Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו, אדלשטיין והפרויקטור: צפו במסיבת העיתונאים במשרד הבריאות

נתניהו: "לגמזו יינתנו כל הסמכויות - נקבל החלטות בהתאם להמלצותיו". אדלשטיין: "רק נחישות ומהירות יסייעו לנו לגבור על הנגיף". חשף: "נחתם הסכם עם חברה נוספת שמתחילה ניסוי בחיסון". פרופ' גמזו: "קל להטיל סגר, אך אנחנו משתדלים להימנע מכך"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין כינסו (חמישי) מסיבת עיתונאים במשרד הבריאות, ברקע מינויו של פרופ' רוני גמזו לממונה על הקורונה. במסגרת הדברים נתניהו הציג את הפרופ' גמזו, וציין כי "לגמזו יש משימה אחת – קטיעת שרשראות ההדבקה, ויהיו לו כל הסמכויות. הוא ינהל את מערך החקירות והבידוד, לצה"ל יהיה תפקיד חשוב ומרכזי בפעולות אלו". באירוע דיברו גם פרופ' גמזו ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי.

נתניהו אמר כי "לפרופ' גמזו יש משימה אחת גדולה – קטיעת שרשרת ההדבקה. לצורך זה יינתנו לו כל הסמכויות בשלושה תחומים – בדיקות, חיקורים ובידודים. פרופ' גמזו ינהל את מערך הבדיקות לגילוי הקורונה בכל המעבדות ברחבי המדינה, הוא ינהל את מערך החקירות האפידימיולוגיות וינהל את מערך הבידוד של הנשאים והחולים שאותרו כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה".

"לגמזו ינתנו כל הסמכויות בכל הקשור לבדיקות, החקירות האפדימיולוגיות והבידוד של הנשאים והחולים שאותרו כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה. בממשלה יתקבלו החלטות על הסגרים ועל ההגבלות. מדינות רבות שפתחו את המרחבים עכשיו סוגרים אותם מחדש. אנחנו משתדלים ככל שניתן להימנע מסגר כללי אבל אם יהיה צורך נעשה זאת – והצלת חיים זה השיקול העליון. יחד עם גמזו נקבל את ההחלטות שיהיו מבוססות על נתונים ולא על שיקולים פופוליסטיים", הוסיף נתניהו.

בהמשך דבריו אמר רה"מ כי "אני שומע את הביקורת של היושבים ביציע המדברים בחוסר אחריות. רוצה לומר לאזרחי ישראל: אני נמצא על המגרש, כולנו נמצאים על המגרש, חוטפים את חיצי הביקורת של עיתונאים קרי מקלדת. אנחנו נמצאים במלחמה עולמית נגד הקורונה, מגפה משתוללת כםפי שלא היה במאה שנה האחרונות. במלחמה אין זמן להקשיב לכל טענת סרק, יש לפעול מהר. בממשלת המעבר יכולנו לפעול מהר וקיבלנו החלטות במהירות כי היו בידינו תקנות לשעת חירום. בממשלה קבועה אין את האפשרות הזו ולכן עשינו שלושה דברים מרכזיים".

לדבריו, אמנם הכלכלה נפגעה באופן קשה בעקבות הסגר שהוטל, אך יש לשמור גם על הבריאות. "אם החולים הקשים עולים, ברמה מסוימת יש קושי בטיפול של הצוותים, שנתונים תחת עומס כבד מדי. אם לא יכולים לטפל בהם – הסיכוי שהם ילכו לעולמם גדל", אמר. "מצד אחד, אתה לא רוצה להרוס את הפרנסה, ומצד שני את החיים. אנחנו רוצים למצוא את האיזון המתאים, ואני מאמין שנמצא אותו. לא נירתע מלקבל את ההחלטות הדרושות בזמן המתאים".

ממונה הקורונה החדש גמזו אמר במסיבת העיתונאים כי "זה הרגע שבו אנשי המקצוע צריכים להצטרף להובלה בלי לשאול שאלות. אנחנו יכולים ביחד להצליח. אין מצב שלא. יש כאן תחלואה נרחבת שעושה קושי בכלכלה ובחברה – והמטרה לעשות עם כמה שפחות פגיעה. סגר אולי זה קל, אבל זה לא האקט הראשון".

"זאת משימה ענקית, לכן כולנו צריכים להתאחד. סגר זה אולי קל, אבל לא הפעולה הראשונה שננקוט בה. ממשלת ישראל משתדלת לעשות את זה ברגישות חברתית ללא סגר. גם לבתי החולים יש גבול, ולכן אנחנו צריכים לעבוד. קודם כל אמון הציבור, אמון בכם ובכל מערכת הבריאות. יש לנו חלון זמר יחסית קצר להרבה עבודה, לכן זה שילוב כח של כולם. יכולים לעשות את זה בחלון הזמן הקצר הזה. ואם לא נצליח, גם סגר על הפרק. לא תיחלצו ממני מספר קסם לסגר. זו החלטה קשה מאוד של ממשלת ישראל, זה יהיה מאוד אחראי עם הרבה שיקול דעת".

קובי גדעון /לע"מ

אחרי ראש הממשלה, עלה לדבר שר הבריאות אדלשטיין שפתח את נאומו בהצהרה לפיה "היום אנחנו צועדים צעד נוסף קדימה במאבק המשותף שלנו בקורונה": הוא אמר שישראל חתמה חוזה עם חברת תרופות אמריקנית שמתחילה ניסוי בבני אדם, ולאחר מכן עבר לפנות למינויו של פרופסור גמזו לפרויקטור, ולמינויו לפני שבועות אחדים של פרופסור חזי לוי למנכ"ל משרדו: "היום אני שמח שמצטרף אלינו אחד מבכירי הרופאים בישראל. פרופסור רוני גמזו. הפרויקטור הלאומי של המאבק בנגיף הקורונה. יחד הם יהיו צוות מנצח".

השר אדלשטיין ברך על המינוי של פרופ' גמזו. "היום אנחנו צועדים צעד נוסף קדימה במאבק המשותף שלנו בנגיף הקורונה. אני מדבר על שני מהלכים – אני שמח לבשר שחתמנו עם חברה אמריקנית נוספת המתקדמת בחיפוש אחר חיסון ומתחילה בימים אלה ניסויים בבני אדם", אמר במסיבת העיתונאים. "המהלך השני, הייתי נותן לו את הכותרת 'הסוד טמון באנשים'. הוא התחיל לפני כמה שבועות עם הגעתו של פרופ' חזי לוי, והיום אני שמח שמצטרף אלינו פרופ' גמזו. יחד הם יהיו צוות מנצח".

אחרון הדוברים היה פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, שהודה לפרופ' גמזו על הסכמתו להתמנות לתפקיד פרויקטור הקורונה: "יחד איתכם, אזרחי ישראל, נוכל להילחם יחד ונצליח להוריד את התחלואה".

הנאום המלא של נתניהו:

ערב טוב לכם אזרחי ישראל. במסגרת המאבק שלנו במגפת הקורונה העולמית החלטתי, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, למנות את פרופ׳ רוני גמזו לפרויקטור הקורונה הלאומי. פרופ׳ גמזו הוא בעל ניסיון עשיר במערכת הבריאות, הוא היה מנכ"ל משרד הבריאות – מנכ"ל המשרד הזה. בזמן הגל הראשון של הקורונה הוא הקים בהצלחה רבה את פרויקט 'מגן אבות ואימהות' – זה הפרויקט להגנה על האוכלוסייה המבוגרת.

אני רוצה להזכיר לכם עוד דבר מרגש, שפורסם בתוכנית טלוויזיה בהשתתפותך, רוני – אתה התמודדת בשנים האחרונות עם מחלת הסרטן. לא ויתרת, לא נכנעת לקשיים, ניצחת את הסרטן – ותעזור לנו לנצח את הקורונה.

אני מבקש להודות לפרופ׳ גבי ברבש על התובנות החשובות שלו, שמסייעות לנו במאבק בקורונה. אנחנו נמשיך להיעזר בעצותיו ובניסיונו.

לפרופ׳ גמזו יש משימה אחת גדולה – קטיעת שרשרת ההדבקה. לצורך זה יינתנו לו כל הסמכויות, ואני רוצה להדגיש, כל הסמכויות, בשלושה תחומים: בדיקות, חיקורים, בידודים. פרופ' גמזו ינהל את מערך הבדיקות לגילוי הקורונה בכל המעבדות ברחבי המדינה. הוא ינהל את מערך החקירות האפידמיולוגיות כדי לגלות עם מי הנשאים והחולים היו במגע. הוא ינהל את מערך הבידוד של הנשאים והחולים שאותרו כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. אני רוצה גם להדגיש שלצה"ל יהיה תפקיד חשוב ומרכזי בפעולה המשולבת הזאת, בייחוד בביצוע החיקורים והבידודים. בהתאם למדיניות שפרופ' גמזו יגבש, אנחנו נקבל החלטה בממשלה על סגרים והגבלות.

אני רוצה שתדעו שמדינות רבות שפתחו את המרחב הציבורי בגל הראשון, סוגרות כעת בגל השני מרחבים שונים בגלל התחלואה הגוברת, ואני אמרתי לכם שגם כך יקרה. שוחחתי הבוקר עם ידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, והוא סיפר לי על הסגר החלקי שהם הנהיגו עכשיו באוסטרליה, ויש עוד מדינות רבות שנוהגות כך – טקסס, קליפורניה, פלורידה, אריזונה ועוד.

אנחנו עדיין משתדלים ככל שניתן להימנע מסגר כללי, אבל אם יהיה צורך בזה נעשה זאת, כי מה שמנחה אותנו זה הצלת חיים, וזהו השיקול העליון. יחד עם פרופ׳ גמזו נקבל את ההחלטות הנכונות על בסיס נתונים עדכניים ככל שאפשר ושיקולים רפואיים וכלכליים. כשאני אומר את זה, אני אומר שאנחנו לא נקבל החלטות על סמך שיקולים פופוליסטיים. אין דבר קל יותר מלהיות פופוליסט – תפתחו, תעשו, תקלו – הכל, בינתיים התחלואה מזנקת. קל מאוד להיות פופוליסט. אנחנו נקבל את ההחלטות על בסיס שיקול מקצועי של שמירת הבריאות והצלת חיים, וכמובן גם שמירה על הכלכלה שלנו ועל הפרנסה שלכם.

אחרי שנשטח את העקומה ונפחית את מספר הנדבקים, אנחנו ניישם את האסטרטגיה שפרופ' גמזו יגבש לפתיחת הכלכלה, לפתיחת מערכת החינוך, ולפתיחת תחומים נוספים. כך נוכל לנהל שגרת חיים בטוחה בתקופת הקורונה – לטווח ארוך. טווח ארוך זה עד שיימצא החיסון לנגיף.

אני שומע, איך אפשר שלא, את הביקורת של מי שיושבים ביציע, שלא נושאים בשום אחריות וגם מדברים בחוסר אחריות. אני רוצה לומר לכם, אזרחי ישראל, אני נמצא על המגרש, אנחנו כאן כולנו נמצאים על המגרש. אנחנו חוטפים את חיצי הביקורת של יריבים פוליטיים ושל עיתונאים קלי מקלדת, אבל אני רוצה שתדעו שאנחנו נלחמים בשבילכם על המגרש בכל הכוח, וכל הזמן, מסביב לשעון. אבל במלחמה – ואנחנו נמצאים במלחמה עולמית נגד הקורונה, מגפה שמשתוללת כפי שלא הייתה במאה השנים האחרונות – אין זמן להשיב לכל טענת סרק, צריך לפעול מהר.

בממשלת המעבר בגל הראשון יכולנו לפעול מהר. קיבלנו החלטות במהירות, כי היו בידינו תקנות לשעת חירום. בממשלה קבועה אין לנו את האפשרות הזאת. לכן עשינו שלושה דברים מרכזיים: ראשית, חוקקנו את חוק הקורונה המורחב. החוק הזה מסמיך את קבינט הקורונה לאשר תקנות מהירות לטובת בריאות הציבור. אני הצבעתי על החוק הזה אתמול בחצות, ואני מודה לחבר הכנסת יעקב אשר ולסגן השר יואב קיש על עבודתם החשובה להעביר את החוק הזה. שנית, סיכמנו, בני גנץ ואני, לצמצם את קבינט הקורונה כמעט בחצי כדי לייעל את תהליך קבלת ההחלטות. ושלישית, כפי שאתם רואים, אנחנו ממנים היום את פרויקטור הקורונה הלאומי.

האמצעים הללו מאפשרים לנו לקבל החלטות יותר מהר, ושהן תהיינה יותר עקביות. דרך אגב, בשיטה הקודמת אתה צריך לקבל החלטה בקבינט הקורונה, אחר כך להביא את זה לממשלה הרחבה, לעבור כמובן את היועצים המשפטיים, אחר כך להעביר את זה לכנסת, והכנסת משנה את זה. יוצא מצב שאתה מקבל החלטה, פוסלים את ההחלטה – מאוד פופולרי, מאוד פופוליסטי, מאוד לא טוב למלחמה בקורונה. אז היינו צריכים להעביר את ההחלטות האלה, ואני שמח שעשינו את זה.

הנה עוד מה שעשינו השבוע: הוספנו 2,000 תקנים של אחיות, 400 תקנים של רופאים, הגדלנו משמעותית את השכר של העובדות והעובדים הסוציאליים. אני מודה לרופאים ולאחיות, ולעובדים ולעובדות הסוציאליים שנמצאים בחזית, ולרבים אחרים. אני רוצה גם להודות לשר האוצר ישראל כ"ץ ולארגוני העובדים שהגיעו להסכמות.

בתחילת השבוע אנחנו נביא לאישור הממשלה את תכנית המענק לכל אזרח, ומיד לאחר מכן התכנית תובא לחקיקת בזק בכנסת, כדי שהכסף יגיע אליכם כמה שיותר מהר, אזרחי ישראל, באמצעות הביטוח הלאומי. המענקים הללו מצטרפים לתכניות כלכליות גדולות אחרות שקיבלנו עוד קודם לכן, לטובת העצמאים, לטובת בעלי העסקים, לטובת מבקשי העבודה. אני כבר אומר לכם – אנחנו נביא עוד תכניות כדי להאיץ עוד יותר את גלגלי הכלכלה, וכמובן התעסוקה.

אזרחי ישראל, כדי שנוכל להיאבק בהצלחה בקורונה, אני חוזר ומדגיש: אל תזלזלו בהנחיות – ללבוש מסכה, לשמור מרחק, לשטוף ידיים, למנוע התקהלויות מעבר למותר. אני אומר זאת גם למשתתפי ההפגנות מכל צד שהוא, לתומכי הממשלה ולמתנגדיה: שימרו על ההנחיות, שימרו על הבריאות, ואני אומר עוד משהו – שימרו על כבוד המדינה שלנו. אל תבזו את סמלי המדינה, כפי שראינו במופע המביש הזה במנורה בכנסת. אל תגררו את המדינה לאנרכיה, לאלימות, להשחתת רכוש, להפצת מחלות באמצעות תנאים סניטריים איומים של עשיית צרכים ברחובות ובחצרות, אל תיגררו לתקיפת שוטרים, הם עושים את עבודתם. אני רוצה בהזדמנות הזאת לומר מילה טובה לשוטרים וללוחמי מג"ב ששומרים על כולנו: תודה לכם.

כולנו מתמודדים עם הקורונה יחד – באחריות אישית, בערבות הדדית, בדאגה של אדם אחד לרעהו. במקורותינו נאמר: 'משנכנס חודש אב ממעטים בשמחה', אני מקווה שבהמשך החודש הזה אנחנו נראה יותר בשורות טובות ויותר שמחה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה השידור לא עולה????

הם בוטחים יותר מדיי ברוני גמזו איפה ה' בתמונה ???

גם זו לטובה

איש פשוט וטוב הנחום איש גם זו הזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture