יָבוֹאוּ טְהוֹרִים וְיִתְעַסְּקוּ בְּטָהֳרוֹת • מעמד חומש סעודה בת"ת ברסלב בית שמש

צילום: יעקב לדרמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במעמד מיוחד ומרגש התקיים (יום שלישי פר' וישב תשפ"א) מעמד ה"חומש סעודה" בבית הכנסת הגדול דחסידי ברסלב "נחלת חן" בעיר בית שמש לכ-60 ילדי חמד תשב"ר מכיתה א' בתלמוד תורה ברסלב בית שמש בראשות נשיא הת"ת הגה"ח ר' משה קרמר שליט"א זקני וחשובי אנ"ש שליט"א ומע"כ רבני העיר הגאונים מרביצי תורה וחסידות שליט"א, ובהשתתפות הורים ועטרת זקנים הנמנים על סלתה ושמנה של זקני וותיקי חסידי ברסלב בארה"ק.
בלטו בהשתתפותם לכבודה של התחלת לימוד התורה הק':  גדולי וחשובי רבני העיר בית שמש שליט"א וכן חשובי זקני אנ"ש אשר זכו שנכדיהם היקרים נמנים על "חתני החומש", הגה"ח ר' משה קרמר שליט"א – נשיא הת"ת, הרה"ח ר' אלימלך הכהן זילביגר שליט"א, הרה"ח ר' שמעון צבי שפירא שליט"א,  הרה"ח ר' יצחק אנשין שליט"א הרה"ח ר' שמעון אלי' ברוין שליט"א, הדיין הרה"ג ר' נחמן זאב פראנק שליט"א הרה"ג ר' מאיר יארבלום שליט"א.  מו"ץ דעדה"ח וחסידי ברסלב בצפת, והרה"ח ר' נחמן שפירא שליט"א מראשי "אהבת משה". כמו"כ פיארו את המעמד הרה"ח ר' נתן מיימון שליט"א. הרה"ג ר' שמעון אנשין שליט"א והרה"ג ר' צבי ליברמנטש שליט"א  ועוד.
את המעמד הנחה בטוב טעם ודעת מנהל הת"ת הרב יהודה פיליפ שליט"א, אשר פתח בדברי שיר ושבח לריבון העולמים על הסייעתא דשמיא המיוחדת המלווה את הת"ת למן היווסדו עד הלום ועל הזכיה הגדולה שזכינו לכזה שמחה בו זוכים כ-60 ילדי חמד הטהורים תשב"ר להכנס בשערי לימוד התורה הק' הנלמדת מתוך חיות וקדושה בדרך המסורה בדרך רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א, בדבריו הודה נרגשות למע"כ הגה"ח ר' משה קרמר שליט"א – נשיא הת"ת אשר עיניו פקוחות אל הבית הזה יום וליל להורות את הדרך אשר ילכון במסירות איתנה, ולצוות המחנכים היקרים העושים מלאכתם נאמנה לראות פירות הילולים קודש לה'.
דברי ברכה נשמעו מפי הרה"ח ר' אלימלך זילביגר שליט"א אשר שיבח את המוסדות הק' אשר זכה זה 3 שנים לבוא ולהסתופף בצילם, ואת העומדים בראשה נשיא הת"ת והמנהלים החשובים שליט"א אשר ב"ה זכה דורינו לראות שריד זה לדור דעה של ברסלב'ר חסידים אמיתיים, וכבוד אכסניא קהילה קדושה וחסודה "נחלת חן" אשר בה זוכה להשפיע ולהרוות צמאי חסידך במימי הנחל הנובע.
כמו"כ נשא דברים נלהבים המרא דאתרא הגאון ר' יהושע ראזנבערגער שליט"א, אשר שיבח את נשיא המוסדות שליט"א אשר יחד עם המנהלים מוסרים נפשם להחזקת הת"ת על טהרת הקודש ללא הזדקקות לשלטון הרשע, וכמה משמח הלב לראות מאות מאות ילדים הצועדים בגאון ועוז בדרך המסורה לנו מדור דור מול כל נחשולי הזמן.
המשא המרכזי נשא הגה"ח ר' משה קרמר שליט"א – נשיא הת"ת שבדבריו עמד על הענין המובא בגמ' שר' חייא עביד דלא תשתכח תורה מישראל, ע"י שזרע פשטו וכו' עבור ספרים לתשב"ר, טמפ' המהרש"א כי בשביל ללמוד, אפשר לקנות ספר וללמוד אבל בשביל שלא תשתכח צריך שאפילו מחשבות של רווח ממון של המדפיס וכד' לא יהיו כאן, אלא כולו קודש מתחילת ברייתו והתהוותו!
ובוודאי שכספי גילוליהם של אלו המבקשים לעקור את הכל, כמה נזק והרס גורמים הם לקדושת תורת התשב"ר.
באש קודש ובריתחא דאורייתא זעק מרה על התנכלות שלטון הרשע  לכל קדשי ישראל ולאחרונה בפרט בנסיונותיהם לבטל תורת ילדי ישראל ה"י. וב"ה שבת"ת דנן לא נכנעו לרשעותם ולא השביתו תורה מישראל אף ליומא חדא!
בסיום דבריו האציל ברכות לרוב להנהלה והמחנכים החשובים. וכן להורים היקרים שיזכו למלוא חפניים נחת דקדושה מכל יוצ"ח, ונשא מברכותיו אלי חתני השמחה תינוקות של בית רבן שיגדלו ויצמחו לתפארת בכרם ישראל.
כמו"כ המשפיע החשוב ר' שמעון צבי שפירא שלי"טא דיבר דברים נרגשים כזקנם של כמה מילדי החמד, ושיבח את המוסדות והעומדים בראשה בשילוב דברים נפלאים מענינא דיומא.
בסיום המעמד רב הרושם חילק ראש המוסדות הגה"ח רבי משה קרמר שליט"א לילדים את החומש, והאבות ובנים ועטרת זקנים עם בני בנים, יצאו בריקודים ומחולות בשמחה של מצוה ובשבח והודיה להשי"ת עד הנה עזרונו רחמיך. ובצאתם מן המעמד הכביר, מלא פיהם בשיר ושבחה להנהלת הת"ת על אשר זכו וחוו לקורת רוח ולהנאה צרופה זכה וטהורה.
כל הנואמים ציינו בהתפעלות את מסירותם של מנהלי המוסדות ה"ה הרב ר' יהודה פיליפ שליט"א הרה"ח ר' נחמן אטינגר שליט"א והרב ר' יואל פוקס שליט"א והרה"ח ר' מרדכי דושינסקי שליט"א  אשר יום ולילה לא ישבותו כדי לבסס ולהרחיב ולפאר את המוסדות, וזכו ב"ה להגיע עד הנה שהם נמצאים בראש רשימת מוסדות חסידי ברסלב בעולם כולו כאשר הת"ת מכיל תחת כנפיו כחמש מאות וחמישים ילדי חמד בלי עין הרע, כתה א' בלבד מונה כשישים ילדי חן אשר שם רביה"ק נקרא עליהם.
כמו"כ שיבחו כל הנואמים את הישיבה הקדושה אשר ב"ה זכו לראות בבנינה בשנה האחרונה, וכבר פקעה שמיה כאשר רואים את עשרות בחורים החמד החוסים בצל כנפיה ברוב שמחת וחשקת התורה, בשילוב עבודת ה' ועצותיו הק' של רבינו הק' כאשר אחד מוסיף על השני ולא גורע ח"ו, וב"ה שהסייעתא דשמיא המלווה את הת"ת ממשיך ללוות את הישיבה הק' כן יוסיף וכה יתן הש"י הלאה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture