גנץ: "מי שרוצה יכול להפגין נגדי – צריך להקפיד על החוק, ולא לנהוג באלימות"

שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר למתיחות בצפון ואמר: "הדריכות נמשכת, אני חושב שצה"ל הגיע יותר ערוך ומוכן. אני יכול לומר בצורה חד משמעתית, מעבר לקו הגובל מונחת מדינת לבנון ואם יפגעו בנו יישאו שני גופים באחריות לפגיעה הזו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר (חמישי) בראיון ל'רדיו 103' להפגנות והמחאות בשבועות האחרונים נגד ראש הממשלה נתניהו ואמר: "כל מי שרוצה להפגין נגדי, מוזמן להפגין נגדי ולשאת שלטים. ההפגנה היא בסדר, המחאה היא בסדר, אין שום חוסר לגיטימציה – רק דבר אחד, להקפיד על החוק, לא לנהוג באלימות".

גנץ אמר כי הוא מציע לנסות לחשוב איך אנחנו ביחד מורידים את מפלס האלימות. "בעיני זה מטורף מה שקורה כרגע". על השאלה האם האלימות מגיעה משני הצדדים של המפה הפוליטית אמר, "לצערי כן, אני לא חושב שזה באותה עוצמה ושכיחות ובאותו אורך היסטורי. אבל חברים, יש רגעים שאתה לא יכול שלא לחוש בסוג של, אנרכיסטיות אולי מילה גדולה, אין לי את המילה".

יו"ר כחול לבן סיפר: "יש אנשים שנמצאים במחאה בסביבת ביתי נאמר זאת, אתמול קיימתי איתם שיחה, עמדנו כמה דקות ושוחחנו. אנשים טובים מאוד, לא מפגינים באלימות, הם עומדים בשקט עם השלטים ועושים את זה בנחישות רבה מספר ימים".

עוד הוא הוסיף: "אני רואה שבסופו של דבר ממחאה חשובה, מתחילים לשרוף, לנפץ, להעיף זכוכיות, כל מיני דברים כאלה. אני לא יודע מי האנשים אבל אני רואה בעיניים את הדבר הזה. מישהו הולך ברחוב, תופס אבן ומפוצץ קיר של בנק, זה מבחינתי אנרכיסט. מה בדקתי את תעודת הזהות ולאיזה מפלגה הוא הצביע? לא. אלה תופעות שאני לא מוכן לקבל אותן".

"לכן, אני מתעקש שזכות ההפגנה וחופש המחאה וזוכות הביטוי זה ערך מקודש בדמוקרטיה הישראלית ואני אגן על זכותם של אנשים להפגין נגדי. אני פשוט לא מוכן לאלימות משום צד. לצערי, אני מסכים, בבחינת מה שהיה בעבר, אבל בעת הזו חברים חייבים לעצור את גל האלימות", אמר גנץ.

ראש הממשלה החליפי התייחס לאמירה של רה"מ נתניהו שקרא למפגינים "אנרכיסטים, מפיצי מחלות" ואמר כי, "אני אומר לכל הציבור, אני בא ואומר – לא שולל את הלגיטימציה, מאיץ בהם להמשיך ולמחות נגדי אם זה מה שהם חושבים. אדם קם בבוקר הוא צריך לשאול עצמו מה הוא עושה בשביל המדינה, אני נוסע למשרד הביטחון ועובד בשביל המדינה. אזרח פשוט קם בבוקר, הולך לעבודה והולך להפגין, וזה לגיטימי לחלוטין. הכי לגיטימי בעולם להפגין נגדי ככל שאתם רוצים לתקוף אותי מילולית בכל דרך שאתם רוצים. בשום פנים ואופן אין לאף אחד הצדקה, לא אם הוא פחות או יותר, לנהוג באלימות כלפי אף אחד, נקודה, זה הכול".

על ההקלטות של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שדוחק במשטרה לנהוג ביד קשה מול המפגינים, אמר שר הביטחון: "אני לא מכיר את הדחיקה שלו בעניין הזה, שוחחתי איתו על הנושא הזה שצריך למצוא את האנישם שנהגו באלימות באותה הפגנה שצולמה. אני מגבה את המשטרה, אני מגבה את שמירת החוק בהקשר הזה. לא בלרמוס את המפגינים, להפעיל את מינימום העוצמה הנדרשת כדי לשמור את ההפגנות על פי חוק, זה הכול, לא מעבר לעניין הזה".

עוד הוסיף גנץ: "אני חושב שאם אנחנו לא רוצים לשנות את השיטה הדמוקרטית במדינת ישראל, המחאות הן כלי מאוד חשוב. חברים, אין מבחינתי שום סובלנות למעשי אלימות, לא מעניין אותי מה מקורם, ושיבואו באוניברסיטה ויעשו מחקר ויגידו שהשמאל או הימין עושה יותר. לא נכנס לזה, אני לא מקבל אלימות, לא מעניין אותי מאיפה היא יצאה".

על ההבטחה להקמת 'קבינט פיוס' אמר יו"ר כחול לבן: "זה מאוד מטריד אותי, אני מקווה שנגיע לשלבים שאפשר להתכנס ולהפעיל את קבינט הפיוס. יש שם נושאים מאוד חשובים, אף אחד לא מונע ממני חוץ מהעומס והסיטואציה, זה לא שמישהו מונע ממני, אני מקווה שנגיע לזה".

שר הביטחון התייחס למתיחות בצפון ואמר כי "הדריכות נמשכת, אני חושב שצה"ל הגיע ערוך, נותר ערוך, יותר ערוך ומוכן. אני יכול רק ברשותכם לומר בצורה חד משמעתית, מעבר לקו הגובל מונחת מדינת לבנון ואם יפגעו בנו יישאו שני גופים באחריות לפגיעה הזו. מי שינסה לפגוע בנו, אני לא מתכוון לפקשש את ההזדמנות הזאת אם מישהו יכפה אותי אליה".

גנץ התייחס לעובדה שהמחבלים לא חוסלו ואמר: "חשבנו שצריך לשבש את הפיגוע, זה מה שעשינו וכל אחד מאיתנו שנמצא כל כך הרבה שנים במערכת הביטחונית ויש לו גם עבר צבאי, להרוג אנשים זה לא משהו שאנחנו לא יודעים לעשות, לא עשינו אותו, או לא נעשה אותו. אבל אנחנו מסתכלים כרגע על היעדים האסטרטגיים שלנו במערכה בצפון ואנחנו משתדלים להישאר מחוברים ליעד האסטרטגי של דחיקת האירנים ככל שניתן ומניעת התבססותם. אנחנו מסתכלים על פגיעה במערכות נשק מתקדמות ורוצים להישאר דבקים לאסטרטגיה ולא לתת לאירועים טקטיים, חשובים ככל שיהיו, לגרור אותנו למקומות אחרים".

לסיום התייחס ראש הממשלה החליפי למשבר סביב התקציב ואמר כי "דו שנתי זה רחוק מלתאר את המציאות שאנחנו הולכים אליה. בסך הכול 5 רבעונים. שמעתם את כל חוות הדעת של בכירי הכלכלנים במדינה, אני חושב שלהתעסק בתקציב שנקרא לו חד שנתי, זה לעשות את ספירת ההוצאות אחורה ואפס השפעות קדימה. ואנחנו חייבים מרכיבים ארוכי טווח ולכן צריך לעשות תוכנית ל-2021, 5 רבעונים של יציבות כלכלית ככל שניתן בתנאים האלה, באי הוודאות שאנחנו חיים בתוכם. דווקא בגלל זה המדיניות חייבת להיות יחסית יציבה ונמשיך לעמוד על דעתנו בעניין הזה".

צילום: תומר נויברג / Flash90
    

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture