בצל הקורונה: אלפים יעלו לקברו של הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זי"ע

אלפים צפויים להשתתף במעמדי התפילה שייערכו בציונו של הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זי"ע ביום ההילולא תוך שמירה על הוראות משרד הבריאות ||| כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מעמד תפילה נורא הוד ואמירת פיטום הקטורת

לרגל יומא דהילולא של הרב הקדוש המפורסם רבי אברהם גרשון מקיטוב זיע"א תלמידו וגיסו של הבעל שם טוב זי"ע, שיחול בשבת הקרובה, והנהירה ההמונית הצפויה נפגשנו לראיון עם מי שבשנים האחרונות משים לילות כימים למען הציון הקדוש בהוראתם ובברכתם של גדולי וצדיקי הדור שליט"א, וכמו כן דואג למען ציבור העולים לתפלה ותחנונים על הציון בכל השנה ובפרט ביום ההילולא, העסקן הנודע הרה"ח ר' נחמיה הויזמן שליט"א י"ר אגודת ישועות בקיטוב,

תספר לנו קצת על הקדוש רבי גרשון מקיטוב?

הרב הקדוש רבי אברהם גרשון מקיטוב זיע"א היה גיסו של הבעל שם טוב הקדוש, ושימש כאב בית דין ב

הציון הקדוש שחודש בשנה זו

עיר בראד שהייתה עיר ואם בישראל, בה הסתופפו גדולי עולם, דוגמת הרה"ק רבי חיים מצאנז זי"ע והגאון בעל "נודע ביהודה" זצוק"ל. את ההערכה העצומה שרחשו כלפיו כל גדולי הדור בתקופתו יעידו התארים הבלתי מצויים בהם מכנים אותו. ""מחמד עיני וחמדת לבבי, ליש ולביא מופלג בתורה וחסידות חכם עדיף מנביא" כך כתב על אודותיו הבעש"ט הק' "הרב החסיד המפורסם מופלג אלוקי" כתב הגאון רבי יהונתן אייבשיץ, ועוד כהנה וכהנה אשר תקצר היריעה מלפורטן.

מאז ומתמיד השתוקק רבינו לעלות ולחון את עפרה של ארץ הקודש, ובשנת תק"ב הגשים את שאיפתו ועלה ארצה. בתחילה התיישב בעיר צפת, שם התחבר עם הרה"ק רבי נחמן מהורדונקא זי"ע, אולם עז היה חפצו לעלות ירושלימה ולפיכך עקר משם ועבר לעיר הקודש, שם נעשה תלמידו של האור החיים הקדוש. כשהוא שומר כל העת על קשר מכתבים עם גיסו הבעש"ט הק'.

סיפור מופלא מסופר על אותה העת. היה זה בזמן אשר בעירו של הבעש"ט נגזרה גזירה איומה ע"י המלכות, אשר הורתה על שריפת התלמוד. מרן הבעש"ט התאמץ בכל מאודו לבטל את הגזירה, ולשם כך ביקש מגיסו רבי גרשון ללכת ולהשתטח על קברי אבות בעיר חברון. דא עקא, שהישמעאלים ששלטו במקום לא אפשרו לכל יהודי באשר הוא להיכנס את מתחם המערה, ועונש מוות ריחף מעל ראשו של כל יהודי אשר יהין להמרות את הפקודה ולהיכנס אל שטח מערת המכפלה אשר בחברון.

רבינו, שחזקה עליו מצוות הבעש"ט, אזר כגבר חלציו ויצא חברונה, נחוש בדעתו להשתטח על קברי אבות האומה ולהתפלל לישועה לנוכח הגזירה הנוראית המרחפת על עם ישראל בגולה. רבינו ידע כי הכניסה אסורה ליהודיים, ואכן כשאך התקרב השערה, התקרב אליו שומר ישמעאלי וחרב בידו. רבינו נהג כלפיו בעורמה, ותוך כדי מנוסה ממנו גלגל לעברו מטבע זהב בודדת.

למחרת נשנה הדבר שוב, רבינו מתקרב, השומר יוצא לעברו וחרבו שלופה בידו, מנוסה ומטבע זהב מתגלגלת ארצה. כך חזר על עצמו המחזה משך כמה ימים, עד אשר פנה רבינו אל השומר והבטיח לו סכום נאה של כמה מטבעות זהב תמורת הכניסה למערת המכפלה והתפילה בה. השומר תאב הבצע נאות לעסקה המוצעת והואיל להכניסו פנימה, אולם הוסיף להזהיר ולהתריע, כי על רבינו לשוב ולצאת בתוך פחות משעה, כי לאחר מכן מתחלפות המשמרות, ושוב, הוא – השומר, לא יהיה בעמדת השמירה, ותחתיו יבואו אחרים, ורבינו יהיה נתון לסכנת מוות.

המונים בתפילה על הציון הקדוש בשנה שעברה

רבינו לבש עוז וגבורה, נכנס אל תוככי המערה, והחל לזעוק מרה ולהתחנן אל האבות הקדושים שוכני העפר שיפעלו כלפי בית דין של מעלה לביטול הגזירה הנוראה. נקפו הדקות ורבינו אחוז התלהבות אינו מרגיש ואינו חש בזמן החולף ועובר. השעה תמה זה מכבר ורבינו בתפילתו עומד, כולו אחוז דבקות והתלהבות, מעבר למקום, מעבר לזמן.

המשמרות הספיקו להתחלף, שומרים חדשים איישו את העמדות כעת, ובפטרול הראשון שנערך, נלכד רבינו בזרועות השומרים החסונים, והושלך אל בור הכלא. 'משפט' זריז נערך, מיותר לציין, כי סניגור לא הופיע שם, וגזר הדין ידוע היה מראש – מוות בתלייה. זמן ההוצאה להורג נקבעה ליום השישי בשבוע, יום אידם של המוסלמים, וכל מקום אשר דבר המלכות ודינה מגיע, אבל גדול ליהודים, צום ובכי ומספד.

מרחק עשרות קילומטרים מבית הכלא, ישב רבינו האור החיים הקדוש, ראשו בין ברכיו, והוא ממרר בבכי תמרורים על הגזירה הנוראה המרחפת מעל לראשו של רבי גרשון, והוא לא חדל מלהתפלל ולקרוע את השמים בתחינה לביטול הגזירה. ביום השישי אשר הגיע דבר המשפט להיעשות, יצא האור החיים לחוצות העיר, אפר על ראשו, והוא זועק זעקה גדולה ומרה.

ויהי בהיות הלילה, שבת המלכה פרשה כנפיה, והאור החיים הקדוש עומד בביתו, ממאן לעשות קידוש. לפתע נפתחת הדלת ואור מציף את הבית. בפתח מופיע לא אחר מאשר רבינו, והאור החיים הקדוש כמעט נעתקה נשימתו מרוב שמחה עצומה. ניסים גלויים התרחשו לרבי גרשון, והוא הצליח להיחלץ ממלתעותיהם של המוסלמים צמאי הדם, ולברוח הישר אל לירושלים, אל ביתו של האור החיים הקדוש.

מה הניע אתכם להקדיש את זמנכם וכוחותיכם לתיקון ושיפוץ הציון שואלים את הרב הויזמן?

היה זה בעת אשר ערכתי מסע לקברות צדיקים באירופה, ובעודי נוסע מציון אחד למשנהו, להשתטח על ציוניהם של גדולי עולם, לפתע נצנץ הרהור במוחי: "הן כעת נוסע אני מרחק של אלפי קילומטרים בכדי להעתיר ולשפוך שיח על ציוניהם של תלמידי הבעל שם טוב הקדוש, צדיקי הדורות שהאירו את העולם בתורתם. אולם ממש ליד הבית, סמוך ונראה, שוכן ציונו של הרה"ק רבי גרשון מקיטוב, שהיה גיסו של הבעל שם טוב הקדוש, ותלמידו הקרוב ביותר, שחליפות המכתבים בין הבעש"ט אליו העידו על קירבה עצומה ביניהם וחיבה עצומה שרחשו זה לזה, מי שהאיר באור תורתו הבהירה את דורו, וידע אותות ומופתים אשר נפש אדם תשתומם למשמעם, ומתי השתטחתי לאחרונה על ציונו הקדוש? מתי באתי להעתיר שם בתפילה ולבקש ישועה?" כך שאלתי את עצמי שם, כשלנגד עיניי חולפים מבעד לחלון האוטובוס נופי אירופה המנוכרת. אז החלטתי ליטול על עצמי תפקיד ולטפח את הציון הקדוש, ובד בבד להעלות את התודעה בציבור בנוגע לעלייה אליו ביומא דהילולא.

וב"ה שמאמצינו נשאו פרי בסיעתא דשמיא, ובשנים האחרונות מגיעים אלפים לפקוד את הציון ביום ההילולא וראו ישועות גדולות וקטנות, וכמובן הדחף התמידי של גדולי ישראל,

איך התגלה ציונו בהר הזיתים?

זה סיפור מרתק כשלעצמו, הציון נתגלה על ידי הרה"ח יעקב שלום גפנר, ודבר הגילוי מרתק עד מאוד. מאז ומעולם הקדיש הרב גפנר כוחות וזמן בגילוי מצבות נשכחות ונעלמות של גדולי עולם הטמונים בבתי הקברות העתיקים בארץ הקודש. בעיקר פעל בנושא זה החל משנת תשכ"ז עת אשר נסללה הדרך ליהודים אל הר הזיתים, וכל העת פיעם בקרבו רצון עז לגלות את ציונו של ר' גרשון מקיטוב. כיוון שחיפושיו בשטח בית העלמין לא נשאו פירות, החליט הרב גפנר לערוך חיפוש בספרים, אולי משם יקבל רמז וסימן שיכוון את דרכו, ואכן מאמציו נשאו פרי, את המקור הראשון מצא בספר "חיבת ירושלים" בה נכתב "ויש בבית החיים מצבת קבורת הרב החסיד הצדיק המפורסם מו"ה גרשון מקיטוב, ובמרגלותיו קבור נכדו" בהיגיון רב הסיק הרב גפנר, כי ציון קברו של הנכד בספר והוראת המקום שהוא בסמוך למקום סבו, לא נועד כי אם לסמן את ציונו של רבי גרשון הסב, ומכאן יש להסיק כי באותה העת כבר היה קברו של רבי גרשון מכוסה. דברים דומים מצא עוד בספר "תולדות חכמי ירושלים". אולם למרות התגליות המעניינות, בשטח לא הצליח לזהות את הציון הקדוש.

חז"ל אמרו כבר כי מציאה מגיעה בהיסח הדעת, ואכן, ביום ג' בחשוון תשכ"ח עשה הרב גפנר את דרכו אל עבר ציונו של הרבי בעל "דמשק אליעזר" זי"ע במעלה הר הזיתים, שם העתיר בתפילה לפני הקב"ה בין היתר שיאיר את עיניו על מנת שיוכל למצוא את ציונו של רבי גרשון. והנה, בעשותו דרכו חזרה במדרון, לפתע נתקל במצבה שאותיותיה מטושטשות, אולם בבירור נכתב עליה נוסח המצבה המופיע ככתבו וכלשונו בספר "תולדות חכמי ירושלים" כמצבת נכדו של רבי גרשון. ההתרגשות הרבה שתקפה אותו הפכה חיש מהר לנחלת הכלל, והדבר הכה הדים בעיר ירושלים ומחוצה לה.

למחר היום שב הרב גפנר אל בית העלמין והחל במסע חיפוש קדחתני אחר ציונו של הסב – רבי גרשון מקיטוב. היגיעה העצומה הולידה פירות ואחר שעות מספר נתגלה תחת שכבה עבה של עפר ואבק המצבה עליה נכתב "מצבת מוהר"ר אברהם גרשון אשכנזי זלה"ה כ"ה לחדש אדר א' שנת התקכ"א". ההתרגשות הייתה רבה, קברו של רבינו נתגלה, ושוב ניתן לפקוד את ציונו הקדוש.

במה נודע הציון כמסוגל לישועה, שאנו רואים שהאלפים זורמים לשם?

בעודו בחיי חיותו כבר נודעו בשערים סיפורי מופת מבהילים אשר אירעו לרבינו, אשר על כן, מוצאים בו עמך ישראל כתובת המסוגלת לישועה, ולהתפלל על קברו לפני הקב"ה בורא העולם ומנהיגו, והתפילות אכן מועילות.

אשתף אתכם בסיפור מדהים ששמעתי לאחרונה: לפני שנתיים הגיעו להתפלל בציון שמונה בחורים מישיבה חסידית מצוינת וידועה בירושלים. כל אותם בחורים היו מבוגרים במקצת, ועדיין לא מצאו את זיווגם. באו הם אל הציון להתפלל ולפרוק את בקשותיהם ותחינותיהם, והנתון המדהים אותו שמעתי מכלי ראשון, הוא שבתוך מחצית השנה מאז, באו כל השמונה בברית האירוסין, אחד לא נעדר. סיפורים כגון אלו נשמעים הרבה, וככל המודעות בציבור על שגב קדושתו של רבינו עולה, כך הולך המקום ונעשה כתובת לכל יהודי.

הרב נחמיה הויזמן והרב אלימלך וינברג בפגישה השבוע אצל מפקד המשטרה

או סיפור פלאי נוסף ששמעתי על איש עסקים מלונדון הכול היה ערוך לפרטי פרטים בהשקעת הנדל"ן בפאתי לונדון הבירה, אנשי מקצוע מן השורה הראשונה היו מעורים בכל שלב ושלב, הכול נראה היה מבטיח כול כך, אולם מכתב חתום שנח בתיבת הדואר שבמשרד באחד הבקרים, איים לטרוף את הקלפים ולהמיט חורבן על החלומות הגרנדיוזיים. סעיף שכוח בפקודות המיסים המלכותיות של הממלכה האנגלית, הפך את העסקה כולה ללא כדאית, ואת עולמו של המשקיע הגדול באחת.

שאחרי שנים של השקעות כספים גדולות, ושל מאמצים בלתי נדלים ושל בניית התכנית רבת השלבים ביסודיות סבלנית, עומדים לרדת לטמיון, וההרגשה קשה מנשוא. היאך יישא פניו לנוכח האנשים שהפקידו בידיו האמונות את כספם על מנת לזכות בתשואה המובטחת, על סמך תחזיות יסודיות, תוצאה של מחקר מעמיק? זה העיק עליו, והוא לא ידע לנפשו מנוח.

לפתע צדה את עיניו מודעה: "נסיעות לציון הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זיע"א ליומא דהילולא, הציון המסוגל לישועה…" משהו זע בליבו, הוא התקשר אל מספר הטלפון שהופיע במודעה, בירר פרטים והשיח את ליבו על מצבו שהורע באחת. וביום המחרת אכן הגיע אל הציון הקדוש ושפך אל ליבו לפני ריבונו בזכות הצדיק, יחד עם דמעות שניגרו לרוב מעיניו המאדימות.

למחרת התקבלה שיחה נוספת במכשיר הטלפון של מארגן הנסיעות לציון, "אינך מאמין!" קולו של המשקיע הלונדוני נצטווח מעבר לקו "הבוקר התקבל מכתב נוסף במשרד ובו הבהרה כי דרישות המס אינן נוגעות אלינו, התפילות הועילו!"

ספר לנו על הפעילות של אגודת ישועות בקיטוב, שהקמתם בהוראת גדולי ישראל?

בעזרת נדיבי עם דאגנו לשיקום חלקת הקבר וקבריהם של הבן והנכד וכמו כן של רעייתו של רבינו, ולדרכי גישה נוחים, וביומא דהילולא כבר כמה שנים שאנחנו מעמידים לרשות העולים נסיעות בחינם אל הציון, ומספקים במקום את כל התנאים כמו תאורה וכיבוד עשיר   במהלך כל היום, אהלי ענק לתפילות והכנסת אורחים, וחובה וחשוב לציין את הרב צוריאל קריספל מנהל מועצת בתי העלמין היהודיים שדואג לכל קברי הצדיקים ולקבר רבינו זצ"ל בפרט במסירות ונאמנות.

מה הוראות מיוחדות עקב מגיפת הקורנה?

הכל יתקיים עפ"י הוראות משרד הבריאות וכחות הביטחון, בגלל שזה שטח פתוח אז יותר קל ליישם את ההוראות, וגם בגלל שהיארצייט בשבת אז זה יתפרס ההילולא על כמה ימים, ובבקשה נא להישמע להוראת הסדרנים ולא להתעכב על יד הציון.

ב"ה נערוך תפילה מיוחדת לעצירת המגיפה, ואמירת פיטום הקטורות, ע"י כמה מגדולי וצדיקי הדור שליט"א שיתפללו ויעתירו בתפילה ובתחנונים בעד הכלל והפרט.

שמו המלא לתפילה לאזכרה ולהדלקת נר הרה"ק רבי אברהם גרשון בן רבי אפרים זיע"א

זכותו הגדול יעמוד לנו ולכל ישראל

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טעות לפרסם ידיעה כזאת!
למרות הבהרות המארגנים לגבי היצמדותם להוראות משרד הבריאות. הסאבטקסט של הכותרת "אלפים יעלו" מעביר מסר כי בציבור שלנו לא חוששים מהקורונה גם כשמדובר על עליה המונית. גם אם יהיו קבוצות קטנות לאורך זמן, מי יודע מי נגע בגדרות, מצבה וכו', זו סכנה גדולה. המצב לא פשוט כלל, אינני רוצה להלחיץ אך ביודעי ומכירי קאמינא.
יש כאן מסר תת הכרתי שמסכן את הציבור, האחריות היא עליכם, בטח כשמדובר על תוכן מקודם (כפי שניתן להבין מאופי הכתבה).

אסור לעלות לקבר להפסיק להשתגע

גם הגר"ח שליט"א שהורה ללמוד תורה זה רק בקבוצות קטנות ולפי כל כללי משרד הבריאות ולא על מעמדי תפילה המוניים ! וכל שכן הכנסת אורחים המונית !!! די אנחנו באותה ספינה וכל אחד שחושב שהוא קודח חור רק בתא שלו לא יוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה . אחים תתעוררו !!!!!!! מה זה הפרסום למודעה הנ"ל???? אני תפילה לה' שזה כדי להמריץ את הרשויות שימנעו זאת מבעוד מועד.

אנחנו במלחמה נוראית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture