הערב מוצש"ק: הילולת הגה"צ רבי לוי רבינוביץ זצ"ל ה"מעדני השלחן"

הערב במצאי שבת קודש אור לב' אדר ימלאו שש שנים להסלקותו לגנזי מרומים של  עמוד ההוראה מחשובי פוסקי דורנו, הגאון הצדיק רבי לוי הכהן רבינוביץ זצוק"ל, בעל ה"מעדני השלחן" ושו"ת "מעדני מלכים" ושא"ס נכבדים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הגה"צ  רבי לוי רבינוביץ זצוק"ל, היה מדמויות ההוד של ירושלים של מעלה, רבים אף כינוהו "החפץ חיים של ירושלים", זכה להיות תל תלפיות לרבים שבאו לשמוע ממנו הוראה והלכה, דברי חיזוק ועצות להתחזק בלימוד תורה והלכה ועבודת השם, המוני בית ישראל הגיעו להתברך מפה קודשו, והיה מקבלם בסבלנות ובמאור פנים, זכה לקדש פיו ולשונו,  ורבים נושעו מברכותיו. היה מעורר בקביעות לקבוע לימוד בספר ה"חפץ חיים" כדי להינצל מדבורי לשון הרע, וכן לקבוע לימוד בספרי הלכה כדי שלא להיכשל בדבר הלכה, עוד היה מעודד לחזור ולשנן בדברי תורה בעל פה, כגון משניות וכו', כדי שיוכלו ללמוד גם כשלא נמצאים ליד ספרים, או בדרכים.

זכה להאיר את עיניהם של ישראל בספריו החשובים "מעדני השלחן". הספרים משמשים כמעין משנה ברורה על שו"ע יורה דעה, ספריו התקבלו באהבה ובחיבת קודש אצל אלפי לומדי הוראה והלכה בכל תפוצות ישראל. בראשם מרנן גדולי ישראל מכל החוגים והעדות שבאו בהסכמותיהם על ספריו.  שכבר יצאו לאור במהדורות רבות. עד כה יצאו לאור חמישה חלקים של הספר "מעדני השלחן"  ושני חלקים של שו"ת 'מעדני מלכים',  וכן גם "מעדני השלחן" ביאורים והארות על חלק מהקיצור שלחן ערוך, וכן יצא לאור שני כרכים מפוארים "עובדות דרבי לוי", אוצר סיפורים ועובדות מדרכו הטהורה, והגדה של פסח "וללוי אמר", וכן הקובץ היקר "פרקי הדרכה", ועדין נשארו עוד כרכים רבים של חידושי תורה שהשאיר אחריו בכתבים, בהלכה ובאגדה.

לקראת ההילולא יצא לאור ברוב פאר והדר על ידי 'מכון מעדני השלחן'. שו"ת מעדני מלכים חלק שלישי, שיש שם אוצר בלום הארות על שו"ע הרב, שמורו ורבו הגאון האדיר הרב מטעפליק זיע"א, מאד הפליא ושיבח זאת, ונכתב על ידי בעל מעדני השלחן לפני כשמונים שנה, וכן יש שם עוד תשובות רבות ונפלאות על ארבעה חלקי שו"ע, וכן יוצא לכבוד היארצייט קונטרס יחודי בענין הפסק בתפילה, כל ההלכות בזה, מנוקד, במהדורת כיס, כל אלו יצאו לאור ברוב פאר והדר בעריכת בנו הגאון הצדיק רבי אלחנן רבינוביץ שליט"א.

כמו כן יצא לאור מחדש במהדורה מפוארת לכבוד ההילולא, סדרת הספרים המפורסמת 'מעדני השלחן', ד' חלקים על שו"ע יור"ד, במחיר מוזל ומיוחד.

במוצש"ק וביום ראשון יפקדו רבים את ציונו הקדוש להיפקד בדבר ישועה ורחמים. העליה המרכזית במוצאי שבת קודש אור לב' אדר, יעלו בני משפחתו ותלמידיו בראשות בניו הגה"צ רבי גמליאל הכהן רבינוביץ שליט"א והגה"צ רבי אלחנן הכהן רבינוביץ שליט"א, וחתניו הגה"ח רבי שמעון זלצמן שליט"א, והגה"ח רבי חיים לייב וינשטיין שליט"א, לציונו הקדוש בהר המנוחות, חלקה ל"ב בהר תמיר, לתפילת רבים. לאחריה סעודת הילולא וכנס התחזקות בדרכיו, עקב המצב, יתקיים הסעודה לבני המשפחה בלבד לפי ההנחיות.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture