Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר על תכנית המענקים: "היוזמות שלי הן אלו שמקבלות את תמיכת ראש הממשלה"

ישראל כץ התייחס הבוקר לנושא מענקי הקורונה ואמר כי "הציבור זקוק לזה טוב שזה קורה", בנושא התקציב אמר שר האוצר, "להכין תקציב אחר ממה שנערכנו לו, כלומר תקציב דו שנתי, זה תהליך שייקח חודשים", עוד הוסיף כץ ואמר, "צריך למנוע בחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר האוצר, ישראל כ"ץ, התייחס הבוקר (שני) במהלך ריאיון ברשת ב' למשבר הקואליציוני סביב סוגיית התקציב וכן לסכסוכים הפנימיים במפלגת הליכוד. "אני שבע רצון מזה שהתכניות הגדולות ביוזמת האוצר עברו בפה אחד. בסוף, במבחן התוצאה, על אף יוזמות חלופיות שהוצעו – היוזמות שלי הן אלו שמקבלות את תמיכת ראש הממשלה", אמר כ"ץ.

בפתח הראיון, התייחס כ"ץ לתכנית מענק הקורונה לאזרחי ישראל, שיצאה לפועל בימים האחרונים. "אני שבע רצון מזה שהתכניות הגדולות למתן רשת ביטחון כלכלית לשכירים, עצמאים, בעלי עסקים, אושרה בכנסת בפה אחד וקיבלה תמיכה גורפת. זה נדיר לאשר חוק של 90 מיליארד ש"ח, זה רק מראה כמה התשובות שניתנו שם הן תשובות עם כל הפקת הלקחים מבחינת מהירות הביצוע. הציבור זקוק לזה וטוב שזה קורה".

כמו כן, התייחס שר האוצר למתחים בקואליציה סביב סוגיית התקציב, ואמר: "הכנו באוצר תקציב לשנת 2020 והכנו חוק הסדרים שמעוגן בכל מיני רפורמות שיכולות להביא תנופה למשק. אישרנו את זה מול ראש הממשלה וגם לפני היועמ"ש לאחר מכן, זה מעבר לכל המהלכים שאנחנו עושים בעת הקורונה והדברים שאנחנו עושים מבחינת המענקים. ישראל חייבת תקציב ובאוצר אנחנו ערוכים לכך".

בנוגע לנסיגה מההסכמה על תקציב דו שנתי מול העמדה של כחול לבן, אמר: "להכין תקציב אחר ממה שנערכנו לו, כלומר תקציב דו שנתי, זה תהליך שייקח חודשים. נחתם הסכם קואליציוני, אבל הוא בכלל לא מתקיים, משום שעד ה-25 לאוגוסט לא יעבור התקציב – אין היתכנות כזו כרגע. צריך לשאול מה הציבור חושב שצריך לעשות? לקחת תקציב שהוכן וקיבל אישורים ראשוניים, או לחכות כמה חודשים להנחת תקציב אחר? התשובה ברורה. זה לא קורה בגלל כחול לבן, ואני לא קושר את זה להיבט הפוליטי – צריך למנוע בחירות", הזהיר כ"ץ והוסיף כי "הכנו את התקציב הנוכחי על פי חוות הדעת של כל המומחים. צריך להבין שזו שנה של גזרות, כללים נוקשים, צריך להעביר סיוע לציבור. לכן התקציב של השנה הוא שונה של שנה הבאה כי הוא משלים ומסייע".

לקראת סיום, התייחס השר למאבקים הפנימיים בסיעת הליכוד, וליחסיו המתוחים עם יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, ולדיווחים כי נענש על ידו משום שנעדר מאחת ההצבעות. "אני לא כ"כ שם לב לזה, קיבלתי את הענישה בהבנה. העוזרים שלי משבצים את הלו"ז שלי, ואני לא שואל אותם למה. לא תפסתי את זה כענישה. אם מישהו יתייצב בדרכי – אסיר אותו מדרכי, לא חשוב מה תפקידו. העברתי חוק. כאשר יו"ר הקואליציה ניסה למנוע אותו, הסרתי אותו בהצלחה. זה עבר בוועדת הכספים בפה אחד", הסביר השר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture