מרבית מוסדות החינוך החרדי לא ייפתחו מחר – החלטות בהמשך השבוע

למרות החלטת הממשלה: מרבית מוסדות החינוך החרדי לא ייפתחו מחר בעקבות חוסר התארגנות וההמתנה להכרעת מרנן ורבנן גדולי ישראל. גורם במשרד החינוך ל'חדשות JDN': מבחינת המשרד הלימודים יכולים להתחיל מחר - אין הנחיות מוסדרות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרבית מוסדות החינוך החרדיים ברחבי הארץ לא ייפתחו מחר, למרות ההחלטה ביום שישי לאפשר את הלימודים בכיתות ז'-ח' ובישיבות הקטנות, זאת בעקבות חוסר התארגנות. לגבי המוסדות הליטאים נמסר מביתם של גדולי ישראל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון ר' גרשון אדלשטיין כי מחר (ראשון) יגובשו הנחיות מסודרות בנושא.

הלימודים יחלו ככל הנראה בהמשך השבוע לאחר קבלת ההחלטות על ידי גדולי ישראל ויישום ההוראות המחמירות של משרד הבריאות. מחולץ לכל הורה להתעדכן מול מוסדות הלימוד של בניו ובנותיו לגבי לוח הזמנים הצפוי לחזרה ללימודים. גורם במשרד החינוך אמר ל'חדשות JDN' כי מבחינת המשרד הלימודים יכולים להתחיל מחר, זאת למרות שטרם פורסמו הנחיות מסודרות למוסדות.

מעיריית ירושלים נמסר הערב כי בתום ישיבה של ראש העיר ירושלים משה ליאון עם מחזיקי תיק החינוך החרדי וסגני ראש העיר ישראל קלרמן ואברהם בצלאל הוחלט כי לפי שעה מחר לא יפתחו מוסדות החינוך החרדי. על פי ההודעה, בהמשך השבוע בהתאם להוראות והנחיות גדולי ישראל וההיערכות מערכת החינוך, תיערך ישיבה נוספת ותתקבל החלטה בהתאם.

מעיריית ביתר עילית נמסר ביום שישי כי "הרשויות הודיעו היום על חזרה מדורגת של מערכת החינוך הכללי. לגבי החינוך החרדי, הנוגע אלינו, העירייה עומדת הכן לסיוע לפתיחת מוסדות החינוך. ביום ראשון נקבל את החלטת רבותינו גדולי התורה והחסידות שליט"א ולפיה נפעל בסוגיה שבין ׳ונשמרתם מאד לנפשותיכם׳ לבין ׳כי הם חיינו ואורך ימינו׳. ההורים מתבקשים להתעדכן ביום ראשון מול מוסדות החינוך".

מעיריית בני ברק נמסר כבר ביום חמישי כי בתום דיון ארוך בנושא, החליט ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין יחד עם הנהלת אגף החינוך וצוות חמ"ל החירום העירוני, כי מתוך אחריות לשלום תושבי העיר ובדאגה מסכנת תחלואה מחודשת חלילה, לעת עתה לא יחודשו הלימודים במערכת החינוך העירונית. השבוע תקיים העירייה דיון מעמיק נוסף עם כלל הגורמים הרלוונטיים על מתווה עתידי אפשרי לחזרה ללימודים.

כזכור, ביום שישי דיווחנו כי ביום כיתות ז' וח' בתלמודי התורה החרדיים יחזרו ללימודים השבוע, תחת התנאים וההגבלות של משרד הבריאות (15 ילדים בכיתה, שמירת מרחק והיגיינה), במקום כיתות א'-ג' שחוזרות בחינוך הכללי. גם הישובות הקטנות (המוגדרות ככיתות ט' עד י"א) יחזרו ללימודים באותה מתכונת וללא פנימיות. בניגוד לסיכומים בשבוע שעבר, הגנים לא יחזרו ללימודים בשלב זה.

בהודעת משרד ראש הממשלה שפורסמה בערב שבת נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב לבחינת פתיחת מערכת החינוך, בה נבחנו ההיערכות הלוגיסטית-מנהלתית של מערכת החינוך והרשויות, נתוני התחלואה העדכניים, ממצאי דו"ח גרטנר בנושא הדבקה בקרב ילדים ותמונת המצב במדינות נוספות.

על פי ההודעה, בהמשך לדיון העקרוני שהתקיים בתאריך 27.4.20 ולתנאים שנקבעו במסגרתו, התקיים היום דיון המשך והערכת מצב. בדיון הוחלט לחדש את פעילות מערכת החינוך, תוך עמידה בכל התנאים התברואתיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות, כדלקמן. ביום א' הקרוב, 3.5.20, יחזרו ללמוד 5 שכבות בחינוך הכללי ו-5 שכבות בחינוך החרדי, כמפורט:

-חינוך כללי: תלמידי כיתות א'-ג', י"א-י"ב
– בחינוך החרדי: שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י״א
– תלמידי החינוך המיוחד באופן מלא
– נוער בסיכון – יסוכם בנפרד בשעות הקרובות.

במשרד ראש הממשלה מציינים כי בשבוע הקרוב יושלמו ההכנות הלוגיסטיות-מנהלתיות בפעוטונים ובגנים מתוך כוונה להחזיר אותם לפעילות בתאריך 10.5.20. (עוד עשרה ימים) טרם החזרה לפעילות תתקיים הערכת מצב בנושא. באשר לכיתות ד'-י' – יגובש מתווה לחזרה לפעילות כבר בחודש מאי ולא יאוחר מהתאריך 1.6.20. (עוד חודש).

עוד נמסר כי "בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת למבחני הבגרות). משרד החינוך נידרש לוודא במוסדות החינוך אמצעים שיבטיחו עמידה בתנאי ההגיינה והתברואה. ההחלטה תעודכן במסגרת צו בריאות העם ע"י מנכ"ל משרד הבריאות". ניתן להעריך שמשרד הבריאות יוציא במוצאי שבת הנחיות מסודרות למוסדות החינוך ולציבור, אותם נפרסם כאן בלי נדר במלואם.

בהערכת המצב אצל ראש הממשלה השתתפו גם שר החינוך רפי פרץ, שר הפנים אריה דרעי, שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי, המשנה לר' המל"ל וגורמים נוספים.

שר החינוך רפי פרץ אמר לאחר ההחלטה בועדת השרים כי "מערכת החינוך הייתה ערוכה לפתיחה ביום ראשון בהתאם למתווה שאושר בועדת השרים וכך גם הצגתי זאת בישיבה היום. אני שמח שועדת השרים אישרה היום את פתיחתם של כיתות א-ג, הרחבת החינוך המיוחד, וכן את חזרתם של תלמידי יא'-יב – יש בכך בשורה משמעותית מאוד לתלמידים, למורים ולמדינה כולה".

"לגבי גני הילדים, ההחלטה היתה לדחות את הפתיחה בשבוע. אנחנו נמשיך לקיים בשבוע הקרוב דיונים קדחתניים עם משרד הבריאות על מנת לפתוח בצורה המיטבית, אנחנו מבינים את המשמעות הקריטית של הנחיות הבריאות ולכן נמשיך לפעול במלוא המרץ כדי לעמוד בהן", דברי השר פרץ.

הוחלט: כיתות ז'-ח' בחינוך החרדי וישיבות קטנות – חוזרות ללימודים

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חכמים! אין מה לומר!!!
במילא אף אחד לא ירצה לישלוח!

בבקשה את כל הדיונים של כן,לא, שחור לבן תנהלו בדלתיים סגורות בין כל הגורמים הרלוונטים ואחרי פסיקה של גדולי ישראל, התארגנות מסודררת של הרשויות, בתי הספר, וכו' תוציאו הודעה מסודרת להורים עם אפשרות של יום להתארגנות.
די נמאס כבר מהבלבול ואי הוודאות!

לדעתי ההחלטה של ההורים לישלוח או לא את הילדים,לא צריכה להיות כפופה לממשלה,אלא לנתונים של הנידבקים,כי לממשלה יש את השיקולים שלה(להחזיר שיגרה רגילה)ואם היא מחליטה להחזיר, ברגע שאין שינוי בהדבקה,זה לא משנה את המצב ,הקורונה לא כפופה להחלטת הממשלה.

כשמה שבאמת מעניין זה לא הלימודים ולא הילדים אלא רק "שוק העבודה"זו ההתנהלות חבל שאנו ניגררים אחריהם

נראה לי שלא מתאים לאתר חרדי להעלות תמונה של כיתה א' של בתי ספר חילונים.
בלוח הקיר מצד ימין ישנם תמונות של מיסדי הציונות החילונית

מעניין שיש על הקיר תמונות של בן גוריון והרצל …..מוסד חרדי
??? ….לעורך נא להתאים התמונה לכותרת ….

למבולבלים ! אתם צריכים להבין שהבילבול זה אחד מאתגרי התקופה ! והדבר הכי בטוח ויציב בתקופת הקורונה זה בדיוק האי ודאות . לברוח מהמצב הזה זה כמו הסוס שמאיץ את ריצתו כדי לברוח מהצלפת השוט . המצליף ממשיך לרוץ איתו . אז אין לאן לברוח מהמצב ! ממך אילך אברח !

לא קרה כלום אם בטעות נכנס התמונה של בן גוריון וכו!! זה לא פריצות! וגם לאתר חרדי מותר להכניס כאלה תמונות!!!

אין שום בעיה גם לאתר חרדי להביא כאלה תמונות!!!!! זה לא פריצות!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture