אילוסטרציה - צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: פלסטיני מאזור ג'נין נעצר בחשד לרצח אסתר הורגן הי"ד

כוחות הביטחון עצרו פלסטיני מאזור ג'נין החשוד במעורבות ברצח אסתר הורגן בשומרון. החשוד ריצה עונש מאסר בכלא הישראלי על פעילות חבלנית עויינת. בעלה של אסתר, בנימין הורגן הגיב: "מודים לכוחות הביטחון מצפים שימוצה הדין עם אותו רוצח נתעב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כוחות הביטחון עצרו היום (חמישי) פלסטיני מאזור ג'נין החשוד במעורבות ברצח אסתר הורגן בשומרון. החשוד ריצה עונש מאסר בכלא הישראלי על פעילות חבלנית עויינת. גופתה של הורגן, בת 52 מטל מנשה, נמצאה בתחילת השבוע ביער ריחן שבצפון השומרון.

מהשב"כ נמסר: "הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל/ימ"מ וצה"ל נעצר היום חשוד במעורבות בביצוע הרצח של אסתר הורגן ז״ל ביער ריחן בתאריך 20/10/20. החשוד פלסטיני מאזור ג׳נין נמצא בחקירת שב״כ. יתר פרטי החקירה תחת איסור פרסום".

הורגן, אם לשישה ילדים יצאה ביום ראשון לריצה ביער בשעות הצוהריים. בשעות הערב, לאחר שלא הצליח ליצור איתה קשר, הזעיק בעלה בנימין את כוחות הביטחון. צוותי סריקה של הצבא והמשטרה החלו בחיפושים אחריה, ובסביבות השעה 01:00 לפנות בוקר היא נמצאה ללא רוח חיים

בעלה של הנרצחת בנימין הורגן הגיב ללכידת המחבל: "התבשרתי עכשיו ע"י שירות הבטחון הכללי שנעצר חשוד, אנחנו כמובן מחזקים את ידיהם, הייתי בטוח שזה יגיע במוקדם או במאוחר, הם עשו את העבודה בצורה נפלאה, ואנחנו סומכים את ידינו על כוחות הבטחון ומערכת המשפט, וכמובן מצפים שיימצה הדין עד תום, עם אותו רוצח נתעב, ואנחנו נתרכז בעשייה שלנו, להוסיף אור".

שר הביטחון בני גנץ הגיב: "כפי שאנו עושים תמיד, הפעלנו את כל האמצעים של מערכת הביטחון ועצרנו במהירות את החשוד ברצח המזעזע של אסתר הורגן ז׳׳ל. צה"ל וכל כוחות הביטחון יגיעו לכל מחבל ויגדעו כל הרמת ראש של טרור בכל זמן ובכל מקום".

מוקדם יותר היום קיים נשיא המדינה ריבלין ביקור תנחומים בבית משפחתה של אסתר הורגן ז"ל, ביישוב טל מנשה שבשומרון. אסתר נרצחה ביער ריחן בשומרון ביום שני. את הנשיא ליווה ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן.

ריבלין, פגש את בעלה בנימין וילדיה של אסתר ז"ל, ושמע מהם על שמחת החיים של אסתר ז"ל ועל העזרה והחסד שהציעה לכל סביבתה. בעלה בנימין סיפר לנשיא על דרכה ועל כך שראתה את הטוב בכל אדם: "אסתר ביקשה להרבות אור בעולם. ככה היא חיה וככה חינכה וגידלה את משפחתנו".

"את המקום הנפלא הזה בניתם כדי להקים, כדי לאהוב ומתוך הרצון להיות חלק מהארץ הזאת ולא כדי להתנכל לאחרים", אמר הנשיא והוסיף כי בימים האחרונים קרא על אסתר ז"ל והתרשם עמוקות עד כמה הרוח החיובית ליוותה אותה בחייה, "אתם ושכמותכם הציונים שמגשימים היום עבור כולנו".

בתחילת השבוע איתרו כוחות משטרה את הורדן ללא רוח חיים בשמורת יער ריחן. על גופה נמצאו סימני אלימות, צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותה. חוקרי המשטרה הוזעקו לזירה והחלו באיסוף ראיות וביצוע פעולות חקירה. שורה של ממצאים בזירה מצביעים שהרקע לאירוע לאומני, השב"כ שותף לחקירה. צו איסור פרסום הוטל על החקירה. גורמי צבא מסרו כי "בשלב זה הנושא בבירור".

ההודעה על מציאת הנרצחת התקבלה במוקד 101 של מד"א במרחב שרון בשעה 01:45. לפני שנמצאה, נעדרה האישה במשך כמה שעות, וחיפושים אחריה התקיימו מאתמול בשעות הערב. היא נמצאה לפנות בוקר כשהיא מוטלת בצד הדרך ביער ריחן, עם סימני חבלה בראשה. לצד משטרת מחוז ש"י הוזנקו לנקודה כוחות של צה"ל, ואנשי מז"פ הגיעו גם הם למקום. במהלך הלילה גם כוחות מיוחדים שביצעו סריקות לאיתור ממצאים ביער.

היא הוכרזה כנעדרת בשעות הערב לאחר שמשפחתה הודיעה שיצאה לריצה ולא חזרה. כוחות משטרה ומתנדבי יחידות חילוץ פתחו במהלך הלילה בסריקות בעקבותיה, עד שנמצאה בשעת לילה. מאוחר יותר דיווחה חברתה כי היא ראתה אותה נכנסת ליער ב-13:50.

מארגון מד"א נמסר כי בשעה 01:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון, על אשה מחוסרת הכרה, ביער שקד, בצפון השומרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א, מדווחים על אשה כבת 50 ללא סימני חיים וקובעים את מותה. פאראמדיק מד"א אסף תפוחי סיפר: "כשהגענו, הובילו אותנו למקום שבו שכבה אשה כבת 52 מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא נשימה, ללא דופק וללא כל סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה ומתנדבי יחידות החילוץ של המשטרה עסקו במהלך הלילה בסריקות לאיתור נעדרת בשנות ה 50 תושבת השומרון לאחר שהתקבל דיווח מבני משפחתה על היעדרותה. לפנות בוקר אותרה הנעדרת על ידי הכוחות ביער באזור השומרון שהיא ללא רוח חיים ועל גופה סימני אלימות. חוקרי המשטרה וחוקרי זיהוי פלילי הוזעקו לזירה והחלו באיסוף ממצאים וביצוע פעולות חקירה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture