ארכיון. צילום: פלאש 90

ראש המוסד מגיב לדברי רה"מ: "אין ולא קיים כל קשר פוליטי ביני לנתניהו"

בעקבות האמירה של נתניהו אתמול כי הוא שוקל לשלב את ראש המוסד יוסי כהן בממשלה הבאה, בתנועה לאיכות השלטון פנו לראש המוסד דרשו ממנו להבהיר את הדברים. כהן בתגובה: "אין קשר פוליטי בין ראש המוסד לרה"מ או הליכוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש המוסד יוסי כהן הגיב לפני זמן קצר לפניית התנועה לאיכות השלטון שדרשה מוקדם יותר היום (ראשון) מכהן להבהיר כי אין שחר לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם הוא מיועד לכהן כשר בממשלטו ושלא מתקיים בין ראש המוסד לנתניהו קשר פוליטי.

ראש המוסד הגיב כי "אין קשר פוליטי בין ראש המוסד לראש הממשלה או מפלגת הליכוד". כהן הדגיש כי "כל הפעולות נעשות אך ורק לשם שמירה על ביטחונם של מדינת ישראל ועם ישראל, ללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה".

כזכור, בעקבות האמירה של נתניהו אתמול כי הוא שוקל לשלב את ראש המוסד יוסי כהן בממשלה הבאה – פנו מטעם התנועה במכתב בהול לראש המוסד ובו דרשו ממנו להבהיר כי אין שחר לדברי נתניהו וכי בין כהן ובין ארגונו לא מתקיים קשר פוליטי עם ראש הממשלה נתניהו.

בהודעת התנועה נכתב: "מצב בו ראש ארגון הביון של מדינה מנהל יחסים פוליטיים עם רה״מ בעבור הבטחה פוליטית הוא מצב המוכר לנו ממשטרים אפלים. איננו רוצים אפילו להעלות על בדל שפתנו מחשבה איומה זו, לפיה ראש המוסד במדינת ישראל משמש כמוציא ומביא של ראש הממשלה וצרכיו הפוליטיים".

התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה החריף כי ״ככל שיש ולו שבב של אמת בדבריו של ראש הממשלה, ובמשתמע מהם כאילו בימים אלו נתפר בעבורך תפקיד פוליטי בממשלתו של ראש הממשלה המכהן – וזאת בעודך מכהן כראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים – יאמר במלוא הכבוד הראוי והמגיע, כי המדובר בהתנהלות חמורה ביותר, המטילה צל כבד על כהונתך המוצלחת ורבת השנים כראש המוסד, וחמור יותר – מטילה כתם בל יימחה על ארגון שהוא בבחינת קודש הקודשים של בטחון ישראל.

״עצם אמירתו של ראש הממשלה – אמירה מצערת אשר יש בה ולו רק לרמוז שמא מתקיימים יחסים פוליטיים בין ראש המוסד לבין ראש הממשלה – יש בה עד כדי חילול הקודש של ממש.

״הדברים ברורים, ובכל זאת נאמר אותם באופן חד וברור. על ראש המוסד, ככל לובש מדים ומשרת בכוחות הבטחון של מדינת ישראל, להיות עצמאי ונטול פניות, ותוך שהוא פועל ללא משוא פנים כאשר בטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה הם ורק הם, העומדים בבסיס השיקולים המעצבים את החלטותיו ופעולותיו המקצועיות.

״מצב בו ראש ארגון הביון של מדינה מנהל יחסים פוליטיים עם ראש הממשלה בעבור הבטחה פוליטית כזו או אחרת הוא מצב המוכר לנו ממשטרים אפלים, ואין אנו אפילו רוצים להעלות על בדל שפתנו מחשבה איומה זו, לפיה ראש המוסד במדינת ישראל משמש כמוציא ומביא של ראש הממשלה וצרכיו הפוליטיים״.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד אליעד שרגא וראש האגף המשפטי בתנועה עו״ד תומר נאור פנו בסיום מכתבם באופן אישי לכהן וכתבו כי ״כמי שמשרת נאמנה את מדינת ישראל מזה למעלה משלושה עשורים, כמי שמדינת ישראל וארגון המוסד נמצאים בדם ליבו, וכמי שמעולם לא הוטל כל ספק ביושרתו ומקצועיותו, נתכבד לפנות אליך, ולבקש כי תוציא באופן בהול הבהרה – בין אם בשמך, ובין אם בשם הארגון עליו אתה מפקד – לפיה אין ולא קיים כל קשר פוליטי בינך לבין ראש הממשלה או מפלגת הליכוד, וכי כל פעולותיך נעשות אך ורק לשם שמירה על בטחונה של מדינת ישראל ושל עם ישראל, וללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה״.

״ככל שאכן מתקיימים קשרים פוליטיים כאלו ואחרים בינך לבין ראש הממשלה (ואנו מקווים כי אין הדבר כך), מצופה ממך להודיע כי אתה מסיים את תפקידך, באשר פניך לשדה הפוליטי״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture