Yossi Aloni/Flash90

האינתיפאדה הערבית: שני יהודים נפצעו מירי בלוד – בית כנסת נוסף הוצת

עוד לילה סוער בערים המעורבות: הפורעים הערבים ממשיכים להשתולל ברחבי הארץ זה היום הרביעי ברציפות והמטרה טרם השירה שליטה • חובש במד"א נפצע קשה מירי חי בעיר לוד. ביפו מספר מחבלים ביצעו לינץ' בחייל שנפצע קשה • צעירים יהודים מתארגנים למסע נקמה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

(עדכון אחרון ב00:01)

הפרות הסדר וההתפרעויות שמבצעים פורעים ערבים ברחבי הארץ נכנסים ליום הרביעי. הערב (חמישי) צעיר יהודי נפצע קשה מירי חי בעיר לוד וחייל הותקף באלימות ברחובות יפו מצבו מוגדר קשה. צעירים יהודים מתכננים ברשתות החברתיות פרעות בערבים.

לאור ההתפתחויות בימים האחרונים משטרת ישראל על כל שוטריה ויחידותיה תפעל גם הלילה יחד עם כוחות המילואים של מג"ב ותיגבור פלוגות מג"ב מיהודה ושומרון. המשטרה פרוסה בערים המעורבות ובמוקדי החיכוך ברחבי הארץ במטרה לשמור על רכושו וביטחונו של הציבור.

לוד

צעיר יהודי חובש במד"א נפצע קשה מירי חי בעיר לוד. מתיעוד שמגיע מהתקרית נראים קבוצת יהודים שנמלטת תחת אש מירי ערבים. ח"כ בצלאל סמוטריץ' שנמצא באזור העיד: "אני במכינה הקד"צ בלוד. זה מה שקרה כאן לפני חצי שעה. ירי חי מאסיבי עם מקור ירי ברור. פצוע אחד ברגל. עומדים כאן כוחות מג"ב ולא עושים כלום. לא חותרים למגע, לא מנהלים מרדף, לא מכתרים את הבניין, לא יורים. כלום". סמוטריץ' ציין, "האסימון עוד לא נפל והמשטרה ממשיכה להתנהג כאילו אנחנו באירוע אזרחי רגיל".


הטיפול הראשוני בפצוע. בפיגוע הירי בלוד. צילום: אלעזר ריגר.

בהמשך דווח על יהודי נוסף שנפצע מירי בעיר ומצבו מוגדר בינוני עד קשה.

עוד מהמהומות הלילה בלוד – ‏בית הכנסת "דוסא" בעיר עולה באש. מדובר בבית כנסת רביעי שהוצת על ידי פורעים ערבים, בעקבות אוזלת ידה של המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי מאות מתקהלים במוקדים שונים בלוד, כוחות מג"ב ערוכים במוקדים אלו ובנקודות החיכוך ברחבי העיר. כרגע ההתקהלויות אינן אלימות ברובן ובמקומות ספציפיים ישנם יידוי אבנים. הכניסות לעיר חסומות על ידי הכוחות. עד כה נעצרו הערב 8 חשודים מההתפרעויות של הלילות הקודמים וסבב המעצרים ממשיך ברגעים אלו.

בתוך כך, שר הביטחון גנץ האריך את תוקף ההכרזה על אירוע חירום אזרחי בלוד ב-48 שעות. גנץ מסר למפכ"ל המשטרה ניצב יעקב שבתאי, הכרזה המאריכה את תוקף אירוע החירום האזרחי בעיר לוד. זאת לאור בקשת משטרת ישראל ולאחר ביצוע חובת היוועצות עם השר לביטחון הפנים ועל רקע המשך המתקפות האלימות שמתקיימות בעיר. גנץ פעל מתוקף הסמכויות שמקנה לו ההכרזה על מצב חירום בעורף.

הצו מאפשר להכפיף כוחות הצלה תחת פיקוד המשטרה, להשתמש בציוד נדרש של גופים שונים, להגביל שהייה של אדם במקומות מסוימים או להישאר שטחים בשל חשש לפגיעה. זאת מתוקף סעיף 90 לפקודת המשטרה.

רמלה

בתחילת הערב דיווחו כלי התקשורת על ירי לעבר ניידות משטרה בעיר רמלה שגרם לפציעה של שוטר. אולם במשטרה הכחישו את הדיווח "המשך לפרסומים שונים בנוגע לפציעת שוטר כביכול, אנו מבקשים מאמצעי התקשורת להסתמך אך ורק על הודעות רשמיות של משטרת ישראל ולהימנע מפרסום מידע בלתי מבוסס", נמסר.

יפו

לינץ׳ ביפו: חייל בן 19 הותקף באלימות ברחובות יפו. לאחר אבחון ובדיקות הדמייה בחדר המיון, מצבו של החייל הוגדר קשה עם פגיעת ראש וסובל משברים בגולגולת ודימומים מוחיים. החייל נכנס כעת לחדר ניתוח.

פראמדיק מד"א נדב ארזי סיפר: "הצעיר ישב על המדרכה כשהוא בהכרה וסובל מחבלה מדממת בראשו. סיפרו לנו שהוא הותקף במהלך הפרות הסדר שהיו במקום, שנזרקו לעברו אבנים ורוסס לעברו גז מדמיע. ביצענו בדיקות רפואיות ופינינו אותו במהירות לבי"ח תוך המשך טיפול רפואי."


ד״ר שרון גרינברג, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה – חדר מיון, המרכז הרפואי איכילוב – ת״א בעדכון על החייל

בעקבות תקיפות החיילים, בצה"ל הוחלט באופן חריג לאשר לחיילים בשירות סדיר שמשרתים בערים מעורבות ובסמוך להן לצאת מהבסיסים ללא מדים. חיילי מילואים שמשרתים בבסיס ברמלה סיפרו ל'כאן חדשות' כי נאסר עליהם לעלות על מדים וכי לא ניתן להם נשק מחשש שיזוהו כחיילים ויותקפו.

אום אל פאחם

המשטרה חילצה לפני זמן משפחה שנקלעה בטעות לאום אל פאחם. כוחות משטרה גדולים פתחו בסריקות עם קבלת דיווח על תקיפת בני משפחה שנקלעה בטעות לאום אל פאחם. כעבור זמן קצר, אותרה המשפחה במרפאה מקומית במצבי פציעה שונים לאחר שהצליחה להימלט ממקום התקיפה בסיוע אזרחים נוספים. כוחות המשטרה הצליחו כאמור להגיע אל המשפחה ולסייע באבטחתה עד הגעת אמבולנס שפינה אותם בליווי המשטרה למרכז הרפואי העמק בעפולה. במשטרה ממליצים לאזרחים לתת דגש למסלול הנסיעה המתוכנן ביישומון הניווט על מנת להימנע מאירועים מסוג זה.

בהמשך עדכנו מהמרכז הרפואי העמק על מצבם של בני המשפחה ואמרו כי מדובר בזוג הורים תושבי אזור העמקים ושלושת ילדיהם הפעוטות. מצבם מוגדר קל לפי שעה. הם מטופלים במחלקה לרפואה דחופה.

בת ים

המשטרה עצרה הערב בבת ים במהלך פעילות מבצעית, 8 חשודים ביניהם קטינים, במעורבות בהפרות סדר והחזקת כלי תקיפה, לרבות אלות , סכינים וכיו', כאשר החשודים נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה בסיומה תבחן המשטּרה את המשך מעצרם בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה.

חיפה

בחיפה יידו אבנים על שוטרים. עד כה,עצרו שוטרי משטרת ישראל במהלך ההתפרעויות בחיפה 8 חשודים בחשד למעורבות בזריקות אבנים והפרת הסדר.

ירושלים
בעקבות קטטה בין יהודים לערבים בסלאח א-דין בירושלים: נער יהודי בן 15 נפצע באורח בינוני מרימון הלם. הנער פונה לבית החולים הדסה עין-כרם להמשך קבלת טיפול רפואי .

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל שלא מדברים עם הערבים בשפה שלהם.
תראו איך מפזרים התפרעויות בארצות ערב.
רק זו השפה. רק ככה הם קולטים.

אם אתם לא מועילים לפחות אל תפריעו.
תנו ליצהרים לנצח. מוות למחבלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture