בטקס בביהכנ"ס הגדול בלייפציג: מונה הרב הצבאי הראשי של צבא גרמניה

לאחר שהצבא הגרמני רדף אחרי העם היהודי במלחמת העולם השנייה ולאחר הפסקה של למעלה מ-100 שנים ללא נציגות יהודית בצבא הגרמני: הרב מרדכי אליעזר באללא, הרב הראשי של לייפציג וחבל סקסוניה וחבר 'ועידת רבני אירופה', מונה אתמול לרב הצבאי הראשי של הצבא הגרמני.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרב באללא יהיה אחראי על מערך של כ-10 רבנים וקציני דת, שיהיו פזורים ברחבי הצבא הגרמני והם יעניקו שירותי דת לכ-300 חיילים יהודים. בנוסף, הרב הצבאי הראשי יהיה חלק ממערך החינוך של כלל החיילים הגרמנים, בכדי למנוע אנטישמיות וגילויי שנאה כלפי העם היהודי.

אתמול (ב') התקיים רגע היסטורי לקהילה היהודית בגרמניה ולאומה הגרמנית בכלל. בנוכחות שרת ההגנה הגרמנית אנגרט קרמפ-קרננבאואר, הצבא הגרמני מינה היום את הרב מרדכי זולט באללא לרב הצבאי הראשי של צבא גרמניה. בטקס המיוחד שנערך בבית הכנסת המרכזי ששרד את השואה בלייפציג, השתתפו; ראש הממשלה של חבל סקסוניה, מיכאל קרצ'מר, יו"ר רבני גרמניה סגן יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' ורבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה ד"ר יוסף שוסטר, ונציגי 'ועידת רבני אירופה'. הטקס הועבר בשידור חי על ידי חברת החדשות של הערוץ הגרמני ARD.

הקהילה היהודית בגרמניה קיימת קרוב ל-1700 שנים. ע"פ הערכות, נמצאים כיום בשירות הצבא הגרמני כ-300 חיילים יהודים. הרב הצבאי הראשי יעמוד בראש הרבנות הצבאית שתוקם בברלין והוא יהיה אמון על עבודתם של עשרה רבנים וקציני דת בצבא הגרמני-'הבונדסוור'. לצד מתן שירותי הדת לחיילים היהודים, הרבנות הצבאית תיקח חלק במערך החינוך לכלל החיילים הגרמנים, בכדי למנוע אנטישמיות וגילויי שנאה כלפי העם היהודי. הרב באללא, יישאר בתפקידו כרב הראשי של לייפציג ושל חבל סקסוניה.

בנאומו בטקס המרשים אמר הרב באללא: "החברה הגרמנית והקהילה היהודית בגרמניה עברו דרך ארוכה בכדי להגיע לרגע היסטורי זה. אני גאה לשאת בתפקיד הרב הצבאי הראשי ומקבל על עצמי את האחריות יוצאת הדופן הזו. בתלמוד הירושלמי נאמר שאדם יהודי, לא משנה היכן הוא גר, מחויב להפוך את המקום בו הוא חי למקום טוב יותר ולעשות כמיטב יכולתו בכדי להפוך את החברה אליה הוא משתייך לטובה יותר. אני שמח לחיות במדינה שבחרה להתעמת עם עברה ולבנות את עצמה מחדש כחברה סובלנית וצודקת יותר. ההחלטה הזו חייבת להתבטא במעשים ואין מקום טוב יותר להתחיל את השינוי מאשר בצבא הגרמני".

הרב אביחי אפל אמר בטקס כי 'בימים שכאלה בהם אנחנו מתמודדים עם חיזוק הקהילה היהודית בעקבות המאורעות האחרונים, והתגברות האנטישמיות, ממשלת גרמניה נתנה סימן מאוד ברור כלפי היהודים וכלפי הקיום של הקהילות היהודיות: יש עתיד ליהודים בגרמניה'.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט בירך על המינוי ההיסטורי: "מלבד התועלת המעשית לכ 300 החיילים היהודיים המשרתים ב'בונדסוור' יש כאן אמירה ברורה של גרמניה כפי שאמרה שרת ההגנה כי; 'חיים יהודים צריכים להיות מובנים בגרמניה' – במינוי – הלכה למעשה – אני רואה אמירה ברורה המשדרת לאירופה ולעולם כולו במיוחד בימים טרופים אלה; לא, באלף רבתי לאנטישמיות' – קשה לדמיין רב יהודי לובש את מדי הצבא הגרמני אחרי 80 שנה אחרי השואה. מדובר בצעד משמעותי בחיזוק היחסים בין העם הגרמני לבין הקהילה היהודית שמתגוררת בגרמניה במאות שנים. הקמת הרבנות הצבאית בצבא הגרמני, שולחת מסר ברור של סובלנות שיקדם אותנו צעד נוסף לשמור על חופש הדת של היהודים בגרמניה ולהיאבק כנגד כל תופעה של אנטישמיות שתצוץ בשלב כזה אחר".

תצלומים: באדיבות 'ועידת רבני אירופה'

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture