אתה תפתח שגרירות בירושלים ואני אפתח שגרירות בקמפאלה. אנו מקווים לעשות זאת בעתיד הקרוב".

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני השיב בהצהרה המשותפת עם ראש הממשלה בתום פגישתם: "אם חבר אומר: אני רוצה את השגרירות שלכם כאן ולא שם, אני לא רואה סיבה שזה לא יהיה כך. אנו בוחנים את הנושא". נתניהו אמר לו עוד "לעולם לא אשכח את ביקורך בירושלים, שבמהלכו פגשת את אבי המנוח, ההיסטוריון. דיברתם על התנ"ך ועל השורשים של המורשת המשותפת שלנו. ברצוני להודות לך על הידידות הממושכת הזו".

ראש הממשלה הוסיף כי, "זאת ידידות אמת. זהו ביקורי החמישי באוגנדה. היא התחילה לפני עשרות שנים בפגישתנו הראשונה, אדוני הנשיא, לעולם לא אשכח אותה. כל ביקור מרגש אותי מאוד. הוא פורט על נימי נפשי. נחתנו היום ליד הטרמינל באנטבה שם נהרג אחי, ושם הקמתם אנדרטה לזכרו ולזכר האחרים שמתו במבצע החילוץ הגדול. לעולם לא אשכח את ידידותך, ישראל לעולם לא תשכח את ידידותך".

"זהו ביקורי החמישי באפריקה בשלוש וחצי השנים האחרונות. ישראל שבה לאפריקה ואפריקה שבה לישראל, בגדול. זה התחיל כאן באוגנדה וזה ממשיך באוגנדה, תחת הנהגתך האיתנה, בדרך שבה הצבת את אפריקה ואת אוגנדה על הבמה העולמית. אני מודה לך, אדוני הנשיא, על הסיוע שאתה נותן לישראל במאמצינו להגביר את שיתוף הפעולה עם מדינות אפריקה. זה דבר בעל ערך רב לישראל ואנו מעריכים זאת עמוקות".

המנהיגים בהצהרה משותפת. צילום: חיים צח, לע"מ
נתניהו עם נשיא אוגנדה. צילום: חיים צח, לע"מ

נתניהו המריא הבוקר לביקור מדיני בן יממה באנטבה שבאוגנדה, ובנוסף לפגישותיו עם ראש הממשלה והנשיא המוקמים, הוא צפוי להיפגש גם עם כמה מנהיגים ממדינות שאינן מקיימות יחסים רשמיים עם ישראל. דבר הביקור פורסם רק בימים האחרונים, אך גם כעת הפרטים המלאים ומטרתו לא הותרו לפרסום. באופן חריג, ראש המוסד יוסי כהן הצטרף לטיסה.

ראש הממשלה התקבל באנטבה על ידי ראש ממשלת אוגנדה רוהאקנה רוגונדה, במקום נערך משמר כבוד וריקוד מקומי מסורתי. אחר הצהריים התקבל נתניהו התקבל ע"י נשיא אוגנדה יוורי מוסווני ורעייתו, שרת החינוך, הגב' ג'נט מוסווני, במשכן הנשיאות באנטבה. "לנשיא יוורי מוסווני ולגברת הראשונה ג'נט, רוב תודות על האירוח היוצא מן הכלל – והידידות איתנו ועם מדינת ישראל. זה מרגש אותנו מאוד, ואנו מכירים על כך תודה", כתב נתניהו בספר האורחים.

לאחר מכן קיים נתניהו פגישה עם נשיא אוגנדה מוסווני. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "בפגישה דנו השניים בחיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל לאוגנדה במגוון רחב של תחומים: אזרחי, כלכלי, בריאות, מים, אנרגיה, תקשורת וחקלאות". בפגישה השתתפו בין היתר ראש המוסד יוסי כהן, ראש המטה המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת ובכירים נוספים משתי המדינות.

נתניהו אמר הבוקר טרם ההמראה כי, "אני יוצא עכשיו לביקור נוסף באפריקה, זהו הביקור החמישי שלי בשלוש וחצי שנים. ישראל חוזרת לאפריקה בגדול, אפריקה חזרה כבר לישראל. אלה קשרים שחשובים מאוד בתחום המדיני, בתחום הכלכלי, בתחום הביטחוני ועוד יסופר בזה. היום אני נוסע לאוגנדה, אנחנו מחזקים את הקשר עם המדינה הזאת. אני מקווה שבסוף היום יהיו לנו בשורות טובות מאוד למדינת ישראל".


תיעוד מהפגישה. צילום: רועי אברהם /לע"מ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפדר להעביר לאוגנדה את כל הציונים של הוזה המדינה
ולפתוח להם שגרירות במאה שערים

שימו לב, נתניהו לובש שחפ"ץ מתחת לחולצה,אפשר לזהות את זה לפי הבליטות בחליפה,השב"כ לא סומך על האבטחה שם

אכן את כל תלמידי בעל הזקן הארוך
לכו לאוגנדה חלומו של הרצל
נקיא את כל הזבל מתוכנו

לא הייתי לוחץ לו תיד ????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture