צילום: שיאה קרייגהד - הבית הלבן

"רודף את ישראל": טראמפ חתם על סנקציות נגד ביה"ד הבין-לאומי בהאג

הנשיא חתם על צו שמאשר להטיל סנקציות כלכליות והגבלות מסע על עובדים בבית הדין הפלילי הבינלאומי שמעורבים ישירות בחקירת פעולות של ארה"ב באפגניסטן, וגם בשל החקירה נגד ישראל: "למרות דרישתנו, רודפים בצורה פוליטית גם את ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (חמישי) כי החליט להטיל סנקציות על בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג. זאת לאחר שבית הדין המשיך את החקירות שלו נגד חיילים אמריקנים בנוגע למלחמה באפגניסטן וכן בשל ההליכים של התובעת בהאג נגד ישראל. על פי ההחלטה, יוטלו סנקציות כלכליות נגד בכירים בבית הדין המעורבים בחקירה נגד ארה" ויישללו מאנשי בית הדין בהאג ובני משפחותיהם ויזות לארצות הברית.

בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר כי "הנשיא החליט להטיל סנקציות כלכליות על הגורמים שמעורבים באופן ישיר בכל ניסיון לחקור אנשי צוות אמריקנים – ללא הסמת ארה"ב. פעולות בית הדין הן מתקפה על הציבור האמריקני והפרה של הריבונות הלאומית שלנו". עוד נכתב בהודעה: "למרות דרישתנו, בית הדין רדף בצורה פוליטית גם את ישראל, בעלת בריתנו".

בהצהרת הבית הלבן נכתב כי על אף קריאות חוזרות ונשנות של ארצות הברית ובעלות בריתה, סירב בית הדין לעשות את הרפורמות הדרושות וממשיך לערוך חקירות המונעות ממניעים פוליטיים. עוד נכתב בהודעה כי וושינגטון מאמינה שיש שחיתות והתנהגות לא נאותה בדרגים הגבוהים ביותר של התביעה בבית הדין, המערערות את אמינות החקירה נגד חיילי ארצות הברית.

הצו שנחתם על ידי הנשיא טראמפ מסמיך את מחלקות המדינה והאוצר האמריקניות להטיל סנקציות על בכירי בית הדין בהאג, בגין "פתיחת חקירות לא הוגנות על פעולות ארה"ב באפגניסטן". הצו נחתם לפי תקנות הביטחון הלאומי, לפיהם פעולות בית הדין בהאג עלולות לפגוע בביטחון המדינה. הנשיא אישר גם להרחיב את מגבלות הוויזה נגד פקידי בית הדין הבינלאומי ובני משפחתם.

לבית הדין בהאג יש סמכות שיפוט רק אם מדינה חברה אינה מסוגלת או אינה מוכנה לחוקר את הפשעים הללו בעצמה. גורם בכיר בממשל האמריקני אמר היום כי חקירת בית הדין בהאג מפרה את הריבונות הלאומית של ארה"ב ומונעת על ידי ארגון עם "יושרה מפוקפקת". הוא טען גם שרוסיה עשויה לעודד האשמות נגד גורמים אמריקנים. הבכיר סירב למסור פרטים על השפעתה לכאורה של רוסיה על בית הדין.

"זה ברור שבית המשפט מחפש את ישראל בצורה לא הוגנת". צילום: רוני פרשוצ'ה – מחלקת המדינה האמריקנית

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר כי בית הדין הפלילי הבין-לאומי רודף חיילים אמריקנים. "בית המשפט יכול להתבסס על עדויות שמיעה, הם לא מתבססים על שום ערך אמריקני. הגבנו בצורה הכי הגיונית שיכולנו. לא נעמוד מהצד בעוד החיילים שלנו נחקרים על ידי בית משפט לא רציני. בית המשפט מאיים לחקור גם את ישראל על לכאורה פשעי מלחמה. בישראל יש היסטוריה טובה של חקירה של פשעים. זה ברור שבית המשפט מחפש את ישראל בצורה לא הוגנת".

יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין בירך על החלטת טראמפ ואמר כי הוא "מודה לו על החלטתו שהיא בעלת חשיבות אסטרטגית לבטחון ישראל. בית הדין בהאג הוא ההיפך מבית דין צדק. זהו גוף הפועל נגד ישראל באופן מוטה ובצורה בלתי לגיטימית. ההתנהלות בבית הדין נועדה לא רק למנוע מאתנו לממש את זכותנו על הארץ, אלא גם למנוע מאתנו להגן על עצמנו מפני הטרור. הנשיא טראמפ הוכיח שוב שהוא מגדולי הידידים שהיו לישראל בכל הזמנים. תודה מעומק הלב, כבוד הנשיא טראמפ".

שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד אמר כי מדובר "צעד חשוב ומשמעותי של הנשיא טראמפ. בית הדין הבינלאומי בהאג הוא גוף פוליטי והקשר בינו לבין צדק לא קיים". ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר כי "הנשיא טראמפ חבר אמת של מדינת ישראל. עומד לצידה של מדינת ישראל בכל צומת. בית הדין הבינ"ל בהאג הוא לא יותר מעוד הצגה פוליטית אנטי ישראלית. תודה אדוני הנשיא".

כזכור, שר החוץ האמריקני מייק פומפאו רמז בשבוע שעבר כי ארה"ב תודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גורמים בבית הדין הבין-לאומי בהאג. בריאיון לפודקאסט של מכון מחקר אמריקני, אמר פומפאו: "בימים הקרובים יתפרסמו שורה של הודעות, לא רק ממשרד החוץ, אלא גם מסוכנויות אחרות בממשל האמריקני, בניסיון לפעול נגד מה שבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג מנסה לעשות".

פומפאו אף טען כי בית הדין "הפך למושחת, ומנסה לרדוף אחרי החיילים שלנו שפעלו לפי החוק של המדינה הכי מתורבתת בעולם – ארה"ב. לעולם לא ניתן לזה לקרות. בית הדין בהאג והעולם כולו יראו שאנחנו נחושים למנוע מהחיילים שלנו ומבני בריתנו בישראל להיות נרדפים על ידי בית הדין המושחת הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אלוף..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture