צילום: מארק ישראל סלם / POOL

חמוש באקדח מפלסטיק וסכיני תער: נעצר חשוד בסמוך למשרד רה"מ

המשטרה עצרה לחקירה גבר בן 31 שהגיע סמוך למשרד ראש הממשלה והתבטא באיומים נגד רה"מ ומשפחתו. בחיפוש שערכו השוטרים איתרו אקדח פלסטיק ו2 סכיני תער. רגב: "אנו רגע לפני אסון. הגיע הזמן להתעורר ולפעול ביד ברזל נגד המסיתים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משטרת ישראל מחוז ירושלים הודיעה הבוקר (רביעי) כי אמש נעצר לחקירה גבר כבן 31 לאחר שהגיע בסמוך למשרד ראש הממשלה, והתבטא באיומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו.

בחיפוש שערכו השוטרים איתרו אקדח צעצוע מפלסטיק, ו-2 סכיני תער. בחקירתו ציין כי הוא משתייך "לדא"ש היהודי" וכי בכוונתו לפגוע בראש הממשלה וברעייתו. מעצרו של החשוד הוארך לפני זמן קצר בבית המשפט השלום בירושלים עד לתאריך 02/08/2020.

עורכת דינו של החשוד ציינה במהלך דיון הארכת מעצרו: "הדברים נאמרו מאחר ומצבו הכלכלי בכי רע. הוא לא יכול לממש את איום הסכינים שהיו ברשותו מאחר והם משמשים אותו כדר רחוב".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה לדיווח וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הסתה מובילה לאנרכיה ולאלימות. אנו רגע לפני אסון. הגיע הזמן להתעורר ולפעול ביד ברזל נגד המסיתים המאיימים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו. די לשנאה ולהסתה".

כזכור, אגף האבטחה בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) הידק בשבועיים האחרונים את האבטחה סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו – כך דווח בעיתון 'הארץ'. הדבר נעשה בשל התגברות ההפגנות סביב מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים והתלהטות האווירה בין המפגינים, המשטרה ומשתתפי הפגנות התמיכה בנתניהו.

בדיווח מצוין כי מאז רצח רבין מקיים שב"כ רמת אבטחה מקסימלית סביב ראשי הממשלה, ומדיניות הארגון גורסת כי אין כל אפשרות להתפשר על השמירה סביבם. עם זאת, ריבוי ההפגנות ברחוב בלפור, והפגנה נוספת שנערכה במוצאי שבת, ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה, חייבו את אגף האבטחה לשנות חלק מהיערכותו. הסיבה לכך היא הנוכחות הכמעט רציפה של עשרות עד אלפי מפגינים בקרבה גדולה לבתי ראש הממשלה.

בניגוד למצב הרגיל, האנשים הללו אינם עוברים סינון או תשאול ביטחוני, אף שיש מאבטחים ומחסומים המפרידים בינם לבין נתניהו ומשפחתו. בשב"כ לא מתייחסים לשאלה אם יש התרעה מודיעינית כלשהי על כוונה או ניסיון לפגוע בנתניהו או בני משפחתו. עם זאת, בשירות מוטרדים מהאפשרות ש"אירוע אבטחתי" יתחולל בלא התרעה ממוקדת ויוביל להתנגשות אלימה בקרבת מעון ראש הממשלה.

על פי הדיווח של עמוס הראל, בשב"כ גם מוטרדים מההתנכלויות האלימות למפגינים נגד נתניהו, שאירעו בימים האחרונים בכמה אתרים. החטיבה היהודית בשירות מעורבת במעקב אחר ההתפתחויות ובניתוח של המגמות העולות מן התקריות וההפגנות ברחובות ושל הסיכונים האלימים הכרוכים בהן. התקיפות נחקרו עד כה על ידי המשטרה, כי כרגע נראה שהן אירועים נקודתיים, שאין מאחוריהן התארגנות מוקדמת או חשאית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture