Yonatan Sindel/Flash90

הסגר לא יוארך: היום בחצות יוסרו ההגבלות משכונת רמת שלמה

ליאון: "מודה לגורמי המקצוע שגילו אוזן קשבת לנתונים שהצגתי בפניהם, הורידו את מרבית השכונות כבר בשבוע שעבר, ונענו לבקשתי להוריד גם את שכונת רמת שלמה שנלחמת בהצלחה בהורדת אחוזי התחלואה. אני קורא לכל תושבי ירושלים להמשיך ולהקפיד על ההוראות, ויחד ננצח את הנגיף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"לאחר מאמצים ופעילות הסברתית של ראש העיר ירושלים משה ליאון מול פרויקטור הקורונה ומשרד הבריאות: היום בחצות יוסרו ההגבלות משכונת רמת שלמה ובכך תמו ההגבלות על ירושלים כולה" – כך נמסר מעיריית ירושלים. יצוין כי ההחלטה המקורית של ועדת השרים לענייני אזור מוגבל הייתה עד להלילה, אך ההישג הוא בכך שהוא לא יוארך.

ראש העיר משה ליאון אמר כי הוא "מודה לגורמי המקצוע שגילו אוזן קשבת לנתונים שהצגתי בפניהם, הורידו את מרבית השכונות כבר בשבוע שעבר, ונענו לבקשתי להוריד גם את שכונת רמת שלמה שנלחמת בהצלחה בהורדת אחוזי התחלואה. אני קורא לכל תושבי ירושלים להמשיך ולהקפיד על ההוראות, ויחד ננצח את הנגיף".

כזכור, ועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל" אישרה אתמול את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי לבטל את ההכרזה על הערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונת מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים כ"אזור מוגבל", נוכח השיפור בנתוני התחלואה. אלה מצטרפות ליישוב רכסים שהוסר שלשום מרשימת האזורים המוגבלים.

בכך, למעשה, רק שכונת רמת שלמה בירושלים תיוותר תחת המגבלות בהכרזה על "אזור מוגבל". בהודעה משותפת ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות כי ההחלטה נכנסה לתוקפה עם פרסומה ברשומות.

מעיריית בני ברק כי "בהתאם להחלטת ועדת השרים, עם ירידת העיר מאדום לכתום בס"ד, בשעות הקרובות יירד הסגר על העיר. ברכותינו לעיר ולתושביה, הממשיכים לשמור על הכללים ולהקפיד ביתר שאת על מה שהושג בעמל ובמסירות מופת יומיומית של כל אחד מאיתנו. להזכירכם, המסחר בעיר עדיין איינו פועל, וכי רק השירותים החיוניים שהוחרגו בהחלטת הקבינט פעילים כרגיל".

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין הוסיף כי "זה הזמן לחזק את ידי רבבות תושבי עירנו המוסיפים יחד ערבות הדדית וזהירות מוגברת בשמירה על הכללים בכדי שלא ניסוג אחור חלילה. חיי כולנו תלויים זה בזה – בערבות ובאחריות למען מבוגרים וצעירים גם יחד, להוסיף ימים ושנות חיים – חיים שיש בהם".

שר הבריאות יולי אדלשטיין העריך בראיון ל'כאן רשת ב' כי "הערים האדומות לשעבר כמו ביתר עילית ומודיעין עילית בעוד 10-7 ימים יחזרו להיות אדומות". אדלשטיין אמר כי "יכול להיות שבעתיד ישנו חקיקה בנוגע להטלת סגר על עיר שהנתונים שלה גרועים כך שגם אם היא לא תהיה אדומה יהיה אפשר להטיל עליה סגר".

בהתייחסו לערים האדומות, אמר: "לשמחתי הערים האדומות יצאו כרגע מן הסגר ואני מקווה מאוד שזה יישאר כך והערים האדומות לשעבר כמו ביתר עילית מודיעין עילית וכן הלאה, כרגע מבחינת הנתונים שלהם הם לא אדומות ולא עומדות בקריטריונים לסגר ולכתר וגם החוק לא מאפשר לנו שום דבר אחר. אבל, אם שואלים את דעתי הלא מלומדת בעוד שבעה או עשרה ימים הם יחזרו להיות אדומות".

אדלשטיין נשאל אם כן מדוע את מאפשרים את הפתיחה, לדבריו "כרגע אין לנו שום אפשרות לעשות את זה אבל יכול להיות שבעתיד ישנו חקיקה בנוגע להטלת סגר על עיר שהנתונים שלה גרועים כך שגם אם היא לא תהיה אדומה יהיה אפשר להטיל עליה סגר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture