הוצבה מערכת לייזר נגד הבלונים; ראש המוסד שוחח עם גורמים בכירים בקטר

בשעות האחרונות התקיימו כמה התייעצויות במערכת הביטחון על רקע התגברות טרור הבלונים בנגב המערבי. תגובות אפשריות של ישראל לטרור הבלונים: לצמצם את מרחב הדיג או לסגור אותו לחלוטין, לסגור את מעבר כרם שלום לכניסת מוצרי דלק, לתקוף תשתיות של חמאס או חוליות הפרחה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מערכת "להב אור" ליירוט בלוני תבערה הוצבה היום (שלישי) בעוטף עזה על ידי כוחות משמר הגבול. שיטת העבודה של "להב אור" היא כזו שבה המערכת לוכדת, עוקבת ומפלילה בלון או רחפן, ננעלת עליו ומשתמשת בקרן לייזר ייחודית כדי לפוצץ אותו. במקרה של רחפן, היא שורפת חלקים ממנו עד להפלתו.

מדובר במערכת הראשונה מסוגה בעולם שכבר הוכיחה יעילות מבצעית, וכעת היא צפויה לקחת חלק מרכזי בניסיון של ישראל להתגבר על האיום. מדובר במערכת שבשלבי הניסוי שלה רשמה יותר מ-90% הצלחה. יש לציין כי מדובר רק במערכת אחת, וכי כדי להגן על כל עוטף עזה נדרשות 5-4 מערכות.

ב'כאן חדשות' דווח כי ראש המוסד יוסי כהן שוחח עם גורמים בכירים בקטר, על רקע ההסלמה האחרונה ברצועת עזה. על פי הדיווח של גילי כהן, המוסד היה מעורב בהעברת הכסף הקטרי לרצועת עזה, דבר שאמור להביא לשקט ולרגיעה בדרום. ישראל מעוניינת לוודא שקטר תמשיך להעביר כסף גם בחודשים הבאים, ומעבר לחודש אוגוסט.

עוד דווח כי בצה"ל נערכים להחרפת הצעדים נגד ארגון הטרור חמאס, ובישראל העבירו מסרים לחמאס: רסנו את הבלונים או שנחריף את התגובה שלנו. בין האפשרויות שנשקלות הן לצמצם את מרחב הדיג או לסגור אותו, לסגור את מעבר כרם שלום גם לכניסת דלק, לתקוף תשתיות של חמאס ולתקוף משגרי בלוני תבערה. עוד פורסם כי גורם ביטחוני העריך היום שהפרחת הבלונים מתבצעת אחרי הנחייה מפורשת של חמאס.

גורמים במערכת הביטחון הזהירו הערב כי צה"ל יגיב בחריפות להמשך הפרחת בלוני התבערה ושיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר הנגב המערבי. "צה"ל נערך לאפשרות של כמה ימי קרב אם לא ייפסקו ההצתות. אין כוונה להשלים עם המצב", אמרו הגורמים שצוטטו ב'וואלה'. זאת, על רקע יותר מ-60 השריפות שפרצו היום ברחבי האזור כתוצאה מבלוני התבערה.

בשעות האחרונות התקיימו כמה התייעצויות במערכת הביטחון על רקע התגברות טרור הבלונים בנגב המערבי. "צה"ל ביצע תקיפה והוחלט לסגור את מעבר כרם שלום למעט ציוד הומניטרי ודלקים", תיארו הגורמים את התגובות של צה"ל עד כה, אך הדגישו: "אם חמאס לא ירגיע את השטח – צה"ל יגיב בתקיפות".

גורמים במערכת הסבירו כי הפרחת הבלונים נעשית על רקע המצב הכלכלי המחריף ברצועת עזה, ודרישה של חמאס לקדם פרויקטים כלכליים. "המסרים שהועברו לחמאס היו מאוד ברורים: אנחנו לא אחראים לעניין הכסף הקטארי אלא רק מפקחים על העברתו. להערכתנו הם אמורים לקבל את הכסף בעוד כשבועיים", אמרו הגורמים. "הם דורשים קידום של פרויקטים כלכליים. זה לא קורה כרגע לא באופן מכוון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture