צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

מגעים בתיווך גפני: כחול לבן תתמוך בהטבות המס – נתניהו יוותר על השאר

בשעות האחרונות נועדו בכירים במפלגה עם יו"ר ועדת הכספים גפני כדי לנסות להגיע להסכמות לפני הדיון מחר בוועדה. בכחול לבן תקפו: "ביקשנו לעצור את הגשת הבקשה, לא הקשיבו לנו". מנכ"ל משרד רה"מ: "לשכת גנץ הייתה מעורבת בגיבוש ההצעה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכחול לבן נוטים לתמוך בבקשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לשלם מס על הוצאותיו הפרטיות רטרואקטיבית, רק אם לא תכלול את הסעיפים הקשורים למעמדו של ראש הממשלה החליפי וראש הממשלה המכהן הכוללים הקמת מעון חדש, עובדים, תקנים חדשים ועוד. בקואליציה מתקיימים היום מגעים לפשרה, לקראת הדיון שיתקיים מחר בוועדת הכספים בכנסת.

ב'וואלה' דווח כי בשעות האחרונות בכירים בכחול לבן נפגשו עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כדי לנסות להגיע להסכמות לפני הדיון. ב' כאן חדשות' דווח כי ששר המשפטים מכחול לבן אבי ניסנקורן נפגש עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני וגם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר מעורב בשיחות. בליכוד מביעים נכונות לוותר על חלק ניכר מההטבות, בתמורה לתמיכת כחול לבן בהחלטה הנוגעת להטבות המס של נתניהו.

ב'ווינט' דווח כי בינתיים, מסתמן רוב יציב לטובת הליכוד בוועדה, שחבריה קיבלו אתמול מסמך לאישור המפרט את התנאים. בנוסף, בקואליציה שוקלים להסיר את הסעיפים הנוגעים לראש הממשלה החליפי בני גנץ ולאשר את הטבות המס של נתניהו. יצוין כי תחילה נכללו בבקשה גם הוצאות המעון של ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ – אך זה הודיע כי הוא מוותר על הוצאות המעון החלופי שהוענקו לו.

על פי הדיווח של מיכאל שמש, בישיבה שהתקיימה בימים האחרונים אמר ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, כי "לשכת גנץ הייתה מעורבת בגיבוש ההצעה ואישרה לקדם את הטיוטה הסופית". מנגד, בסביבתו של גנץ טוענים שהדברים שאמר רונן פרץ אינם נכונים. לדבריהם, "ביקשנו אתמול לעצור ולחכות עם ההחלטה, לשכת נתניהו לא הקשיבה לנו".

עוד דווח כי ההסכמות המסתמנות כרגע בין כחול לבן לליכוד הן לנסח טיוטת החלטה חדשה שכוללת רק את החזר המס הרטרואקטיבי לנתניהו, ללא כל יתר ההטבות לראש הממשלה החליפי. אם יהיו הסכמות, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יעביר מסמך חדש לוועדת הכספים בתיאום עם רשות המיסים.

מעון, עובדים, רכב והטבות במס: ועדת הכספים תאשר את תנאי רה"מ החליפי

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום בפתח ישיבת הסיעה כי "מסע לוויה ארוך. שיירה של מכוניות. 36 שרים. 16 סגני שרים. שני אאודי אי-שמונה בהתחלה, שני אאודי אי-שמונה בסוף. אין להם בושה. אתה מסתכל על הממשלה המנותקת הזו, ושואל את עצמך, "איך הם לא רואים?" איך הם לא רואים מה זה עושה לאזרחי ישראל? מיליון מובטלים. העצמאים קורסים. והם אפילו לא מתביישים. אין להם רק מעון חליפי, יש להם גם מצפון חליפי. אטום לגמרי. מנותק ממה שקורה במדינה".

"אתמול העלינו לוועדת שרים לחקיקה הצעת חוק – דמי אבטלה לעצמאים. הדבר הכי מתבקש, הכי דחוף, הכי חיוני לכל העצמאים בישראל. הם העיפו אותה מהשולחן בלי למצמץ. הפרו את כל ההבטחות לעצמאים ולעסקים הקטנים. אתמול גם התברר שלא יאריכו את שנת הלימודים ולא ברור מאיפה יגיע המימון לקייטנות הקיץ. אלה בעיות אמיתיות של אנשים אמיתיים. של עצמאים, של הורים צעירים".

"באותו יום – אתמול – הממשלה היתה מאוד עסוקה. נתניהו ביקש חצי מיליון שקל החזר מס, וגנץ ביקש מוועדת הכספים העלאה במשכורת וצוות עובדים לבית שלו על חשבון המדינה. העיקר שהם מכרו לנו שזו ממשלת חירום בגלל הקורונה. הייתי אומר שזו בושה וחרפה, אבל אין להם בושה ולא מפריעה להם החרפה".

"נתניהו נכשל לגמרי בניהול המשבר הכלכלי של הקורונה. אחוזי האבטלה בישראל הם מהגבוהים בעולם. גנץ פשוט לא קשור לעניין. הוא ואשכנזי לא נמצאים בשום עמדה שמשפיעה על הטיפול במשבר הקרונה. אנחנו לעומתם נמשיך להיאבק פה בכנסת על מה שחשוב: על דמי אבטלה לעצמאים, על סיוע למובטלים, על הפיצוי לאנשים שכל החיים שלהם שילמו מיסים גבוהים וביטוח לאומי", דברי לפיד.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמ אמר בפתח ישיבת הסיעה כי "בתקופת משבר מצופה מההנהגה לתת דוגמה אישית. לצערי, מה שקורה בפועל הוא שאנו מקבלים דוגמה נוראית. דוגמה של אובדן בושה. על רקע 920 אלף מובטלים, והגרעון שיגיע בסוף השנה ל10% – קיבלנו ממשלה עם 35 שרים, 9 סגנים ועוד 7 ח"כים שהצטרפו על בסיס החוק הנורווגי".

"בנוסף, מבקש ראש הממשלה לעצמו החזרי מס והטבות שונות בסך מיליון ש"ח, וזה במקום לבקש מהשרים והח"כים לוותר על 10% משכרם או לצמצם עשר משרות של שרים וסגני שרים לכלום ושום דבר ולוותר על החוק הנורווגי. סדר העדיפויות של נתניהו וגנץ הפוך. הם דואגים לעצמם ומצפצפים על הציבור. ההנהגה הנוכחית איבדה כל בושה. היא אטומה ומנותקת מהעם ודינה לחלוף מהעולם", דברי ליברמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture