שר הבריאות: "דורשים להאריך את הסגר בשבוע לפחות – התחלואה קשה"

יולי אדלשטיין דרש היום בוועדת החוקה להאריך את הסגר בשבוע לפחות: "אנחנו במצב מאוד קשה של התחלואה, אנחנו במספרי שיא הן באחוז הנדבקים והן באחוז החולים במצב קריטי וקשה. אלו מספרים שמעולם לא הכרנו מאז פרוץ משבר הקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הסאגה נמשכת: שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין הגיע היום (שלישי) לדיון שהתקיים בוועדת החוקה אודות האפשרות להאריך את הסגר השלישי במתכונת המהודקת.

"מצד אחד אנחנו גאים בנתוני ההתחסנות הגבוהים. מעל 80 אחוז של האוכלוסייה בסיכון התחסנו", אמר אדלשטיין והוסיף: "אבל לא נרגענו עד שהאחוזים יעלו עוד. לכן ההנחיה החד משמעית שלי היא לא לרוץ אחרי המספר הכללי אלא לדאוג להעלות את המספרים של בני 60 פלוס. בנוסף, כ 60 אחוז ממרותקי הבית חוסנו. יש בעיות לוגיסטיות ומנסים להגיע למספרים אופטימליים גם שם".

"אני חייב לומר", המשיך שר הבריאות, "אם אתם זוכרים גם בוועדה הזאת עלה העניין של חיסון הצוותים החינוכיים עד כדי התניה שאם לא – לא נאשר דברים אחרים. בינתיים אני לא איש בשורות בנושא. החיסון נמשך הרבה זמן ואנחנו באחוזים מאוד נמוכים. אולי זה גם בגלל פייק ניוז שמפיצים שאסור לנשים צעירות להתחסן למרות שאיגוד רופאי הנשים הוציא מכתב למה זה לא נכון. אבל זה נתון מאוד מדאיג. יש לכך השפעה גם לבידודים, כשנפתח את מערכת החינוך. חבל מאוד שכך. יש כ 200,000 איש שיכולים להתחסן על פי ההגדרה של צוותים חינוכיים. הנתון הארצי הוא 34 אחוז מצוותי ההוראה מחוסנים".

אודות מצב התחלואה אמר שר הבריאות כי "אנחנו במצב מאוד קשה. הווריאנט הבריטי כנראה אחראי לרמת התחלואה, כולל העובדה שהוא תוקף גם בגילאים צעירים וילדים. אנחנו במספרי שיא גם באחוז הנדבקים וגם באחוז החולים קשה וחולים קריטי. מספרים שמעולם לא הכרנו מאז פרוץ משבר הקורונה. יש ירידה במקדם ההדבקה שעומד על 0.9. הנתון שנותן הבנה שהסגר עובד זה מקדם ההדבקה שבירידה אבל המספרים עוד מאוד גבוהים ואין את הצניחה כמו שהיו."

התכנית מבחינתנו להמשיך בהגבלות הקיימות, שבתי החולים יחזרו למצב אפשרי יותר. תמיד אנחנו באים כמשרד הבריאות עם המלצות המומחים שאחר כל משנים ובסוף מגיעים לאותה נקודה. ביקשנו סגר לשבועיים. מסיבות שונות זה קוצץ ומגיעים למצב שהעשרה ימים לא הספיקו. לכן נבקש הארכה לשבוע ימים ונראה עד כמה נוכל לשפר נתונים גם בירידה בחולים הקשים".

על חוק הקנסות: "אני הבאתי לממשלה את ההצעה שלנו על הקנסות כבר לפני חודשים. הצענו קנסות גבוהים הרבה יותר ממה שהיום. התכנסה ועדת שרים לחקיקה בראשות שר המשפטים לשעבר ניסנקורן ולהפתעתי שינו הרבה דברים בחוק. ואז החוק הגיע לכנסת. אמרו לי אין סיכוי שזה יעבור כי החכים החרדים ושל הרשימה המשותפת מתנגדים.

"אם אני עושה חשבון ומוריד 100 אחוז מהערבים והחרדים יש רוב עצום בכנסת להעברת החוק. אלא שיש אנשים שבאים בטענות ולא טרחו אפילו פעם אחת להעביר אצבע בעד משהו שקשור להורדת התחלואה. יש גבול לדברים האלו. קל מאוד ללכת לטלויזיה לספר שלא עושים אכיפה על החרדים או ערבים, אבל החוק לא מפריד. מחר יבוא בעל עסק שפתח בניגוד לחוק ואז "לא נעים לכם", כי הרבה יותר קל להיות פופוליסט. אף סיעה לא ביקשה לדון בזה בחודשים שחלפו".

השר חתתם את דבריו אודות מצב בתי החולים הציבוריים: "יש בתי חולים שנמצאים במצב קשה. אני מקדיש הרבה מהזמן להדבקת ה"פלסטרים" על החורים בתקציבים. אני מנסה בכל דרך לעזור להם. מה שקשור למשרד הבריאות – העברנו מבחני תמיכה בסכומים גבוהים מאוד. אבל זה "פלסטר משופר". הם דורשים פתרון כולל לבעיה שלהם ואני עושה הכל שישיגו את הפתרון במציאות המורכבת של אין תקציב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture