מה פסק רבי משה הלברשטאם? הספר החדש "הליכות משה"

בשמחה ובהתרגשות התקבלה הבשורה המרנינה בהיכלי התורה וההוראה, על הופעת הספר החשוב "הליכות משה" הלכות שבת, הכלולים בו אוצר פסקי הלכות והוראות מאת הפוסק החסידי הנודע עמוד ההוראה מרן הגאון הצדיק רבי משה הלברשטאם זצוק"ל, מגדולי מנחילי מסורת ההלכה בדור האחרון.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשמחה ובהתרגשות התקבלה הבשורה המרנינה בהיכלי התורה וההוראה, על הופעת הספר החשוב "הליכות משה" הלכות שבת, הכלולים בו אוצר פסקי הלכות והוראות מאת הפוסק החסידי הנודע עמוד ההוראה מרן הגאון הצדיק רבי משה הלברשטאם זצוק"ל, מגדולי מנחילי מסורת ההלכה בדור האחרון.

מרן הגר"מ הלברשטאם זצוק"ל שימש במשך ארבעים שנה כתובת מרכזית לבירור וליבון השאלות שעלו על הפרק, הן שאלות אישיות ופרטיות בארבעה חלקי שו"ע, והן בשאלות הלכתיות מורכבות שונות שעלו מזמן לזמן, ובפרט זכה לקשרי הערצה והערכה מיוחדת מכל גדולי הרבנים והאדמורי"ם אשר ראו בו את 'הפוסק המובהק' שיואיל להכריע בכל שאלותיהם, הן של הנהגת ביתם והן שאלות שהגיעו לפתחם מקהל עדתם, זאת בנוסף לגאונותו העצומה וכוח הכרעתו למעשה, ומה גם בזכות היותו נצר לקדושי עליון וממשיך דרכם בקודש בהתנהגותו בדרכי הפרישות והחסידות כחד מן קמאי.

קשר הדוק קיים עם כל גדולי דורו, ובפרט עם פוסק הדור מרן המנחת יצחק זצ"ל, אשר מאז עלה לכהן בעיה"ק ירושלים לא זזה ידו מידו. שעות על גבי שעות היו מתוועדים בבירורי הלכות מסובכות ובעניני הנהגת הציבור בענינים העולים על הפרק. כן היה שלוחו בכל עניני מערכת הכשרות ובהקמת מקוואות ועירובין ברחבי ארה"ק. וכך כתב המנחת יצחק בהסכמתו הנדירה לספרו של רבינו "אחד מגדולי המורים אשר בית ישראל מתפאר בו בהיותו תל תלפיות להמוני שואלי דבר ה', וגם אני מאז שזכיתי לעלות לעיר הקודש ירושלים מידי דברי עמו במו"מ של הלכה בשאלות העומדות על הפרק נעמו לחכי אמרי פיו הנאמרים בתבונה ובהשכל ובדעת תורה נכונה".

קשר אמיץ קיים עם פוסק הדור מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, שאף היה מפנה אליו שואלים. וכבר העיד בנו הגאון רבי שמואל אויערבאך זצ"ל בהספדו על רבינו, שאצל אביו הגרש"ז זצ"ל "מסורת הפסק בהוראה היה אצל רבי משה הלברשטאם". וכמו כן העיד הגאון רבי בנימין רימר שליט"א משגיח ישיבת טשעבין, כי אחר חתונתו הורה לו חותנו מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל להפנות את כל שאלותיו הלכה למעשה את רבינו זצ"ל.

וכן ידוע קשריו ההדוקים עם מרן בעל השבט הלוי זצ"ל, כשבין השאר כותב עליו בהכמתו לשו"ת דברי משה "כבוד רבי משה מפורסם בקרב עם סגולה למורה מובהק ומפארי היהדות החרדית ורבים מאוד מזדקקים להוראתו הנקיה". וכן הרחיב בזה תלמידו הגרמ"ש קליין שליט"א במכתבו המובא בראש הספר "הליכות משה".

בחלוף 14 שנה מהסתלקותו, אסף נכדו הרה"ג רבי הילל דייטש שליט"א אלפי פסקים והוראות שנפסקו ע"י מרן רבי משה זצ"ל ונכתבו בשעתו ע"י גדולי תורה והוראה שליט"א שישבו אצלו בשימוש חכמים, וקיבצם לפונדק אחד, והוסיף ביאורים וציונים כיד ה' הטובה עליו. וזה יצא ראשונה הספר על הלכות שבת, קרוב ל-500 עמודים, עם 'מפתחות' מפורטים, כשבראש הספר מופיעים מכתביהם הנלהבים של מרן הגאב"ד הגרי"ט ווייס שליט"א, מרן הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א, הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א רב שכונת אור החיים, בני וחתני הגר"מ הלברשטאם זצ"ל, וה"הקדמה" שנכתבה ע"י חתנו הגדול הגאון רבי מתתיהו דייטש שליט"א רב שכונת רמת שלמה. ועוד היד נטויה לחבר כן על מועדים ושאר חלקי השו"ע.

הספר מופץ בימים אלו בחנויות הספרים המובחרות ע"י "הפצת הספר", וניתן להשיגו בפל: 0583238974


רבינו זצ"ל עם המנחת יצחק זצ"ל, והשבט הלוי זצ"ל
רבינו זצ"ל עם הגרש"ז אויערבאך זצל, הגרי"ש אלישיב זצל, כ"ק אדמו"ר הפני מנחם מגור זצ"ל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בשורה בעולם ההלכה, כבר הרבה שנים מצפים ומחכים חזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture