צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

כהן: "נתניהו מונע מעניינים לא כלכליים – טובת המדינה לא בראש מעייניו"

השרה לשוויון חברתי מירב כהן התייחסה הבוקר למשבר בממשלה ואמרה כי "הליכה לבחירות כרגע זה ממש לא טובת המדינה, להפך. זה אסון עבור כל אותם מאות אלפי מובטלים. זו יריקה בפנים שלהם ומי שלוקח לבחירות ומפר הסכם - לא רואה את טובת המדינה לנגד עיניו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה הבוקר (ראשון) כי אם המערכת הפוליטית תלך לבחירות, תהיה זו אשמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אם מישהו באמת רוצה אחדות ולא ללכת לבחירות, הוא מכבד הסכם".

בראיון לאולפן 'ווינט' אמרה: "אנחנו ממלאים את ההסכם גם כשזה לא נוח לנו, גם כשהאופוזיציה מביאה מהלכים שמביכים אותנו וגם כשזה לא פופולרי. מנגד, אנחנו רואים את הליכוד מנסה להפר את ההסכם בכל שני וחמישי".

כהן אמרה כי היא לא רואה שום הסבר להתנהגותו של ראש הממשלה. "אין לי שום ספק שראש הממשלה מונע מעניינים שהם לא כלכליים ולא חברתיים. אולי הוא חושב שהתזמון הזה נכון, אבל טובת המדינה היא לא הסיפור כאן", אמרה. "מי שביקש תקציב דו-שנתי זאת מפלגת הליכוד, ואני לא יודעת מה השתנה פתאום. אין כלכלן רציני אחד שיגיד לך שיש הצדקה לתקציב של חודשיים. ככל הנראה השיקולים שמנחים את הליכוד הם לא לטובת המדינה".

"הליכה לבחירות כרגע זה ממש לא טובת המדינה, להפך. זה אסון עבור כל אותם מאות אלפי מובטלים. זו יריקה בפנים שלהם ומי שלוקח לבחירות ומפר הסכם – לא רואה את טובת המדינה לנגד עיניו. לצערי, זה נראה כרגע שבליכוד הולכים לשם", אמרה השרה לשוויון חברתי. "נתניהו עומד בראשות הליכוד, והוא כמובן קובע את הטון. אם הוא לא ירצה שתהיה מערכת בחירות, לא תהיה מערכת בחירות. נקודה".

כהן נשאלה אם בעיניה ראש הממשלה ושר האוצר לא באמת מוטרדים מהמצב הכלכלי, והשיבה כי היא חושבת שיש להם שיקולים אחרים שמנחים אותם. "למזלנו, אותם שיקולים לא עומדים לנגד עינינו. בכחול לבן ידענו שנשלם מחיר יקר בכניסה לממשלה, אבל עשינו את זה כי זה היה הדבר הנכון למען המדינה. לנו יש רק דבר אחד שמנחה אותנו, וזה להוציא את המדינה מהמשבר. מקווה שבליכוד יתעשתו ויבינו מה חשוב כאן באמת".

על הדיווחים סביב פגישות בין נתניהו לשרות אחרות בכחול לבן אמרה כהן כי היא בטוחה שנתניהו מחפש עריקים ועריקות שיצטרפו לממשלה צרה יותר בראשותו. "שמעתי את התגובות של השרות שאמרו בקולן שהפגישות היו מקצועיות", אמרה כהן. "בני גנץ ידע על הפגישות האלה, וזה לא נעשה מאחורי גבו של אף אחד. הניסיונות לתקוע טריז כנראה לא יצלחו".

כהן הזכירה שגם אותה ניסו לגייס לשורות הליכוד ואמרה: "בסיבוב הקודם היה ניסיון כזה ולאור התגובה שהם קיבלו ממני, הם הבינו שאין טעם לנסות. זה לא נשמע לי תלוש שהוא ינסה להשיג עריקים או עריקות, אלה שיטות ידועות. האם הוא יצליח? אני ממש לא חושבת".

כהן התייחסה לביקורת של חלק גדול ממצביעי כחול לבן על כניסתם לממשלה ואמרה כי "ההבדל הוא שלא ידענו שנגיע למצב של מאות אלפי מובטלים ומשבר כלכלי-בריאותי עולמי. המשבר שנוצר פה אילץ אותנו לקבל החלטה מאוד מאוד קשה ומאוד לא נוחה. אני מקווה שעשינו את הכי טוב למען עם ישראל. יש כאלה שמאמינים שזה יסתדר ויש כאלה שמאמינים שזה פשוט נועד לכישלון. אני מקווה שנתניהו והליכוד יוכיחו אחרת. שהיה שווה לבטוח בהם".

"האלטרנטיבות היו לא טובות אבל אנחנו עדיין מכבדים הסכמים. אפשר להתנהל במקצועיות ויכולה להיות פה גם יציבות פוליטית וכלכלית. לכן, המשוואה היא פשוטה: מי שמפר את ההסכם לוקח את מדינת ישראל לבחירות, והאחריות היא אך ורק עליו. אנחנו מכבדים את ההסכם מתחילתו ועד סופו גם כשזה לא נוח לנו, כי אנחנו מבינים מה הכי דחוף עכשיו: לסייע לאותם אנשים שמסוגרים בביתם, אותם מבוגרים, אותם אנשים שחוששים לפרנסה שלהם. יש לי חברים שבימים אלה לוקחים כדורי הרגעה מרוב לחץ כלכלי, אותם זה ממש לא מעניין כל ההתעסקות הזו. הם רוצים לראות ממשלה שמתפקדת ועובדת למענם", אמרה השרה מירב כהן.

לסיום התייחסה לאפשרות שבמידה וילכו לבחירות היא תאלץ להיפרד מתפקידה כשרה בממשלה ואמרה כי "זה מאוד מדאיג, ולא בגלל התפקיד כמו בגלל המצב של המדינה", אמרה כהן. "אני חושבת שצריך לעשות הכול כדי להימנע מבחירות. אפשר לדבר על הסעיפים בהסכם שהליכוד מפר כאן, אבל בואי נרגע נסתכל על התמונה בכללותה. נכנסנו לממשלה מאוד מאוד לא נוחה שלא רצינו להיות בה. ידענו שנשלם מחיר פוליטי כבד מאוד ובכל זאת עשינו את זה, אך ורק בגלל דבר אחד – ראינו לנגד עינינו את טובת המדינה. ראינו מאות אלפי מובטלים, מאות אלפי עסקים שקורסים, אנשים מבוגרים שמבודדים בביתם. אחרי שיתוק של שלוש מערכות בחירות אמרנו שצריך להתגייס למרות שיש מחלוקות. עברו חודשיים וחצי ושום דבר לא השתנה. היה מצב חירום כשחתמנו את ההסכם, ויש מצב חירום גם עכשיו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture