Yonatan Sindel/Flash90

בנט תקע סיכה בבלון של סמוטריץ / דוד ברמן

מבנט כבר מזמן אין ציפיות. הוא כבר שנים מנסה להתרחק מכל סמנמן ייצוג יהודי. הוא רוצה להיבנות פוליטית מכך. ה' ירחם. אבל הסיכה שזה הכניס בבלון של חבר מפלגתו - הלוחם היהדות הדגול - בצלאל סמוטריץ, הדי הפיצוץ נשמע למרחקים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחרונה קם גואל חדש לציבור החרדי. אם לא ידעתם, קוראים לו ח"כ בצלאל סמוטריץ'. מאז שהוא באופוזיציה הוא גילה את הציבור החרדי, וממש יוצא מכליו לדאוג להם.

שוטרים מתעללים בחרדים. סמוטריץ הראשון לגנות. כתבי תקשורת מסיתים נגד החרדים. סמוטריץ הראשון לקפוץ. פוליטיקאי מסוים משתלח בנו. סמוטריץ הראשון לצאת חוצץ בחריפות. אשרי שזכינו.

הצעת חוק לוועדת חקירה על אלימות המשטרה. ענייני דת ומדינה. סמוטריץ פועל בקצב מסחרר. ניתן לחשוב שהוא והחרדים והצביון היהודי ממש נהיו חטיבה אחת. איזה פטרון נהיה לנו.

כל מה שהיה אפשר לאתגר ולהטריל את הקואליציה הזו מכיוון של חרדים ודת ומדינה הוא מוביל בראש. חיבוק דב אופוזיציוני כזה מזמן לא ראינו. לא מעט כאבי ראש הוא גרם לנציגנו המסורים.

עד שקרה משהוא לא הכי מתוכנן. יו"ר מפלגתו נפתלי בנט נתן הצהרה מזעזעת, אולי המבישה בתולדות מפלגה שהתיימרה לייצג יהדות, תמיכה גלוייה ובוטה בקבוצה שהתורה כותבת שבגינם הארץ מוקיעה את יושביה. 

מבנט כבר מזמן אין ציפיות. הוא כבר שנים מנסה להתרחק מכל סמנמן ייצוג יהודי. הוא רוצה להיבנות פוליטית מכך. ה' ירחם. אבל הסיכה שזה הכניס בבלון של חבר מפלגתו – הלוחם היהדות הדגול – בצלאל סמוטריץ, הדי הפיצוץ נשמע למרחקים. 

עשה סדר בבית

קריאתנו לח"כ סמוטריץ, תעשה קודם סדר אצליך בבית. לפני שתמשיך להטריל אותנו כלא חרדים מספיק. ולך יש אחריות מרכזית לשובו של בנט לחיים הפוליטים לאחר שנמחק כבר תחת אחוז החסימה.

עדפת אותו על פני הרב רפי פרץ ואיתמר בן גביר, וזה לא שדעותיו הרפורמיות של בנט לא היו ידועות לך, בכל זאת נלחמת להתחבר איתו ועוד כמוביל בראש. אז קח אחריות, ונקה את הניתוק היהודי המזעזע אצלך בבית פנימה, טרם תמשיך בעוד מסע הטרלה צבוע נגד הייצוג החרדי.

וועדת שקד – סמוטריץ 

ולא שח"כ סמוטריץ אדם לא טוב, הוא בהחלט יהודי נחמד, שממה שאנו מכירים בעיקרון ליבו ער ליהדות, ומחבב את הציבור החרדי, אבל כמו דתי לאומי קלאסי סדר העדיפות משובש ומעוות, וככל שיעמוד אינטרס ציוני מתנחלי וכדומה, אז כל התורה יכולה ללכת פייפן. כמו חתול מאולף ברגע שעובר לפניו עכבר. 

עדיין זכור לנו התערבותו האקטיבית של סמוטריץ בוועדת שקד (זאת שאישרה את הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס הנורא של ברית האחים בנט-לפיד) בכובעו אז כעו"ד כמייצג את איגוד ישיבות ההסדר.

סמוטריץ אז הוביל את הדיל: פטור להסדר תמורת זריקת הישיבות החרדיות מתחת לגלגלי האוטובוס. ואף יצא במאמרים תקיפים מעל דפי העיתון בשבע, להגן על החוק שבגינו יצאו כמיליון חרדים לרחוב, ונדדה שנתם של גדולי ישראל. זה דמות המושיע החדש שלנו.

בנט וסמוטריץ אותו יסוד השקפתי

בכל הקשור לסדר עדיפות ולהשקפת היהדות, סמוטריץ למעשה הוא בנט בזעיר אנפין. בנט כבר שידרג את העיוות יותר. אבל שניהם חניכים של אותה אסכולת כלאים ושעטנז השקפתי, דתי-ולאומי, כאילו דת לבד לא מספקת, נדרש לשפץ ולהוסיף לה לאומיות, הדת נהפך ללאום, והלאום לדת, עד שבתהליך עקבי מבולבל והדרגתי, בערך כחמישים אחוז מהציבור הזה עזב ברמה כזו או אחרת את הדת, ובעקבותיו כמובן את הלאום.

כי אין ארץ בלי יהדות. אלפיים שנה התקיימנו בלי ארץ. אבל בלי דת העם היהודי לא היה מתקיים לאחר כמה דורות. בנט כמו התנועה הציונית לדורותיה, מנסרים את הענף עליה יושבת הלגיטימציה של הקמת מדינה. הקושאן האמיתי היה ויישאר רק התורה, בלי זה אין לנו שום סיבה ושום זכות לגור דווקא כאן.

לתשומת לב, הלאומן הגדול נפתלי בנט, והחרדליסט הדגול סמוטריץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture