Yonatan Sindel/Flash90

השרים אישרו: הוסר הסגר מב"ב, אלעד, ביתר, מודיעין עילית ורוב השכונות בי-ם

ועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל" אישרה את ביטול ההכרזה על הערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונת מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים כ"אזור מוגבל". רק שכונת רמת שלמה בירושלים תיוותר תחת המגבלות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל" אישרה את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי לבטל את ההכרזה על הערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונת מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים כ"אזור מוגבל", נוכח השיפור בנתוני התחלואה. אלה מצטרפות ליישוב רכסים שהוסר אמש מרשימת האזורים המוגבלים.

בכך, למעשה, רק שכונת רמת שלמה בירושלים תיוותר תחת המגבלות בהכרזה על "אזור מוגבל". בהודעה משותפת ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות כי ההחלטה נכנסה לתוקפה עם פרסומה ברשומות.

מעיריית בני ברק כי "בהתאם להחלטת ועדת השרים, עם ירידת העיר מאדום לכתום בס"ד, בשעות הקרובות יירד הסגר על העיר. ברכותינו לעיר ולתושביה, הממשיכים לשמור על הכללים ולהקפיד ביתר שאת על מה שהושג בעמל ובמסירות מופת יומיומית של כל אחד מאיתנו.
להזכירכם, המסחר בעיר עדיין איינו פועל, וכי רק השירותים החיוניים שהוחרגו בהחלטת הקבינט פעילים כרגיל".

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין הוסיף כי "זה הזמן לחזק את ידי רבבות תושבי עירנו המוסיפים יחד ערבות הדדית וזהירות מוגברת בשמירה על הכללים בכדי שלא ניסוג אחור חלילה. חיי כולנו תלויים זה בזה – בערבות ובאחריות למען מבוגרים וצעירים גם יחד, להוסיף ימים ושנות חיים – חיים שיש בהם".

ב'חדשות 12' דווח כי בני ברק ואלעד ירדו היום מתחת לרף הנדרש לסגר – ציון 8 לפי דירוג הרמזור, ולכן ההמלצה היא לשחרר גם אותן מהסגר. בעיריית בני ברק הסבירו כי לפי מדד הרמזור – היא הפכה לכתומה בעקבות הירידה במספר הנדבקים. בשבועיים האחרונים נרשמה ירידה דרמטית של 85% בתחלואה בבני ברק, ובשבוע האחרון התווספו 657 חולים חדשים בעיר, לעומת 4,180 לפני כשבועיים.

תוך יומיים שיפרה העיר בני ברק את ציון הרמזור שהיה 8.5 והיום עומד על 7.6 – כלומר "עיר כתומה" לפי מתווה הרמזור. העיר אלעד ירדה מציון 8 לציון 7.7 וגם היא הפכה כתומה. גם מודיעין עילית, ביתר עילית והשכונות בירושלים – שאינן רמת שלמה – ירדו מציון 8 לציון 7.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות,אמר מוקדם יותר במהלך דיון בועדת החוקה של הכנסת ואמר כי "התקנות לאזורים מוגבלים לא קשורות בהכרח לתכנית הרמזור, בהן אנחנו רוצים להגדיר את אותם אזורים שנשארו אדומים. עוד לפני הרמזור היה לנו מודל השוואתי לערים אדומות ולכשנכנסה תכנית הרמזור, לקחנו ערים באזורים אדומים ומגדירים פקטורים יותר חמורים שעיר צריכה להיות בציון מסוים לפחות 5 ימים, מתוך 7 ימים האחרונים וכתוצאה יש מצב שנכנסו מספר ישובים שהתאימו לכך בשבוע שעבר, לכן הוצאנו חלק ישובים ויש הצעה שמונחת על שולחן השרים להסיר את מרבית הישובים שהוכרזו והעניין יסתיים עד רביעי בלילה. כרגע הכלי כולל אזור אדום או לא אדום לאזור מוגבל ואחת הבעיות היא שהתכנית מגיבה מהר מדי- מכניסה מהר מדי לרמזור ומוציאה ממנו ולכן אנחנו דנים בגיבוש מודל אחר שישמש לאזורים מוגבלים מכאן ואילך".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר כי "אני מקווה שההחלטה להסיר את הסגרים מהאזורים שהפכו ל'כתומים' תהיה עוד היום ולא תתמהמה, הכנסנו בחוק שוועדת השרים תבטל את ההכרזה על אזור מוגבל ברגע שיש שינוי נסיבות לכן אני קורא מכאן לחברי הקבינט לעשות זאת מיידית. גם ברכסים גררו רגלים. זה משפיע על רמת האמון שאם הסרת ההגבלה מוצדקת לפי הפרמטרים המקצועיים, למה שיגררו רגלים?"

עיריית בני ברק הודיעה הבוקר כי החל מהבוקר העיר איננה עיר אדומה והיא הפכה לכתומה. "העיר ירדה היום ל-7.17 במדד הרמזור והפכה לכתום בוהק. הערכה גדולה לתושבי העיר על המאמצים וההקפדה שהביאה באופן ברור לירידה התלולה בתחלואה. בס"ד נמשיך לשמור להיזהר ביתר שאת, להתפלל ולעשות למען העיר ולמען בריאות כולנו. הרשות העבירה את פנייתה להסרת הכתר על העיר", נמסר.

גם בעיר אלעד טוענים כי ירדו בדירוג לעיר כתומה. "מאמצי התושבים השתלמו, וברוך השם היום ציונה הממוצע של אלעד ירד לכתום, זאת אחרי יותר משבוע של ירידה רצופה ועקבית במספר החולים ובאחוז החיוביים. חשוב לציין כי גם מספר הבדיקות נותר יחסית גבוה, עדות למעורבות ואחריות אישית של תושבים".

"הירידה בתחלואה היא סייעתא דשמיא, וזה המקום להודות לצוות המתחקרים העירוני הפועל מזה כשבועיים ומוביל את בידוד המגעים עם החולים, צעד שהוביל ללא ספק לקטיעת שרשרת ההדבקות. ראש העיר כבר פנה אמש למשרד הבריאות בדרישה להוריד את מגבלות הכתר מהעיר בעקבות הנתונים החיוביים".

"חשוב לזכור כי הקורונה עדיין כאן ובשביל למגר אותה אנחנו חייבים להמשיך לשמור על הכללים. זכרו, על פי המחקרים מסכות מונעות יותר מ-90 אחוזים מסיכויי ההדבקה. בשבילך זה מאמץ קטן, לאחר זו הצלת חיים. ביחד ובאחריות ננצח בעז"ה את המגפה", לשון הודעת עיריית אלעד.

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה אמש את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי לבטל את ההכרזה על היישוב רכסים כ"אזור מוגבל", נוכח השיפור בנתוני התחלואה – כך נמסר בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות. על פי ההודעה, ההחלטה נתכנסה לתוקפה הלילה לאחר פרסומה ברשומות. הישיבה לגבי יתר הערים תתקיים היום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture