onatan Sindel/Flash90

נתניהו: "החלטתי לקבל את הצעת הפשרה של האוזר, היא מונעת צורך בבחירות" • צפו

ראש הממשלה אמר שהצעת הפשרה היא התשובה לשיקום הכלכלה וטען כי "זה הזמן לאחדות - הגיע הזמן להפסיק עם הממשלה בתוך הממשלה". נתניהו האשים את מפלגתו של גנץ בהתנגדות להצעה: "מה קרה? מה השתנה?". במתקפה על נינסקורן: "אין לי שום כוונה לא למנות מפכ"ל או פרקליט מדינה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ראשון) כי החליט לקבל את הצעת הפשרה של יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צבי האוזר לדחיית המועד האחרון לאישור התקציב והקמת וועדה לבחינת מינוי בכירים במערכת אכיפת החוק: "אני אמרתי כל הזמן שאחריות לאומית מחייבת הזרמת כסף מיידי לכלכלה שלנו והימנעות מבחירות. לכן, מתוך אחריות לאומית, החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של ח"כ האוזר. הצעה זו מאפשרת הזרמת כסף מיידי לאזרחים ולכלכלה של מדינת ישראל, והיא מונעת את הצורך בבחירות".

נתניהו הוסיף במסיבת עיתונאים שכינס במשרד ראש הממשלה כי "הצעת הפשרה הזו קוראת לאישור תקציב מיידי מיוחד שיאפשר לנו להזרים כסף כבר עכשיו לפתיחת שנת הלימודים, לסיוע לאזרחי ישראל, להחזרת מקומות עבודה, לביטחון, לרווחה, לבריאות, בעצם לכל התחומים. הצעת הפשרה הזאת היא ההקשבה הנכונה לכלכלת ישראל בעת הזאת. זה הזמן לאחדות, זה לא הזמן לבחירות".

"צריך להפסיק כבר את הממשלה בתוך הממשלה. אני פותח את הרדיו והטלוויזיה עכשיו, ואני שומע התקפות פראיות על ראש הממשלה – עליי. ואני שואל, תגידו, מי זה – מהאופוזיציה? אומרים לי לא, זה בתוך הממשלה. ואני אומר: די כבר עם זה, מספיק. או שעובדים יחד או שלא עובדים יחד. אני מציע לעבוד יחד, אני מציע להתאחד לקראת המשימות הגדולות שעומדות לפנינו: הצלת החיים והבריאות, שלכם אזרחי ישראל, שמירה על הפרנסה שלכם, בלימת איראן, שמירה על הביטחון בכל הגזרות והשגת עוד הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות באזור. אני אומר דבר פשוט – בואו נתאחד ונעבוד יחד למען המטרות החשובות הללו".

ראש הממשלה עקץ את ראש הממשלה החליפי בני גנץ וציין כי "אני הבנתי שבני גנץ קיבל אותה אתמול בערב, פתאום אני שומע שהוא לא מקבל אותה. מה קרה? מה השתנה? מישהו בכחול לבן מתנגד? אז אני אומר דבר פשוט – אם מקבלים את זה הבעיה הזו עוברת".

"הרי אמצעי התקשורת מגויסים לתעמולה נגדנו, גם אם אני אקבל פרס נובל לשלום ישאלו את השאלה מי מימן את המטוס". נתניהו תקף גם את שר המשפטים אבי ניסנקורן, בצל סוגיית המינויים, ואמר: "אין לי שום כוונה לא למנות מפכ"ל או פרקליט מדינה, אבל איך ניסנקורן הולך למנות? עכשיו גילינו שערב מינויו לשר המשפשטים הסתירו שהיועמ"ש סגר לו תיק שהיה לו במשטרה".

"למה לא סיפרו לציבור שסגרו לניסנקורן את התיק? האם יש פה ניגוד עניינים? האם זה מקרי? אם זה היה מישהו מהימין היה כאן תיק שבע מאות אלף. לא רוצה את ההטפות מוסר האלה. איך הסתירו מהציבור את הדבר הזה ואיך אתה לא עושים על זה כתבות?", הוסיף ותקף את כחול לבן, את מערכת המשפט ואת אופן הסיקור התקשורתי המופלה לטענתו.

נתניהו נשאל על הביקורת של ח"כים ממפלגתו, שטענו שגנץ לא כשיר להיות ראש ממשלה. הוא השיב: "האמירות האלה יותר מתונות ממה שאני שומע שאומרים עליי ואני מציע להירגע ולהפסיק את הממשלה בתוך הממשלה. זאת תגובה טבעית של חברי הכנסת לזה שתוקפים כל הזמן את הממשלה מתוך הממשלה". נתניהו קרא לימינה להצטרף לממשלה: "הם צריכים לתרום, להיכנס מתחת לאלונקה ולעשות את העבודה".

על המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה אמר: "בתקופת הקורונה אנחנו עושים הרבה מאוד דברים נוספים כדי לשמור על החיים שלכם, על הבריאות שלכם ועל הפרנסה שלכם, אזרחי ישראל. אנחנו הארכנו את תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד יוני 2021 – ליצור ודאות, כך גם עם החל"ת. נתנו מענקים והלוואות לעסקים וגם לעצמאים, הבאנו מענק לכל אזרח, עודדנו עסקים לקלוט בחזרה עובדים, התחלנו את הפתיחה של עולם התרבות, התחלנו את הפתיחה של השמיים, נתנו מענקים לחיילים משוחררים ועוד ועוד. ואני אביא עוד תכניות".

"אני רוצה להגיד לכם משהו שאני לא בטוח שאתם שומעים באמצעי התקשורת, בעצם אני בטוח שאתם לא שומעים – הצעדים שאנחנו נוקטים הביאו את ישראל למקום טוב ביחס למדינות העולם. המיתון שלנו הוא חצי מזה של אירופה. האבטלה בישראל – גם כן מהנמוכות בעולם. וזה בעידן הקורונה כשיש אבטלה בכל העולם – בארה"ב, באירופה, בכל מדינות העולם. על אף הדברים הללו, אני יודע שזו תקופה קשה. אני יוצא לשווקים, אני הולך לעסקים, אני מדבר עם הנציגים שלכם. אני יודע שקשה עכשיו, אני יודע שזה לא פשוט, ואני לא מסתפק במה שעשינו. אני כל הזמן עובד על תכניות חדשות, תכניות נוספות. אנחנו עובדים ממש מסביב לשעון".

ראש הממשלה נתניהו על הטענות בנוגע להסכם השלום עם האמירויות: "הסכם השלום בינינו לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהיא ולא הציגו לי כזאת. חזרתי ואמרתי מהי העמדה המסורתית שלנו. כנראה שלשמאל קשה כשעושים שלום תמורת שלום ולא תמורת שטחים. אני עובד על השלום הזה כבר הרבה שנים. העמדה שלנו עקרונית ועקבית. העמדה שלי לא השתנתה וכך אמרתי לאמריקנים".

"אנחנו בימים היסטוריים. הסכם השלום שלנו עם איחוד האמירויות פותח עידן חדש של שלום במזרח התיכון. התרגשתי לראות לפני ימים אחדים ילדה באיחוד האמירויות לובשת חולצה עם דגל ישראל ודגל האמירויות, והתרגשתי לראות ילדה אחרת מנגנת את "התקווה" באיחוד האמירויות. מי היה מאמין? אני האמנתי. שוחחתי לפני כמה ימים עם נציגי הקהילה היהודית בדובאי, איזו התרגשות. אחד מהם סיפר לי שהוא זוכר שהייתי בעימות, עימות מפורסם באיגוד העימותים באוניברסיטת אוקספורד, לפני 25 שנים – אני זוכר אז שדיברתי על שלום שיהיה במזרח התיכון, אבל שלום מסוג אחר, השלום הזה. בקרוב נוכל כולנו לטוס לאבו-דאבי ולדובאי וגם הם יטוסו הנה. פירות השלום רבים הם, והשלום הזה יתרחב לעוד מדינות".

"מחר אני אארח כאן בירושלים את ידידי, מזכיר המדינה מייק פומפאו, ואדון עמו בהרחבת מעגל השלום באזורנו. אנחנו עובדים על שלום עם עוד מדינות. להערכתי, תהיינה עוד מדינות. בעתיד הלא רחוק יהיה לנו שלום עם עוד מדינות".

"ההתפתחויות החשובות הללו הן תוצאה ישירה של המדיניות שאני מוביל למעלה משני עשורים. יש כאלה שקוראים לזה "דוקטרינת נתניהו" – אני אגיד את זה במילים פשוטות – שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה. עוצמה כלכלית – של כלכלת שוק חופשי שאנו מפתחים, עוצמה צבאית-טכנולוגית שאנו מפתחים במקביל ועוצמה מדינית שנובעת משילוב שתי העוצמות הללו".

"השלום עם איחוד האמירויות יביא לפריחה בהרבה תחומים: בתיירות, בטכנולוגיה, במלחמה בקורונה, בבריאות, ברפואה, באנרגיה, במים, בחקלאות ובתשתיות. הם מעוניינים להשקיע במדינת ישראל, ויהיו כאן השקעות ענק. זה חשוב כי זה מייצר מקומות עבודה, זה מייצר תעסוקה, זה מייצר פרנסה. כל זה חשוב תמיד, אבל זה הרבה יותר חשוב בתקופת הקורונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל יומיים מסיבת עיתונאים הוא כבר לא מענין אותנו שיחפש פרטנר אחר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture