השר לשירותי הדת הרב יעקב אביטן בביקור במועצה הדתית באשדוד: שמחה גדולה עבורי לבקר במועצה דתית לתפארת

השר הרב יעקב אביטן בביקור במועצה הדתית באשדוד: "שמחה גדולה עבורי לבקר במועצה דתית לתפארת! ראש המועצה הרב עובדיה דהן עושה עבודת קודש ובפרט בימים קשים אלו, זו מועצה מודל לחיקוי בעבודה ומסירות רבה הנעשית מתוך אחדות מופלאה ובעשיה מבורכת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן ערך ביקור מקצועי במועצה הדתית. עם כניסתו לבנין המועצה, קיבל את פניו יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן בברכת ברוכים הבאים וע"פ בקשתו הגיעו לקבלת פנים אצל הרב הראשי הגה"צ רבי חיים פינטו אשר מכירו משכבר הימים וסיפר לנוכחים על הזיכוי הרבים שעושה במשך שנים רבות באשקלון וציין את יחוסו הגדול לנצר רבנים וצדיקים, בסקירה קצרה הציג הגר"ח פינטו את העבודה החשובה במועצה הדתית בכל ימות השנה. השר הרב אביטן אמר בפתח דבריו כי אשדוד זכתה בראש המועצה דתית מיוחד משכמו ומעלה וזה סוד ההצלחה כאן שהביא לאחדות ושיתוף פעולה של כל הרבנים יחד ויחד עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. הגר"ח פינטו בירך את השר הרב אביטן שיראה ברכה בכל מעשי ידיו להגדיל תורה ולהאדירה.

משם פנה ללשכתו של הגר"י שיינין רב העיר שקיבלו ובירכו בחביבות רבה ותיאר בפניו את העשיה המבורכת במערכת הכשרות ובמועצה הדתית בכלל ושעל הכל מנצח בעוז הרב עובדיה דהן בסייעתא דשמיא בהצלחה מרובה, מתוך מטרה לקדש שם שמים בשירות מעולה בכל תחומי המועצה בצורה נפלאה.

בלשכת יו"ר המועצה"ד הרב עובדיה דהן נפגש השר עם סגל פמליתו והעלו נושאים העומדים על הפרק כמו המשך בניית מקוואות טהרה ותקצובם, בנית ואחזקת קו העירוב בעיר ועוד. הרב דהן הגיש לשר חוברת ובה מובא בהרחבה ובפירוט מלא כל פעילות המועצה לצד הנגיף עם מתן שירות לתושב מאז התפרצות הנגיף בכל המחלקות ללא יוצא מן הכלל, השר שמח על הדברים וציין כי הוא שמח כשמגיע למועצה דתית ברמה שכזו אשר לא שוקטת על שמריה לרגע.

לאחר מכן פנה השר הרב אביטן לביקור אצל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בלשכתו יחד עם יו"ר המועה"ד הרב עובדיה דהן וממ"ק ראה"ע אבי אמסלם, שם קיימו ישיבה יחד עם חברי המועצה מטעם סיעת ש"ס המקומית. במהלך הפגישה ראש העיר תיאר את ההישגים הגדולים של העיר נגד הנגיף שעשו בעיריה עבודה מקצועית ובה אנו מודל מנצח מקצועי ברמה גבוהה ביותר  להתמודדות עם הנגיף. בסיום דבריו ביקש להודות לשר הרב אריה דרעי על פעילותו ותרומתו הגדולה בכל נושא הנגיף וכולם ראינו כמה חשוב השיקול דעת שלו בשולחן הממשלה לטובת כלל עם ישראל.

השר אביטן שמח לשמוע את הדברים, והביע את רגשותיו על כך שהוא אורח בעיר אשדוד, וציין לשבח את עבודתו של ראש העיר שאכן הגיע להישגים מרשימים בתחומים רבים, וזאת אודות לאחדות הנפלאה, עוד ציין כי שמח לשמוע שראה"ע מתעתד להקים בקרוב מרכז רוחני ליהודי יוצאי צרפת כאן בעיר. עוד העלה את הבעיה בתחום בית הדין הרבני והרכב הדיינים שזה נושא דחוף מאוד ואנו פועלים לעשות הכל לחזק את ההרכב ולהוסיף עוד דיינים בע"ה. לסיום, ציין לשבח על המועצה הדתית שהיא לדוגמא ולסמל ועל כך מגיע ישר כח מיוחד לעומד בראשה הרב עובדיה דהן זה משמח לראות את ההרמוניה המשותפת בין הרבנים הראשיים והעובדים ואכן מדובר במעצמה כשלעצמה העושה עבודת קודש.

בהמשך הסיור, השר יצא בלווית מארחו הרב עובדיה דהן לביקור בשני מקוואות טהרה ברובע יב' וברובע יא', שם התוודע למקוואות ברמה גבוהה ושמח לראות את השיפוץ המהיר הנעשה במקום ושיבח כי למרות עבודות הבניה במקום, המקוה פעיל בחציו ללא הפסקה אפילו ליום אחד.

משם נסעו לבית העלמין, כשבתחילה נכנסו לציונו של הרה"צ רבי משה אהרון פינטו זצ"ל שם העתירו בתפילות לביטול הנגיף מעם ישראל ולהצלחה להמשיך לקדש שם שמים, בצאתו הדליק נר לע"נ.

בבית העלמין ערכו סיור קצר, שם ראה את השיפוץ הנרחב שנעשה לאחרונה, התפעל מהניקיון מאולם ההספדים הממוזג והשילוט הבולט לרווחת הציבור. בדרכו התבקש ע"י משפחה שבאו להתפלל ולומר קדיש על יקירם אך אין להם עדיין מנין, השר ופמליתו מיד נגשו והצטרפו למנין. בטרם צאתו, נכנס לבקר בגמ"ח השאלת לציוד למשפחות אבלים ללא תמורה שע"י המועצה הדתית והתפעל מהארגון הנפלא.

בארוחת צהריים מצומצמת שנערכה באולם הרחב שע"י המועצה, נשא השר דברי תורה קצרים ואמר בסיכומו של הביקור: "כבוד ועונג גדול עבורי היה לי היום, שירבו כמותכם בישראל, אני רואה כאן אחדות נפלאה בין הרבנים וכל הצוות ללא יוצא מן הכלל, ראש המועצה הדתית היקר כאן מקדש שם שמים בעבודת קודש נפלאה יוצאת מן הכלל, זו מועצה שיש לנו הרבה ללמוד ממנה באחדות מופלאה ובעשיה מבורכת, נמשיך לעמוד לימינכם בכל עת בהמשך פעילותכם המבורכת".

את יומו חתם בכנס רבני קהילות ונציגי תנועת ש"ס המקומית בבית הכנסת "זוהר השלום" בקרית פוניבז'.

 

 

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture