הילולת החתם סופר זי"ע אצל מרן הגרש"א שטרן גאב"ד מערב ב"ב

בראשות הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א מעתיק השמועה של תורת החת"ס בדורינו, רב אב"ד מערב ב"ב וגאב"ד בד"צ 'שערי הוראה' השתתפו קהל רחב בסעודת הילולא מרכזית למרן בעל החתם סופר זי"ע שנערך בהיכל מוסדות 'מתיבתא לתורה והוראה' בני ברק בהשתתפות רבנים גאוני תורה, וצאצאי מרן החת"ס • צילום: א.ו.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביום שני אור לכ"ה תשרי התכנסו והתאספו קהל רב, להתוועדות זיכרון לזכרו הטהור של מרנא ורבנא רשכבה"ג בעל ה"חתם סופר זיע"א, בהיכל בית המדרש "מתיבתא לתורה והוראה" בני ברק, בראשות המרא דאתרא הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א מעתיק השמועה של תורת החת"ס בדורינו, גאב"ד מערב ב"ב וחבר בד"צ של מרן בעל שבט הלוי, בהשתתפות רבנים מורי-צדק, מרביצי תורה.

ההתכנסות החלה בסעודת הילולא כאשר קהל הרחב ואורחים חשובים הסבו לשולחנות ערוכים.

בדברי פתיחה התכבד לשאת דברים הרה"ג רבי שלמה יצחק שטרן דומ"צ בבד"צ 'שערי הוראה', שהנחה את הערב בטוב טעם ודעת.

בין בתרי דבריו הביא פנינים מלהיבים מדרכי פסקי מרן החת"ס, וגודל קדושתו שצפו וחזו צדיקי הדורות בגדלותו האלוקית של החת"ס. ושמרן התבטא פעם אחת בהזדמנות לבנו הכת"ס זי"ע: "בכל דור יש לו להקב"ה יהודי שיפסוק השאלות, תלי"ת בדורנו זה אני הוא, היתכן לחשוד בהקב"ה – במקום שאינני מתכון רק לעשות רצונו – שיכשילני ח"ו?".

ושהמהר"מ בנעט אמר "מסתכל אני בהכתב של מרן החת"ס לפי שהוא מסוגל ליראת שמים".

את משא הכבוד התכבד לשאת האורח הדגול ה"ה המשפיע הגה"צ רבי אלעזר משה מאסקאוויטש שליט"א משאץ. בדבריו הנעלים הלהיב את ציבור המשתתפים כשמעלה בפניהם הגיגי-זכרון לזכרון קודש, פנינים יקרים בגודל דרכי הנהגתו ונתיבות פסקי הוראת החת"ס, במהלך נאומו נשמע בין הדברים על הקו של החת"ס בתורה, שהיה גאון עצום והכניס בתלמידיו שלימוד התורה צריך להיות בקדושה וטהרה וע"י זה מתחברים לקב"ה, ורואים את זה בדבריו הק' של החתם סופר בספריו על הקדושה של התורה צריך להבין שזה חיבור עם נותן התורה.

לאחר מכן נשמע ברוב קשב משא המרכזי של מרן הגאב"ד הגרש"א שטרן שליט"א, בו הרחיב בדבריו את מסכת הפלאות של חיי משה רעיא מהימנא, כשפתח בדבריו להקדים ולומר, כי קטנים ודלים אנו מלהשיג ולהעריך את שגב דמותו הטהורה ופעולותיו הנאדרות בקודש, בבחינת 'אפס קצהו תראה – וכולו לא תראה. אך פטור בלא כלום אי אפשר, ותורה היא וללמוד אנו צריכים – לדעת את הליכותיו בקודש, למען נוכל לילך בעקבות נתיבותיו.

 

מן הדברים המופלאים שהעלה מרן הגאב"ד הגרש"א שטרן שליט"א במשא דבריו, את דרכי פעולתו העניפה של מרן החת"ס להכחיד את כת המשכילים, שבקשו לקעקע את דת ישראל, ותורת משה רבינו ע"ה. בכל כוחותיו ניסה מרן זיע"א להילחם בעמלק ובחיילותיו הלא המה כת המשכילים, אשר כידוע הוא הגבר ראה וחזה בעיניו הטהורות, את הסכנות העצומות המאיימות על שארית ישראל, על ידי מזימותיהם השפלות של כוחות ההשכלה למיניהם, ובעוז רוחו הגדולה לחם מרן זיע"א את מלחמת הקודש, מלחמתה של תורה בעוז ותעצומות, וייסד ושכלל שיעורי תורה ובתי יראה ברבים, להאדיר ולהגדיל את דרכה של תורה, ולשם נקבצו ובאו עדרים עדרים, ובכך הצליח למנוע ולהדוף את השתלטותם של זרעי ההשכלה על קדשי בני ישראל, ומכוחו של אותו זקן זכו להישרד קהילות קדושות בישראל האמונות עלי ברכי התורה והמצוות.

מרן הגאב"ד הגרש"א שטרן שליט"א העלה ציטוטים נרחבים ממרחבי יריעת תשובות החת"ס, בו מבקש מרן זצ"ל לשמור את גחלת יהדות החרדית, ולא לתת למפירי ומרשיעי בריתה של תורה, לקרר את האמבטיה הרותחת, אלא להשמיד כל קרירות המקררת את היהדות הנאמנה.

עוד הוסיף כי חובת השמירה על ימי הילדות והבחרות של צאצאינו שיהיו בקדושתם כולה עולה לה', החת"ס כתב 'ודע כי עיקר דין וחשבון בעולם הבא יהיה על ימי הבחרות והילדות שלו והמשך החיים הוא הכל תלוי בזה שאילו לא חטא בימי הילדות לא היה חוטא בזקנותו', על כל אחד יש אחריות וקיבל פקדון משמים והוא שומר עליו ואם פשע בשמירה חייב, ואיך העלה אל אבי והנער איננו, החת"ס גדל למה שהיה בזכות שאמו שהיתה צדקנית גדולה שמרה עליו בשמירת עיניים וסגרה עיניו בעת שלקחה אותו לישיבה ללמוד ובזכות שמירת העיניים אז וודאי שזכה לכאלו עיניים מאירות בתורה,

החת"ס יצא במלחמת חורמה על המשכילים וכבר ראה בעיניו הק' שהם כופרים אפיקורסים ורוצים לעקור הדת, הם התחילו לעשות רק קצת שינויים קטנים, אבל עיניו הק' כבר ראו את האחריתה מי ישורנו שיתחילו עם דברים קטנים וימשיכו לעקור הדת עד סופה, זה שהיום יש עדיין יהדות בעולם זה בזכות אותם גדולי עולם ששמרו על גחלת היהדות, הדבר הראשון שהחת"ס יצא במלחמה היה על החינוך בדורו אני לא יודע אם קרו לזה ליב"ה אבל ניסו להכניס כל מיני דרכים ושיטות משלהם לילדי התשב"ר מה ללמוד ומה לא ללמוד, וראה בזה חרבן והרס הדור ויצא במלחמה נגד זה, וראה כי היסוד של כלל ישראל זה חינוך הבנים ואם משהו שם זז אז אין תקווה לאחריתינו ח"ו, המשך הדורות של החת"ס הגיע מהרבה דמעות ותפילות ששפך עליהם בתפילותיו הזכות, זה היסוד של חינוך הבנים שמירה מעולה ולהוריד דמעות ותפילות, ידוע מהרה"ק מבעלזא שאדם שיש לו בנים אינו יכול להעביר שמו"ע בלי להוריד דמעות כמים, ובפרט בדורינו היום דור מלולכלך ומקולקל שזקוקים לתפילה של עמוד לימיני וסמכני,  ומבקשים אנו ביומא דהילולא קדישא של רבינו החת"ס שילך לפני כסא הכבוד ויבקש עלינו להנצל מאותם רשעים ארורים אשר מנסים לעקור את חינוך הדורות עם אותם תכניות שונות ומשונות שמנסים להחדיר בהיכלי הת"ת לימודי חול ובהיכלי הישיבות עם הגזירה של הגיוס לצבא ושם לעקור את אמונתם ויהדותם אל תיתן ה' זממם.

במעמד סעודת ההילולא השתתפו עוד רבנים מובהקים ידועי שם, דיינים ומורי צדק, צאצאי בעל ההילולא, ועוד אישי ציבור נכבדים שראו זכות בעצמם להשתתף לזכרו הטהור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא לובשים מסיכות?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture