צילום: אלעד גוטמן

לפיד: "גנץ זחל לממשלת נתניהו – שלא ימכור לנו שזה לטובת המדינה"

יו"ר יש עתיד מגיב לפירוק כחול לבן ומסית: "גנץ נכנע ללא קרב וזחל לממשלתו של נתניהו. הצטרף לבלוק הקיצוני-חרדי". יעלון: "החלטתו של גנץ מסמלת את כל מה שאנחנו מתנגדים לו. לא נותרה בידנו ברירה אלא להכריז על הליכה משותפת כסיעה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב הערב לראשונה בהצהרה לתקשורת לפירוק כחול לבן ואמר כי, "הקמנו את כחול לבן כדי להציע אלטרנטיבה לישראלים. מפלגת מרכז טובה, הגונה, ערכית. תוצאות הבחירות הוכיחו שמדינת ישראל היתה זקוקה לזה כאוויר לנשימה. רצינו להביא שינוי, להביא תקווה, להתחיל דרך אחרת. בני גנץ החליט היום לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו".

"זו החלטה מאכזבת. מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום. זו עוד ממשלה של נתניהו. בני גנץ נכנע היום ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו. הצטרף לבלוק הקיצוני-חרדי", הוסיף לפיד ולא ויתר על מנת ההסתה היומית.

לפיד תקף את עמיתו עד היום ואמר: "אנחנו רצנו יחד כי בני גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר שהוא בממשלה הרעה הזו לא יישב. והאמנתי לו. יחד איתנו צעדו באמונה – מצומת לצומת, מגשר לגשר – יותר ממיליון מצביעי כחול לבן. ישראלים טובים. משרתים בצבא, משלמים מיסים, שומרי חוק. הם מרגישים היום נבגדים – בצדק. הקולות שלהם נגנבו, וניתנו במתנה לנתניהו".

"למדינת ישראל יש עכשיו משימה לאומית אחת: להלחם יחד בקורונה. אנחנו בעיצומו של אחד המשברים החמורים ביותר בתולדות המדינה. אנחנו נעבוד ללא לאות לסייע לאזרחי ישראל לעבור את המשבר. גם מהאופוזיציה. כי זה מה שחשוב עכשיו".

"אבל משבר הקורונה הוא לא היתר ולא אישור לוותר על ערכים. אנחנו הבטחנו שלא נשב תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום", המשיך לפיד והוסיף עוד דברי הסתה נגד המגזר החרדי: "הבטחנו שלא נשב בקואליציה של סחטנים וקיצונים. אמרנו שלא ניתן לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. דווקא בשבוע שבו ההתקפה על רשויות החוק הגיעה לשיא – נותנים פרס למפירי החוק. פרס לעבריינות. מי שזוחל לממשלה כזו שלא ימכור לנו שהוא עושה את זה לטובת המדינה".

"אנחנו נמשיך, כמו שעשינו בכל השנים האחרונות. נשרת את עם ישראל בנחישות ובאמונה. נשמור על החזון של המרכז הישראלי: יחד עם בוגי, עם כל חברינו, נלחם על הדמוקרטיה ומערכת המשפט. נלחם על הכלכלה. על הבריאות. על פיצוי לכל מי שנפגע מהמשבר. בשביל זה אנחנו פה. זה מה שחשוב עכשיו".

"מה שאנחנו הולכים לעסוק בו, הוא הגנה על הדמוקרטיה הישראלית, אבל לא רק. משבר הקורונה מעלה שאלות קשות: כמה מיטות בית חולים יש לנו, כמה מיטות נצטרך? כמה בדיקות יש לנו, כמה בדיקות נצטרך? איך נגן על הצוותים הרפואיים? איך נגן על ההורים שלנו? איך נחזיר את הכלכלה לתפקוד מלא. הצד הכלכלי של המשבר מנוהל רע מאוד. בקוריאה האבטלה ירדה החודש ל-3.3%. בישראל היא עברה את ה-20%. מה הם עושים נכון שאנחנו לא עושים? איך נגן על העסקים, איך נגן על העובדים? איך נוודא שכל מי שיושב בבית יהיה לו מקום עבודה לחזור אליו?".

"אנחנו נעזור בכל החלטה שתסייע למערכת הבריאות. תסייע להחזיר את הכלכלה למסלול. אנחנו נשגיח על הממשלה בשבע עיניים. יש לנו תוכניות. יש לנו ידע. יש לנו אחריות לאומית. כמו תמיד, אנחנו נעבוד בשביל עם ישראל ואזרחי ישראל. יש ביטוי עברי יפה: "דרך הישר." כמו תמיד, דרך הישר זו הדרך שבה נלך. תודה רבה", סיים לפיד.


צפו בדברי יעלון. צילום: בנוביץ תקשורת

אחריו נאם יו"ר תל"ם משה בוגי יעלון, שמתכוון להתפצל לסיעה משותפת עם יש עתיד, ואמר כי "במשך זמן רב עמלנו ליצירת אלטרנטיבה שלטונית שתחזיר את המדינה למסילה. אלטרנטיבה של מנהיגות של דוגמא אישית, נקיית כפיים, שאכפת לה מהמדינה היהודית הדמוקרטית, שרוצה לאחד את החברה הישראלית על כל מגזריה, נוכח השיסוי, השנאה, הגזענות והקיטוב. מנהיגות שתשקם את הדמוקרטיה הישראלית, הנדרסת ונרמסת תוך פגיעה במרכיבי האיזונים והבלמים שלה".

"בסיסמא ישראל לפני הכל לא ראינו סיסמא ריקה, אלא נכונות להתגייס לטובת המדינה והחברה, כדי לרפא רבים מחולייה. חשבנו שבתחומים רבים המדינה מתנהלת ולא מנוהלת. אחד מהם, הבריאות, מתפוצץ לנו בפנים בימים אלה, נוכח המגפה הנוראה. הצלחנו תוך זמן קצר ליצור אלטרנטיבה שלטונית במלוא מובן המילה, שגם הפיחה רוח לתקווה ושינוי בקרב רבים מאזרחי ישראל".

"לצערי החלטתו של חה"כ בני גנץ להיכנס לממשלתו של בנימין נתניהו, שמסמל את כל מה שאנחנו מתנגדים לו ומבקרים אותו, בדרך בה נעשית, בימים בהם נרמסת כל נורמה על ידו – בלתי מובנת ומאכזבת. ברור שלנוכח המגפה הנוראה, כולנו צריכים להתגייס, כדי להילחם בה, בין אם מהקואליציה או מהאופוזיציה, אנחנו מחוייבים לכך. אך אי אפשר להיות שותפים לניצול המגפה כדי להימלט מספסל הנאשמים, לנסות ולשתק את הכנסת, לא לציית לפסיקות בג"צ ועוד".

"לפיכך, לא נותרה בידי יאיר ובידיי ברירה, אלא להכריז על הליכה משותפת כסיעה שתלחם כנגד כל התופעות השליליות האלה מהאופוזיציה. אין לנו ארץ אחרת, גם אם אדמתנו בוערת. שנעשה ביחד ונצליח", סיים יעלון.

יו"ר הכנסת בני גנץ: "אקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית"

 

74 בעד, 18 נגד: גנץ נבחר ליו"ר הכנסת – נתניהו הצביע בעד, לפיד נעדר

יו"ר הכנסת בני גנץ: "אקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית"

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
25 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חתיכת טיפש זה עדיף מלזחול לממשלת טרור

כנראה הוא שכח שהבטיח שלא ישב עם הרשימה המשותפת….

גנץ אשריך שזכית ללכת עם הטובים ביותר עם מי שבאמת מחפש את הטוב השם ישמרך .

כן יאבדו כל אויבך ה

אני מסכים עם לפיד
בני גנץ בוגד

ביבי
סיימת
עוד קצת פרפורי גסיסה
וזהו.

חזור למקומך הטבעי – בחוץ
בהצלחה!

ברור שאת המהלך בישל ביבי השאלה היא האם הוא מודע עד כמה גנץ טיפש שבבחירות הבאות היא לא יעבור את אחוז החסימה ויהיה אותו דבר ואז לא הרווחנו כלום

"לשרת את עם ישראל"??? מה שאתה עושה זה הסתה ושנאה ואתה שליח של השטן. את איזה עם בדיוק רוצה לשרת? מצביעיך הם שונאים ומסיתים כמוך

גנץ ניצל כצבי מיד המטורללים האלה. רוצים להנהיג מדינה ולהפיל את כל העם לדיראון עולם. ה' ירחם

יצא המרצע מן השק לא אכפת לו על ישיבה עם נתניהו אלא על החרדים

כמה שאני שונא את ביבי
ואני שונא אותו מאוד
אי אפשר להכחיש שהאיש יודע לעשות פוליטיקה יותר מכל אחד אחר.

איזה תענוג.
ממשלת אחדות בלי השונאים האלו מי היה מאמין וגם בלי המחבלים מהרשימה המשותפת.

שניהם ינמקו באופוזציה וימחקו לעד מהפוליטיקה. זה עונשו של יעלון שירד לחיי אלאור עזריה. זה עונשו של לפיד הריק שרק יודע לשנוא

דמגוג

כל הכבוד

בעז"ה תהיה עוד הרבה שנים יו"ר האופוזיציה ומשם תעשה את הדבר היחיד שאתה יודע לעשות לדבר….

יאיררררר שיחקת אותה אח שלי יאלללהה תעוף לנו כבר מהפרצוף חחחח מי יש לו זמן לשמוע את הנאומים הטיפשים שלך?

אוי זה היה כל כך צפוי
אחרי שגנץ לא יספק אותו הוא יתחיל להשתולל זה בדיחה עצובה כל מילה שלפיד מקשקש אפשר להבין כמה הוא מבואס.

לפיד תאכל ת'כובע יא אהבל

חחח יאיר זחל לממשלת טיבי בזה הוא ממש התכוין לטובת המדינה

גנץ לא בוגד בגלל שזה שעת חירום רק להזכירך לפיד ישב אצל נתניהו בממשלה ב 2013 אז שתוק מלולכלך מסריח שב באופזיציה עוד 3 שנים ב ה צ ל ח ה יאיר יקירי

אני בהלם ממי שכותב כאן שהוא שונא את ביבי.
לא מבינה.
לא נקלט

יאיר תאכל את הצפרדע ותבלע אותה בשלימותה. אפס

גם יעלון ולפיד בסוף יתפצלו, כי תהום פעורה ביניהם ביחס לחרדים. עוד זכור מה שיעלון אמר כשהיה שר ביטחון שכל הקטע עם חוק הגיוס וכל ההסתה של לפיד רק גורמים לפילוג ופחות מתגייסים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture