צילום: הרשות הפלסטינית

אבו מאזן באו"ם: "התוכנית של טראמפ חד צדדית – אנחנו מחמיצים הזדמנויות?"

יו"ר הרשות הפלסטינית תקף במועצת הביטחון את העסקה וכינה את המפה: "גבינה שווייצרית". על טראמפ: "מי ייעץ לו בנושא, הוא לא כזה". דנון: "אם הוא היה מעוניין בשלום, הוא היה עכשיו בירושלים". שגרירת ארה"ב: "ניתן להכניס שינויים בתוכנית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הרשות אבו מאזן נאם הערב (שלישי) בדיון שעורכת בשעה זו מועצת הביטחון של האו"ם על תוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים שהציג נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בפתח הדיון מתח אבו מאזן ביקורת חריפה על התוכנית ובהמשך הוא צפוי למסור מסמך המציג לכאורה כ-300 הפרות של החוק הבינלאומי בתוכנית השלום האמריקנית. הוא הציג את מפת שתי המדינות כפי שפורסמה בתכנית השלום והשווה אותה לגבינה מחוררת.

בפתח דבריו אמר אבו מאזן: "באתי אליכם בשם 10 מיליון פלסטינים על מנת לבקש שלום בלבד, לא שום דבר אחר. באתי כדי להבהיר את העמדה הפלסטינית המתנגדת לעסקה האמריקנית-ישראלית. הליגה הערבית, ארגון שיתוף הפעולה האיסלאמי והאיחוד האפריקאי הביעו את התנגדותם לעסקה. זאת בנוסף להודעות מצד האיחוד האירופי, רוסיה, סין, יפן ושאר מדינות העולם. אני מזכיר גם את הצהרות מזכ"ל האו"ם הקוראות לדבוק בהחלטות הבינלאומיות. העסקה הזאת מציגה עמדות חד-צדדיות ונוגדת את ההחלטות הבינלאומיות ואת יוזמת השלום הערבית. היא סותרת את זכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית במדינתו, ומכשירה התנחלויות והפקעת אדמות פלסטיניות".

יו"ר הרשות הפלסטינית הוסיף: "אין להחשיב את העסקה הזאת, או כל חלק ממנה כלגיטימית מבחינה בינלאומית. היא הופכת את העם שלנו למרכזי אוכלוסין ללא שליטה על האדמה, הגבולות, המים והאוויר. היא תביא להרס של היסודות עליהם קם התהליך המדיני וחזון שתי המדינות בגבולות 67. זה לא יביא ביטחון ולא שלום לאזור. לא נקבל זאת. ניאבק במימושה בשטח".

אבו מאזן הציג מסמכים שלטענתו כוללים התנגדויות לתוכנית ואמר: "אנו מודים גם לישראלים שהביעו את התנגדותם לעסקה בדרכים שונות. אנו מודים גם לקונגרס ולסנאט בארה"ב ולארגונים האמריקניים שהביעו את מחויבותם ותמיכתם בשלום ובלגיטימיות הבינלאומית. זהו מסמך של 300 קצינים ישראלים שמתנגדים לעסקה. אלה קצינים שלחמו לשם מדינתם וכעת אומרים שהם לוחמים עבור הצדק. אנו משבחים את המחאות הישראליות שנערכו בתל אביב נגד העסקה. זהו מכתב מהקונגרס האמריקני עליו חתומים 107 חברים. זהו מסמך מהסנאט האמריקני שעליו חתומים 12 חברים. כל אלה מסרבים לעסקה. כולל גם חלק מהמועמדים לנשיאות ארה"ב".

עוד אמר: "שלום בין העם הפלסטיני והעם הישראלי עדיין בר מימוש. אפשרות לבנות שותפות בינלאומית לכינון שלום צודק. העסקה הזאת היא לא שותפות בינלאומית, היא באה ממדינה אחת שכופה אותה על כל העולם ועל הלגיטימיות הבינלאומית שכוללת עשרות החלטות אחרות. אומרים לנו שיש סיוע כלכלי, אבל אין פתרון מדיני. איפה הוא? לא, לא נסכים לכך. לא נסכים לפתרון כלכלי בלבד. אנו מודים לכל המדינות שמסייעות לנו כעת ללא כל תמורה, לבנות את מוסדות המדינה שלנו".

צילום: האו"ם

אבו מאזן התייחס למצבה של הרשות הפלסטינית ואמר: "נמשיך לבנות את המוסדות של המדינה שלנו לפי הערכים הבינלאומיים של דמוקרטיה, שקיפות ומאבק בשחיתות. אנחנו אחת המדינות שנלחמות יותר בשחיתות. המדינה הזאת תהיה נקייה משחיתות. מחנכת לשפת השלום. אנחנו אומרים להם: רוצים שלום, לא אלימות ולא טרור. אנחנו מגנים את הטרור בכל מקום שהוא בעולם. אנחנו חתומים על פרוטוקולים למאבק בטרור. קראנו לבחירות, כי אנחנו מאמינים בדמוקרטיה. ישראל מונעת את קיום הבחירות בירושלים. בגלל ההחלטה שירושלים היא הבירה המאוחדת של ישראל. לא! מזרח העיר לנו והמערב להם".

בנאום שהיה באופן מפתיע מתון ביחס לעמדותיו הקבועות והידועות של אבו מאזן והתנהלות הרשות הפלסטינית, הוא הגיב להאשמה כי הפלסטינים לא מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות. "אבא אבן אמר שהפלסטינים לא מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות. איזה הזדמנות בדיוק אני מחמיץ? הכרנו בישראל וישראל בנו. הכרנו בישראל באוסלו. ערפאת אמר: 'אני מכיר בזכות הקיום של ישראל'. רבין הכיר באש"ף כנציג רשמי לעם הפלסטיני. איפה הן אותן הזדמנויות שאנו מחמיצים?".

אבו מאזן סיפר על פגישתו עם הנשיא טראמפ בשנת 2017. "דיברנו על חזון שתי המדינות והוא אמר לי שהוא יכריז על כך", שחזר. "שוחחנו גם על קווי 67, ירושלים, ביטחון ונושאים אחרים. שמחתי לשוחח עמו על הנושאים הללו בזמנו, אבל הופתעתי כשמשרדי אש"ף בוושינגטון נסגרו והם הכירו בירושלים כבירת ישראל – איך זה אפשרי? הם העבירו את השגרירות שלהם לירושלים והפסיקו להעביר לנו סיוע. 840 מיליון דולר. הם הפסיקו את הסיוע לאונר"א. אני לא יודע מי נתן לו את העצה הבלתי מתקבלת הזו על הדעת. הנשיא טראמפ שאני פגשתי הוא לא כזה וזה היה מאוד מפתיע".

יו"ר הרשות פנה לנשיא ארצות הברית: "התכנית הזו לא עונה על השאיפות לשתי מדינות – ישראל ופלסטין. תאמין לי, אם יש שלום בינינו לבין העם הפלסטיני זה יהיה הצורה הטובה ביותר של שלום, אבל תן לנו את ההזדמנות להשיג שלום". עוד הוסיף כי "אומרים שבזבזנו אפשרויות לשלום, אבל זה לא נכון. ישראלים אומרים שהפלסטינים לא מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות. זה לא נכון, אלה סיסמאות טיפשיות. ממשלת ישראל והמתנחלים מנסים להרוס כל אפשרות לשלום".

צילום: האו"ם

לאחר דברי אבו מאזן נאם שגריר ישראל באו"ם דני דנון ואמר כי, "אם היה באמת רוצה במשא ומתן, הוא לא היה עכשיו בניו יורק אלא בירושלים. להתלונן במקום להוביל – זו דרכו של אבו מאזן". השגריר הישראלי אמר לחברות המועצה כי "לא תהיה כל התקדמות בתהליך השלום כל עוד אבו מאזן מכהן בתפקידו". לדבריו, "רק כאשר עבאס יירד מהבמה, ישראל והפלסטינים יוכלו לצעוד קדימה. מנהיג שבוחר בסרבנות, הסתה והאדרת טרור לעולם לא יכול להיות שותף לשלום".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש אמר בפתח הדיון: "אני פונה אליכם בתחושה של דאגה כשאנו רואים עליה במתח במזרח התיכון. אנו רואים סכנה של הסלמה בסכסוך בתימן, לוב וסוריה. זה רק מדגיש את הצורך למצוא פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני. אני מאשרר את מחוייבותי ומחוייבות האום בתמיכת הצדדים בהגעה לפתרון שתי2 המדינות. נותרנו מחוייבים לפתרון הסכסוך בהתאם להחלטות האו"ם, פתרון שתי המדינות על בסיס קווי 67. זה הזמן לדיאלוג ודו קיום".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אמר כי "לאחר שארה"ב הציגה את החזון שלה לשלום בין ישראל והפלסטינים כבסיס למו"מ בין הצדדים, ראינו תקריות אלימות ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ועזה. לצעדים חד צדדיים יהיו השלכות הרסניות על פתרון 2 המדינות, ויסכנו אפשרות להגיע לשלום ונורמליזציה. אין דרך אחרת להשיג את להגיע ל-2 מדינות על בסיס קווי 67 מאשר משא ומתן שמבוסס על החלטות או"ם, המשפט הבינלאומי והסכמי העבר".

שגרירת ארה"ב באו"ם קלי קראפט נשאה אף היא דברים. "תוכנית טראמפ אינה תכתיב אלא בסיס למו"מ, וניתן להכניס בה שינויים", השיבה לדברי אבו מאזן. "פתרון בין ישראל לפלסטין חשוב לטראמפ וחשוב לי באופן אישי". קראפט המשיכה והתייחסה לדברי יו"ר הרשות: "שמעתי אותך מדבר על תקווה, אבל כדי לדבר על תקווה צריך להתפשר, עכשיו הגיע הזמן לשיחה מסוג חדש".

"התוכנית הזאת מניחה את היסודות לעצמאות כלכלית של פלסטין, ארה"ב מאמינה שזאת תוכנית ריאליסטית וניתנת ליישום". השגרירה האמריקנית דגישה כי, "אנחנו תמיד נעמוד לצד ישראל כדי לוודא שהיא בטוחה, לישראל אין חברה יותר טובה מארה"ב. אבל אני רוצה להבהיר שארה"ב עומדת גם לצד פלסטין כדי לאפשר להם עתיד טוב יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחחח אאאאא שלום וצדק חנק אותי מצחוק.
בנין בית המקדש עכשיו השם יתברך תוריד עליו.
אנא יהוה הושיעה נא

אבו מאזן
אתה כל כך צודק שמגיע לך מתנה
הי לך 300 קצינים ישראלים
קח אותם במתנה תשכן אותם במוקטעה
מבסוט
ארץ ישראל שלנו לכו תחפשו מדינה בירדן לשם אתם שיכים
אתם גונבי אדמתנו אותה קבלנו מאת האלוקים
קרוב יום ה ולהט אותם כל עושי רשעה
אינטשאלללה

גרייף ,לא כדי לרשום כך את שם השם עדיף ה' .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture