צילום: הדס פרוש / פלאש 90

שנתיים לניצחון החרדי בירושלים: חזרנו להבטחות שניתנו בשכונות המעורבות

תוצאות הבחירות לא הותירו מקום לספק, החרדים נצחו בירושלים הן במספר המנדטים והן בבחירת ראש העיר שהיה מועמדם לתפקיד. רבים זקפו את הניצחון לפעילותם הנמרצת של תושבי השכונות המעורבות ש"שכבו על הגדר" להצלחת המערכה. 'מקומי JDN' יצא לבדוק מה התממש מההבטחות שפוזרו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מערכת הבחירות האחרונה בירושלים שלוותה במתחים גבוהים גם בתוך הציבור החרדי, עסקה בעיקר במצבם של הקהילות החרדיות בשכונות המעורבות והמתחרדות בעיר. נציגי הציבור החרדי השקיעו שעות רבות בשכונות אלו על מנת לגייס את האברכים הצעירים לפעול להצלחת הרשימות החרדיות, תוך פיזור הבטחות שאם הם יצליחו בבחירות, אזי חיים השתפרו לטובה.

תוצאות הבחירות לא הותירו מקום לספק, החרדים נצחו בירושלים הן במספר המנדטים במפלגות והן בבחירת ראש העיר משה ליאון שהיה מועמדם לתפקיד. אלא שתושבי השכונות המעורבות שלדבריהם "שכבו על הגדר" להצלחת המערכה טוענים כי מאז כמעט ולא השתנה דבר.

כשנתיים אחרי הבחירות ולקראת תחילת שנת הלימודים תשפ"א, יצא 'מקומי JDN' לבדוק בשטח איזה מההבטחות קוימו אם בכלל. מהבדיקה שערכנו עולה כי בשטח לא השתנה הרבה ובמקרים מסוימים המצב אף החמיר בעקבות הגידול הטבעי של האוכלוסיה החרדית. אחד מהפעילים הבולטים למניעת אפליית החרדים בשכונת קרית יובל אומר כי "השכונה סובלת שנים רבות מאוד ממסור בגני ילדים ובתי ספר, לצערינו הרב ראש העיר הנוכחי שנבחר והבטיח במערכת הבחירות שיטפל בזה לא עשה עד כה דבר".

הפעיל מביא כדוגמה את נושא ההסעות למוסדות בבית וגן שהובטח כפתרון זמני עד לבניית מוסדות לחרדים בשכונה, "לצערי בערב הבחירות היו פה משה ליאון ונציגי דגל התורה והבטיחו הסעות לילדים לבית וגן הסמוכה, זה פשוט מקומם שאפילו לא מנסים להסביר לנו למה הם לא מקיימים את ההבטחות". במצב שנוצר כעת ממשיכים ההורים לסבול ממחסור במוסדות בשכונה ובנוסף נאלצים לשלם על הסעות.

מלבד נושא ההסעות שהיה אמור להוות פתרון זמני, בשכונה אף מתלוננים כי לא חלה התקדמות של ממש בפתיחת מוסדות לאלפי תושבי השכונה החרדים. לפני שלושה שבועות דיווחנו כי החרדים בשכונה נדהמו לגלות שהעירייה מקדמת בימים אלו היתר בניה לתוספת של כ-20 כיתות לבית הספר הממלכתי "ארגנטינה" הממוקם ברחוב עמנואל אולסוונגר בשכונה. זאת למרות שתושבי השכונה החרדיים מופלים לרעה במשך שנים כשהם נאלצים מידי יום לשלוח את בניהם ובנותיהם ללמוד בשכונת בית וגן הסמוכה.

"כמו תקופת ברקת": ביה"ס הממלכתי בקרית יובל יורחב כשלחרדים אין עדיין מוסדות

תושב השכונה מספר על המצוקה ממנה סובלים התושבים החרדים בשכונה: "בבית ספר "היובל" שבשכונת בית וגן המיועד לבנות החרדיות של קרית יובל וממוקם משום מה במרחק המחייב נסיעה, לומדות כ120 בנות בשנתון! כשמתוכן רק מתוך הרחובות הסובבים את ביה"ס ארגנטינה, ישנן למעלה מ-40 בנות בשנתון". לדבריו: "חייבים לעצור את הדבר הזה, ההתנהלות הזאת, הינה העתק הדבק מהתנהלות ראש העיר הקודם (ניר ברקת. י.ב.), ולא שינוי כמו שהבטיחו לנו ערב הבחירות".

תושבת השכונה ששולחת את ילדיה ללמוד מחוץ לקרית יובל מוסיפה בכאב: "בערב הבחירות האחרונות לעיריית ירושלים, הופיעו כאן הפוליטיקאים מכל המפלגות החרדיות והביעו הבנה למצוקה, והבטיחו לעזור". היא אומרת בכאב כי היא חשה שהנציגים החרדים לא פועלים כפי בהבטיחו, "לא לקיים את הבטחות שאמרו לנו שיתנו לנו בי"ס זה דבר אחד. אבל מדהים להיווכח שלא רק שלא מביאים לנו בי"ס, אלא גם יורקים בפנינו ומכפילים את ייבוא התלמידים מהחינוך הממלכתי לרחוב?".

בשבועות האחרונים סיקרנו בהרחבה את מאבקם של תושבי גילה החרדים נגד ראש העיר משה ליאון בשל מצוקת מקומות הלימוד למוסדות חרדים. גם במקרה שלהם הבטיחו הנציגים פתרונות למצוקת מקומות הלימוד בשכונה. פעילים בשכונה סיפרו שבערב הבחירות השכונה כולה עבדה ללא הפסקה להצלחת ליאון והמפלגות החרדיות, אך יום אחרי הבחירות כולם נעלמו. רב השכונה הגר"א שלזינגר שליט"א שיגר מכתב חריף לראש העיר ליאון בו כתב כי התושבים שכעת לא מקבלים מענה, פעלו "במסירות אין קץ" על מנת שייבחר לראשות העיר.

במקרה הזה חשוב לציין כי בתחילת השבוע התקיימה פגישה בין נציגי וועד ההורים, חברי סיעת דגל התורה במועצת העיר וראש העיר ליאון. גורם שהשתתף בפגישה אומר ל'מקומי JDN' כי ניכר היה שראש העיר לקח על עצמו באופן אישי לפתור את מצוקת המבנים החמורה הקיימת בשכונה.

בסביבתו של ליאון טוענים כי תכנון המוסדות מתקדם במהירות שיא ולדבריהם כבר בשבוע הבא יתפרסם המתווה המלא לשכונות המעורבות כשבתקופה הקרובה אמורה להתפרסם תוכנית חומש לבניית מוסדות לחרדים בשכונות אלו.

הייתם עדים לאירוע שהתרחש בעירכם ואתם חושבים שכולם צריכים לדעת את זה? שתפו ב'מקומי JDN' בכתובת – [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל סתם ללכלך,
ליאון צריך לתקן עוולות של 10 שנים שיצר ברקת. זה לוקח זמן אז קצת סבלנות.
כתושבת ירושלים אני מוכרחה לומר שממש מרגישים שינוי בשכונות החרדיות והמעורבות.
אם זה בפארקים, בנקיון או בשיפוץ הרחוב.

בוודאי. רק לפני חודשיים כל הנציגים החרדים נעדרו מהצבעה שנגעה לחילולי שבת. כל זה בשביל קולות.

כל הכבוד.

אכן כך ותודה על העחאת הדברים. סבל בל יתואר לתושבי קרית היובל.

לא בחרתם יוסי דייטש
עכשיו תאכלו אותה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture