Official White House Photo by Tia Dufour

טראמפ פונה לבית החולים "כאמצעי זהירות"; רופאו: "כבר אין לו חום"

פחות מיממה לאחר שהתגלה בחולה בקורונה, נשיא ארה"ב פונה למתקן הצבאי וולטר ריד לשם השגחה. "טראמפ אינו מתקשה בנשימה וכבר לא סובל מחום", אמר רופא הבית הלבן. גורם המעורה במצב: "48 השעות הקרובות קריטיות, יש סיבה לדאגה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


צפו: טראמפ מעדכן בסרטון על הפינוי לבית החולים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פונה אמש לבית החולים הצבאי "וולטר ריד" הסמוך לוושינגטון הבירה, פחות מיממה לאחר שחשף כי הוא ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה. בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר כי הנשיא חש "תסמינים קלים", אך "מתוך יתרת זהירות ולפי המלצת הרופאים", הוא ישהה במתקן הרפואי כמה ימים להשגחה. עוד נמסר כי מצב הרוח של הנשיא טוב.

הפינוי לבית החולים בוצע לעיני המצלמות באמצעות המסוק הנשיאותי "מארין 1", אליו הגיע הנשיא טראמפ על רגליו וללא עזרה. טראמפ פרסם זמן קצר סרטון בו הוא מעדכן מהחדר הסגלגל על הפינוי הצפוי לבית החולים ואמר כי "אני יוצא לבית החולים וולטר ריד. אני חושב שמצבי בסדר, אנחנו הולכים לבדוק את זה. הגברת הראשונה במצב טוב מאד. אז תודה לכם, אני מעריך את התמיכה".

כמה שעות לאחר מכן נשא הרופא של הבית הלבן שון קונלי הצהרה מחוץ לבית החולים ועדכן כי מצבו של טראמפ טוב מאוד ומוסיף להשתפר, ואין לו חום. הצוות הרפואי שמטפל בנשיא האמריקני בבית החולים מסר כי הוא אינו מתקשה לנשום, וכי הם מרוצים מההתקדמות שלו. לפי הרופאים, טראמפ אמר להם כי הוא מרגיש שהוא מסוגל לצאת עוד היום מהמרכז הרפואי.

רופאיו סיפרו כי "מצבו של טראמפ הבוקר טוב מאוד. הפינוי לבית החולים הינו צעד בטיחותי. לפני 72 שעות הוא אובחן ואנחנו יודעים שהיום העשירי הוא מסוכן. אנחנו מאושרים מההתקדמות שלו". הם הוסיפו כי "טראמפ מקבל טיפול רב שכבתי נגד קורונה. אנחנו מנטרים מקרוב אחר סיבוכים אפשריים של המחלה או של הטיפול אותו הוא מקבל. הבוקר הנשיא לא סובל מבעיות נשימה והוא לא מקבל חמצן".

הרופא אמר כי "אני לא רוצה להתחייב לתאריך שחרור, בהרבה מקרים קשים מתחילה דלקת בימים 7-10 של המחלה, אז אנו מעריכים מחדש כל יום מה מצבו, מה הוא צריך ומה הצפי להחלמה". הוא התייחס לגורמי הסיכון של הנשיא, והסביר כי מלבד עודף משקל קל והגיל המתקדם – טראמפ בן 74 – אין גורמי סיכון. "בסך הכל הוא בריא מאוד, עם כולסטרול מעולה ומדדים מעולים, הוא ערני ואקטיבי, הוא מקבל את הטיפול הטוב ביותר וכרגע אין שום סיבה לדאגה".

מנגד, אדם המעורה במצבו של טראמפ אמר מנגד כי 48 השעות הקרובות יהיו קריטיות למצבו. "חלק מהתסמינים שלו לאורך היממה האחרונה היו מאוד מדאיגים", אמר. לדבריו, טראמפ עדיין לא נמצא בדרך להתאוששות ברורה. . יועץ של טראמפ אמר לרשת CNN: "יש סיבה לדאגה בנוגע לבריאותו של הנשיא. המצב רציני". הגורם ציין שטראמפ "עייף מאוד, וסובל מבעיות בנשימה".

בנוסף לטראמפ ורעייתו מלניה, נדבקו גם כמה ממקורביו. למרות שעדיין לא ברור מי היה הראשון שהביא את הקורונה לבית הלבן – טראמפ או היועצת הבכירה הופ היקס שאובחנה כחולה בחמישי – בוושינגטון חושדים כי אירוע ההכרזה על השופטת איימי קוני בארט כמועמדת לבית המשפט העליון, בטקס בגן הוורדים בבית הלבן, הוא שהוביל להדבקה הנרחבת בכוורת של טראמפ.

דוברת הבית הלבן מסרה כי סמכויותיו לא יועברו לסגנו מייק פנס. הערב דווח על מקורב נוסף שנדבק בקורונה: כריס כריסטי, מושל ניו ג'רזי לשעבר. כמו היקס וקליאן קונוויי, היועצת הבכירה לשעבר של טראמפ, גם כריסטי סייע לטראמפ להתכונן לעימות מול ג'ו ביידן. סגן הנשיא ערך הבוקר בדיקת קורונה נוספת, ולא אובחן כנשא של הנגיף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה הגברת הראשונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture