Nati Shohat/Flash90

"יגיע במהירות המרבית": הממשלה אישרה את תכנית המענקים לאזרחים

היקף התוכנית שהובאה לממשלה הוגדל ב-500 מיליון שקל נוספים מהתכנון המקורי, ל-6.5 מיליארד שקל, לאחר שהוחלט להכפיל את הקצבאות לאוכלוסיות החלשות המקבלות קצבאות מהביטוח הלאומי. נתניהו: אנחנו עובדים גם על תכניות נוספות לעידוד המשק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה אישרה היום (ראשון) את התכנית שמציעה לחלק מענק חד-פעמי לכל אזרח, ומחר היא תובא לאישור הכנסת כהצעת חוק. בממשלה מקווים שהכסף יוזרם אל החשבונות כבר בשבוע הבא, אולם לא ברור אם אכן אפשר יהיה לעמוד ביעד זה.  השרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן, והשר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, החליטו להימנע מההצבעה, אך מלבדם כל שרי הממשלה תמכו בתוכנית.

היקף התוכנית שהובאה לממשלה הוגדל ב-500 מיליון שקל נוספים מהתכנון המקורי, ל-6.5 מיליארד שקל, לאחר שהוחלט להכפיל את הקצבאות לאוכלוסיות החלשות המקבלות קצבאות מהביטוח הלאומי. כך, התוכנית צפויה להגדיל את כל תקציב שש תכוניות הסיוע מאז פרוץ משבר הקורונה לקרוב ל-200 מיליארד שקל.

על פי תזכיר החוק שאושר בממשלה ויובא בימים הקרובים לחקיקה בכנסת, כל אזרח יקבל מענק של 750 ש״ח, בתוספת 500 ש״ח עבור כל ילד עד הילד השלישי, להורה אליו משולמת קצבת הילדים.

המענק יועבר אוטומטית לכלל האזרחים אשר פרטיהם נמצאים בידי המוסד לביטוח לאומי. סוכם כי הביטוח הלאומי יפנה לאזרחים שאין בידיו את פרטי חשבון הבנק שלהם במטרה להסדיר את העברת המענק.

בנוסף, מקבלי קצבאות שונות המפורטות בהצעת החוק, בהם מקבלי קצבת סיעוד, מקבלי קצבת נכות כללית, מקבלי הבטחת הכנסה, מקבלי מזונות, נכה צה"ל ונפגע פעולות איבה נזקקים, עולים חדשים נזקקים, קשישים מקבלי השלמת הכנסה וניצולי שואה נזקקים, יקבלו תוספת של 750 ש״ח ובכך יקבלו מענק מוגדל.

עוד הוחלט, כי מי שהכנסתו השנתית היא מעל 651,000 ש״ח, לא יהיה זכאי לקבל מענק או תוספת למענק.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מביאים היום לממשלה את אישור תכנית המענקים לכל אזרח. אנחנו נעביר אותה לאחר מכן לחקיקת בזק בכנסת כדי שהכסף יגיע אליכם, אזרחי ישראל, במהירות המרבית. אנחנו עובדים גם על תכניות נוספות לעידוד המשק ולהזרמת כספים למי שנפגע מהקורונה. אנחנו נמשיך להניע את גלגלי הכלכלה כדי להחזיר את האנשים למעגל התעסוקה".

שר הבטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר האישי שלו: "אישרנו עכשיו בממשלה את תוכנית המענקים. כפי שדחפנו בכחול לבן מדובר בתוכנית מדורגת שנותנת יותר לאלו שיש להם פחות.  יותר לניצולי שואה, מקבלי קצבת סיעוד, עולים חדשים וקשישים. יותר לאנשים שיצרכו ויניעו באמצעותה את המשק. נמשיך לעשות הכל כדי לדאוג למי שבאמת צריך".

שר האוצר ישראל כץ כתב בחשבונו האישי בטוויטר: "‏אישרנו כעת בממשלה את תוכנית המענק לכל אזרח, ומחר נביא לאישור הכנסת במטרה להעביר לכם את הכסף לחשבון בהקדם. 830,000 אזרחים מאוכלוסיות נזקקות יקבלו מענק כפול (750×2ש״ח) כך שיווצר איזון בין הרצון לשלם מענק לכלל האזרחים להנעת הכלכלה, לבין הרצון להעניק סיוע כלכלי גדול יותר לנזקקים לכך".

השרה אורית פרקש הכהן שנמנעה אמרה שהיא מתנגדת להוספת חצי מיליארד שקלים לתכנית. "צריך להפסיק לפעול טלאי על טלאי. אנחנו בתקציב המשכי, ממשיכים לחצות את הגבול של יעד הגירעון ללא תכנית סדורה. צריך להעביר תקציב מסודר עם תכנית שתבנה מנועי צמיחה למשק. אי אפשר לשפוך סכומי עתק בתכנית לא מדויקת, הציבור מצפה להתנהלות כלכלית נאותה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture