הערב: הילולת כ"ק מרן האדמו"ר ה'תפארת יוחנן' מטאלנא זצ"ל

הערב יום חמישי, ליל כ"ה כסלו נר ראשון של חנוכה, יחול יומא דהילולא קדישא של האי סבא קדישא הרה"ק ה'תפארת יוחנן' מטאלנא זיע"א • בשנה זו ימלאו כ"ב שנה להעלותו לגנזי מרומים • נכדו כ"ק האדמו"ר שליט"א יערוך הערב את השולחן הטהור לרגל ההילולא בהיכל ה'שאטער' ברחבת בית מדרשו דחסידי טאלנא ברובע ז' אשדוד,

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרה"ק רבי יוחנן זיע"א היה בנו של מרן אדמו"ר רבי דוד מרדכי מטאלנא זי"ע, ונתגדל בימי ילדותו בחצר זקנו מרן הרה"ק רבי מנחם נחום מטאלנא זיע"א בטולטשין שבאוקרינה, שם קנה תורה וחכמה מזקני החסידים, ובמשך כל ימי חייו היה חרות על ליבו את דמות דיוקן זקנו הקדוש, ואת אווירת הקדושה המרוממת שחפפה ב'הויף', כמו"כ היה שח בערגה על קבוצה מנכדי הרה"ק הר"ר זושא מאניפאלי זי"ע, שנסעו בתדירות להסתופף בצל זקנו, שמהם התבשם בדברי תורה וחסידות.

כמיהת נפשו של רבינו זיע"א לעלות לחונן עפר ארץ הקודש לא ידעה מנוח, ובשעת דרשת הבר מצוה שלו החל לבכות בדמעות שליש שרצונו עז לעלות לארץ ישראל, וללמוד שם בקדושה ובטהרה, ואכן בשלהי שנת תרפ"ב הגשים רבינו את משאלתו, ובעודו בן ט"ו שנה עלה על אנייה בדרכו לארץ ישראל, שם למד למשך ארבע שנים בישיבת 'אהל משה' של הגאון רבי יצחק ירוחם דיסקין זצ"ל בירושלים בין החומות, ובנסיעתו לחו"ל לבית הוריו קיבל סמיכה והיתר הוראה מגאוני ארץ ישראל חברי בית דין ה'עדה החרדית', ואשר הוסיף עליהם הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל גאב"ד ירושלים כמה שורות בכתי"ק לאות האהבה, ובין דבריו כתב שם שמסמיכו 'לקרב ליבן של ישראל לאבינו שבשמים' ובזה רמזו על המשך שושלת הקודש.

עוד בחיי אביו הצטווה על ידו להתחיל להנהיג את עדתו בעיר מאנטריאל שבקנדה, שם הנהיג את חצירו באהבה ובחמלה, ואף שישמש רבינו כרב ומורה צדק כשהיה מסדר קידושין, ומורה הלכה למתדפקים על דלתותיו  כשהוא עומד בפרץ לגדור ולעמיד דברי תורה על תיקונם ובפרט בהלכות ומנהגי המילה. חצירו הפכה לתל תלפיות והאדמורי"ם והרבנים הרבים שביקרו במאנטריאל מצאו משכנם אצלו וביניהם: ש"ב הרה"ק רבי יעקב יוסף מסקווירא זי"ע, הרה"ק רבי מרדכי שלמה מבאיאן זי"ע, הרה"ק רבי אברהם יהושע העשיל מקאפישניץ זי"ע, והרה"ק רבי יעקב מקארלין – דטרויט זי"ע, וכן הרה"ק רבי יואל מסאטמאר זיע"א ועוד רבים וגדולים.

בשנת תשי"ג זכה רבינו שוב לעלות לארץ הקודש בכוונתו להשתקע בין חומות ירושלים, כאוות נפשו תמיד. שם קומם את חצר הקודש טאלנא בהקימו את בית מדרשו בשכונת שערי חסד ולאחמ"כ בשכונת בית וגן, בהם עבד בעבודת הקודש בסילודין בעריכת השולחנות הטהורים שם היה משמיע מדברות קדשו לעדת מרעיתו, ואף הקים את 'מפעל המשניות' לעידוד וחיזוק לימוד המשנה בקרב כלל ישראל.

רבינו נסתלק ביום כ"ה כסלו תשנ"ה לאחר הדלקת נר ראשון דחנוכה, ונתקיים בו מה שסיפר מדי שנה בשנה את קושיית הרה"ק רבי חיים מאנטניא זי"ע מדוע אין מברכים ברכת שהחיינו לפני שעולים לעולם חדש שכולו טוב, והיה הרה"ק מאנטניא מסיים שהוא ימצא עצה בזה, ולבסוף נסתלק בליל א' דחנוכה לאחר ברכת שהחיינו, וכך נתקיים ברבינו זיע"א שלא הפסיק בדיבור בין ברכת שהחיינו עד שנתבקש לישיבה של מעלה. מנוחתו כבוד בהר הזיתים, ע"י אהל אדמור"י בית ראחמסטריווקא.

בשנה זו יצוין בחצר הקודש טאלנא את הרחבת גבולי הקדושה בהקמת ובניית המרכז הגדול לתורה ותפילה הנושא את שמו וזכרו הטהור של בעל ההילולא 'תפארת יוחנן', שמוקם בחודשים האחרונים בנוי לתלפיות בעיר אשדוד.

היום בבוקר יעלה נכדו כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א בראש קהל חסידיו לציונו הק' במרומי הר הזיתים לשפוך שיח ותפילה, לקראת יום ההילולא המסוגל, ובערב יערוך את מעמד הדלקת נר חנוכה בשעה 7:45 בהיכל בית המדרש הגדול ברחוב רב חסדא באשדוד, ובשעה 9:00 יערוך את השולחן הטהור לרגל ההילולא בהיכל ה'שאטער' שהוקם לכבוד יומא דהילולא קדישא ברחבת בית המדרש, כפי הוראות הבריאות.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture