'חלוקת תעודות הערכה' למצטייני מכינה לישיבה בת"ת צמח צדיק ויז'ניץ אלעד

תלמידי כיתת המכינה לישיבה בתלמוד תורה 'צמח צדיק' ויז'ניץ באלעד, זכו ליום עיון והנאה רוחנית, שהתקיים ביום רביעי פרשת קרח, בעיר התורה בני ברק. יום העיון נערך לתלמידים כפרס על הצטיינותם בחזרה הגדולה שנערכה בכיתה, ובמבצעים המרובים שנערכו במהלך כל השנה כולה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תכנית החזרה הגדולה על כל מסכת סוכה, התקיימה במהלך החדשים האחרונים במסגרתה נלמדו חלק מפרקי המסכת בשעות הלימודים, וחלק מהפרקים נלמדו כלימוד עצמי של התלמידים. בסיום החזרה, נבחנו התלמידים בכתב ובע"פ אצל רבנים גאונים שליט"א, והפליאו בידיעותיהם המיוחדות.

המבצעים המיוחדים הנערכים מתחילת שנת הלימודים, בנויים באופן מיוחד, לפי סדרה מתוכננת היטיב לניצול שנה גורלית ומשמעותית זו, להחדרת יסודות החסידות וענפיה, 'לאהבה את ד"א וללכת בדרכיו כל הימים', בדרכם ובמשנתם של רבותינו הקדושים, וכשנת מעבר בין שנות ה'תלמוד תורה' לבין שנות ה'ישיבה לצעירים'.

זכייה גדולה נוספת זכו התלמידים, כשבהתרגשות רבה נכנסו אל מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי שליט"א לקבלת ברכתו.

יום העיון החל בשיחה מאת הגאון הרב ישראל מילר שליט"א חבר בד"ץ ויז'ניץ שנשא דברים בפני התלמידים, בגודל השמחה בעת סיום מסכת בש"ס. וכן נשמעו דברי הכנה על ידי הרה"ג ר' חיים שטרן שליט"א ר"מ בישיבת ויז'ניץ אלעד, בגודל מעלת נסיעה לצדיק.

בהמשך נתקבלו לברכת קודש אצל מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א. מרן האדמו"ר קידמם בברכה והרחיב בדב"ק בחשיבות ניצול הזמן בין הסדרים ובכל עת פנויה, בהטעימו שצירוף של חודש תמוז 'זה איננו שווה לי', שהמן הרשע לא היה יכול לסבול ש"בכל עת אשר אני רואה את מרדכי היהודי יושב בשער המלך', היאך שמרדכי היהודי בכל עת יושב ומנצל כל רגע פנוי ללימוד התורה, והזכיר את אמרתו של ה"ישועות משה" זי"ע עה"פ "עשה לך שעה" עשה אותיות שעה, 'די צייט זאל דיר ברענען'. בסיום חילק להם אדמו"ר שליט"א תעודות הערכה ופירות, ואיחל לכל אחד ממיטב ברכותיו.

כן הודה לבנו הרב ואב"ד ויז'ניץ אלעד שליט"א, על פעליו להרבות תורה וחינוך בקרב צעירי הצאן, בהיותו מלווה את הפעילות החינוכית במוסדות החינוך לבנים ולבנות במשך כל השנה. ברכה מיוחדת בירך למנהלי התלמוד תורה הרב יצחק רוט שליט"א והרב יאיר וורטהיימר שליט"א העומדים בראש ומנווטים את הדרך ושיבח את עבודתם של מגידי השיעורים הרב יחיאל פוירשטיין הי"ו, הרב אלימלך שכטר הי"ו והרב הערש לייב כץ הי"ו. ברכה מיוחדת הביע למנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ הי"ו, ולאחר שהרמי"ם סיפרו על התמיכה הכספית התמידית, בכל מה שקשור לחינוך התלמידים, ופעמים אף עוד טרם בקשתם, אמר על כך אדמו"ר שליט"א בשמחה שזה הוא 'דרגה נשגבה' והודה מאוד למנכ"ל על כך.

אחר המעמדים זכו התלמידים להיות בחדר קדשו של האדמו"ר ה"ישועות משה" זי"ע, שם יגע בתורה ועבודה בקדושה ובטהרה, ושם אף עלה ונתעלה בסערה השמימה. במקום שמעו שיחה על קדושת המקום מהרה"ח ישראל ויינברגר שליט"א מנאמני אדמור"י ויז'ניץ, שהרחיב במתק לשונו על הישועות שכל אחד יכול לפעול במקום קדוש זה, הרב וויינברגר פתח להם את ארון הקודש, שם נמצא ספר התורה שמיוחס להבעש"ט זי"ע, ואף ערך הגרלות מחפצי הקודש של רבנו זי"ע . כן שטחו התלמידים שיח ותפילה באהל אדמור"י ויז'ניץ בבית החיים, שיזכו להצליח בתורה חסידות ויר"ש, בהיכנסם לישיבות הקטנות בזמן הקרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture