מלחמה בקודשי ישראל: ההסכמים הקואליציוניים המלאים נחשפים

ההסכמים הקואליציוניים שעליהם תתבסס ממשלה בנט-לפיד חושפים את גודל השנאה של מרכיביה לקודשי ישראל כאשר המפלגות מבקשות לרמוס את קדושת השבת ולהתערב בחינוך החרדי לצד קידום חוקים נגד הדת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגות ימינה ויש עתיד חתמו היום (שישי) על ההסכם הקואליציוני ביניהן לקראת הקמת ממשלת האחדות. כלל ההסכמים הקואליציוניים הונחו במזכירות הכנסת. ההסכמים, לצד מסמך קווי היסוד של הממשלה החדשה חושפים את גודל השנאה של מרכיביה לקודשי ישראל כאשר המפלגות מבקשות לרמוס את קדושת השבת ולהתערב בחינוך ילדי ישראל הטהורים.

מוקדם יותר נחתמו ההסכמים הקואליציוניים של תקווה חדשה, כחול לבן ומפלגת העבודה עם מפלגת יש עתיד, לאחר שבלילה נחתמו ההסכמים עם רע"מ וישראל ביתנו.

בהסכמים שנחתמו עם כחול לבן סוכם כי המפלגה תקבל את התפקידים הבאים: גנץ יכהן כשר ביטחון וכסגן ראש הממשלה. כמו כן תקבל המפלגה את תיקי התרבות והספורט, העלייה והקליטה, החדשנות המדע והטכנולוגיה, אחד מתפקידי סגן יו"ר הכנסת, יו"ר ועדת הכלכלה ויו"ר הוועדה לפניות הציבור.

בהסכם עם כחול לבן מופיעים הסעיפים הבאים: עידוד עליית יהודים מכל העולם, קידום עליית יהודי אתיופיה בתוך שלוש שנים, הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת האסון במירון וקידום "חוק הגיוס" במתווה שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20. בנוסף צוין כי האחריות על הנעשה בשטח C תישאר בידי "המנהל האזרחי במשרד הביטחון". סעיף זה נוסף בכתב יד ככל הנראה הוא נוסף לאחר הדיווחים שח"כ זאב אלקין מתקווה חדשה ביקש לקבל אחריות על השטח במסגרת משרד השיכון בראשותו.

לפי ההסכם שנחתם עם מפלגת העבודה, המפלגה תקבל את התפקידים הבאים: משרד התחבורה, המשרד לביטחון הפנים ומשרד התפוצות. בנוסף תקבל הסיעה את ראשות ועדת החוקה וועדת העבודה והרווחה של הכנסת ואת אחד מתפקידי סגן יו"ר הכנסת.

בהסכם סוכם על קידום חקיקה אנטי דתית, נישואים אזרחיים והפעלת תחבורה ציבורית בשבת. בנוסף צוין כי "הממשלה תפעל ליצירת שוויון מלא בין גברים לנשים בכל תחומי החיים. בפרט תפעל הממשלה ליצירת שוויון מלא במגזר הציבורי, לרבות בשכר, בתקנים ובאחוזי משרה. הממשלה תפעל לקידום מעמד האישה".

לפי ההסכם שנחתם עם מרצ יכהנו בממשלה שר הבריאות, השרה להגנת הסביבה (שתכהן גם כיו"ר ועדת השרים להגנת הסביבה) והשר לשיתוף פעולה אזורי. מרצ תקבל גם את ראשות ועדת העלייה והקליטה והתפוצות, ראשות ועדת משנה בוועדת החוץ והביטחון וראשות הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל. חברי הכנסת של מרצ יהיו חברים גם בוועדות הכספים, חוץ וביטחון (ובוועדת המשנה לשירותים חשאיים), פנים ובשאר הוועדות לפי המפתח הקואליציוני. הסיעה תקבל גם סגן יו"ר כנסת.

עוד סיכמו הצדדים לפעול בכל הכלים שעומדים לרשותם כדי לקדם חוקים נגד הדת.

לפי ההסכם עם תקווה חדשה, מפלגתו של גדעון סער תקבל את התפקידים הבאים: שר המשפטים עד מועד חילופי ראש הממשלה, ושר חוץ ממועד החילופים. כמו כן יקבלו את תיק החינוך וההשכלה הגבוהה, תיק הבינוי והשיכון, תיק התקשורת, תיק ירושלים ומורשת, סגן יו"ר הכנסת, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה (שר המשפטים), יו"ר קבינט הדיור (שר השיכון) ואת יו"ר ועדת השרים לדיגיטציה, צמצום ביורוקרטיה ושיפור השירות הממשלתי.

למרות ההכחשות שנשמעו בעקבות הסעיף האנטי דמוקרטי שהוכנס להסכמים ומונע מאזרח במדינה מלהתמודד להנהגת המדינה, בהסכם עם תקווה חדשה צוין מבלי להזכיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשמו כי "מיד עם הקמת הממשלה, ובכדי ליישם את רעיון הגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים רצופות, יקודם חוק יסוד: הכנסת (תיקון – תקופת צינון והגבלת כהונת ראש ממשלה)".

בהסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו סוכם כי המפלגה תקבל את התפקידים הבאים: שר האוצר לאורך כל הקדנציה, שר נוסף במשרד האוצר ואת תפקיד שר החקלאות, הנגב, הגליל והפריפריה החברתית. כמו כן תקבל ישראל ביתנו את ראשות ועדת הכספים וגם מטעמה יכהן אחד מחברי הכנסת כסגן יו"ר הכנסת.

עוד סיכמו הצדדים לתקן את החוק באופן אשר יסמיך את הממשלה ואת יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר המיועד אביגדור ליברמן להגיש תקציב דו-שנתי. פרט למשרד האוצר, תקבל ישראל ביתנו גם שר נוסף במשרד האוצר ואת תפקיד שר החקלאות, הנגב, הגליל והפריפריה החברתית.

בסעיף שמכריז על המלחמה החינוך החרדי המסור לנו מדור דור נכתב כי "הצדדים רואים יעד לאומי בכך שכל תלמידי ישראל ילמדו לימודי יסוד, מתוך הכרה כי שילובם בשוק העבודה הכרחי לעתידה הכלכלי של מדינת ישראל. לצורך כך יבוא הדבר לידי ביטוי בתקציב המדינה בתמריצים חיוביים ושליליים".

נושאים נוספים שמופיעים בהסכם עם ישראל ביתנו: קידום תחבורה ציבורית בשבת וקידום מתווה הכותל ונישואים אזרחיים. כמו כן הוסכם על קידום תיקון חוק: יסוד הכנסת לתקופת צינון והגבלת כהונת ראש הממשלה, קידום ותקצוב תוכנית לאומית לחיזוק ופיתוח הצפון, לפעול למען רווחתם הכלכלית ולביטחונם של תושבי אשקלון ויישובי עוטף עזה.

לפי ההסכם שנחתם עם רע"מ, המפלגה תקבל התפקידים הבאים: סגן שר במשרד ראש הממשלה, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, אחד מתפקידי סגן יו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה לענייני החברה הערבית.

נושאים עליהם הוסכם עם המפלגה עוסקים בעיקר בחברה הערבית – אישור תוכנית חומש למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית בסכום של 2.5 מיליארד שקל לחמש שנים, תקצוב תחבורה עירונית בחברה הערבית, אישור של 100 מיליון שקל בשנה לתיקון עיוותים בקידום פרויקטים ביישובים הערביים והכרה בשלושה יישובים בדואיים בנגב בהמשך להצעת החלטה שעלתה בממשלה היוצאת בראשות בנימין נתניהו. עוד הוסכם בין הצדדים כי בתוך תשעה חודשים מיום כינון הממשלה, תוצג לאישור תוכנית להסדרת התיישבות אזרחים בדואים בנגב. במהלך תקופה זו תועבר בקשה לגורמי האכיפה להקפיא את האכיפה על הריסת בתים.

בנוסף צוין בהסכם עם רע"מ, כי "הצדדים מסכימים לפעול לאישור תוכנית חומש לצמצום פערים לחברה הערבית, הדרוזית, הצ'רקסית והבדואית בהיקף של 30 מיליארד שקל עד תום שנת 2026, וזאת מבלי לפגוע בהחלטות ממשלה קודמות".

ההסכמים המלאים

הסכם קואליציוני

נספח חקיקה – דת ומדינה

מסמך קווי היסוד

נספח חקיקה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture