תוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי • מסיבה לכבוד התורה בת"ת 'שלום בנייך ברסלב' ירושלים

במעמד רב רושם פאר והדר, נחגגה מסיבה לכבודה של תורה ביום שלישי י"ב בתמוז של ת"ת 'ברסלב - שלום בנייך' בעיה"ק ירושלים, אשר יצא לו מוניטין ושם טוב בקהילות הקודש. ועומד תחת נשיאותו ועינו הפקוחה של הגה"צ רבי שלום ארוש שליט"א ראש ישיבת 'חוט של חסד' ובניהולו של הרה"ג רבי דוד נתן גבאי שליט"א.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המעמד נערך לרגל סיומו של המבצע המיוחד "תורתך שעשועי", שהתקיים בחודשים העעל"ט בהם למדו ושיננו התלמידים בעמל וביגיעה רבה אלפי משניות, ובצורה מפליאה ובהשקעה עצומה. ולאחר חזרות רבות ונשנות עמדו בכור המבחן בהצלחה מרובה עד מאד, כשהבוחנים שליט"א מביעים את התפעלותם מידיעותיהם ושליטתם הרחבה של התלמידים בחומר הנלמד.

את המעמד הנחה בטוב טעם המנחה הגה"ח הרב נתן ארוש שליט"א מראשי ורבני קהילת "חוט של חסד". ופתח באמירת עשרה מזמורי תהלים "תיקון הכללי", כשכל הקהל הקדוש יחדיו מעתיר בתפלה לבורא עולמים בעד הכלל והפרט. ולאחר מכן התפללו לרפואת הבה"ח דוד צבי בן ליבא בנו של משגיח הת"ת. ובאמירת תפלת השל"ה בעד הצאצאים שיילכו בדרך התוה"ק, כשמודים להשי"ת שהגיעו לרגעים מרוממים אלו.

המנחה החשוב שילב בדבריו מענייני הפרשה כשמביא את הפסוק "מה טובו אהליך יעקב משכנותיך ישראל" ודרשת חז"ל כשדורשים שהמשכנות אלו בתי מדרשות בהם ישראל לומדים תורה. ועוד שאין פתחיהן מכוונין זה כנגד זה. וביאר שכל תלמיד ותלמיד יש לו את הדרך שלו ללמוד במשכנות-בתי מדרשות, ופתחו של זה לא כנגד זה, היינו לכל תלמיד יש את המסלול בו הוא עולה בלימוד. וכן הודה לצוות התלמוד תורה ולהנהלה, אשר מוסרים את נפשם למען חינוך וגידול הצאצאים.

בחרדת קודש קיבלו המשתתפים את הרה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א מחשובי רבני ברסלב בעיה"ק, שהטריח את עצמו במיוחד להגיע למאורע מרומם זה. ובאור יקרות נשא דברות קודש בהתרגשות גדולה, העלה על נס על כך שזוכים לראות ילדי ישראל ותלמידים חשובים, יושבים במעמד מיוחד לכבודה של תורה. ונושאים במטענם מאות מאות משניות. ובזאת מגלים את דבריו של רבינו הקדוש אשר כותב בספה"ק ליקוטי מוהר"ן, "אשרי הזוכה להרגיש נעימות התורה. כי יש נעימות בתורה, וזהו העקר, לזכות להרגיש הנעימות שיש בהתורה". שכשלומדים תורה זוכים לשמחה, ובפרט כשחוזרים על משניות, זהו דבר המאיר את הנשמה, שמשנה אותיות נשמה.

בשלב זה נקרא מנהל הת"ת הרב דוד נתן גבאי שליט"א לשאת מדברותיו, והביע את רגשותיו הגדולים, כשראה את התלמידים לומדים ומשננים את המשניות. וברצון עז סיימו פרק אחר פרק, בכל הזדמנות שנקרה לפתחם. ולא רק שנבחנו בעל פה אלא ובדגש על הבנה עמוקה בחומר וכמו"כ נבחנו על מסכתות שלימות בפעם אחד דבר שמצריך הרבה יגיעה ושינון.  ושיבח את צוות רבני הת"ת, אשר בזכותם הגיעו התלמידים להישגים מרובים. מקירות ליבו הודה המנהל לרבי שלום ארוש שליט"א, כשדלתו פתוחה בכל עת ורגע לכל ענייני הת"ת ובייעוץ על כל צעד ושעל מדריך בנועם ובטוב. כן הכיר תודה לרבנית ארוש תליט"א, אשר היא הגלגל המניע ומסייע עד לפרטים הקטנים של צרכי ת"ת. בסיום את דבריו העלה את זכרנו הט' של אביו הרה"צ רבי אהרן בן שרה גבאי זצלל"ה, שבימים אלו הסתיימה שנת האבל להסתלקותו, והמשניות נלמדו לע"נ.

את המשא מרכזי נשא נשיא המוסדות הגה"צ רבי שלום ארוש שליט"א, ובתוך דבריו הביע את התרגשותו הרבה שזוכה הוא לראות את עשרות תלמידי בני הקהילה הקדושה, יושבים ומשננים משניות. ורואה הוא על פני התלמידים את עמלם הרב בתורה. הן כששומע פריסות שלום מהנעשה ונשמע בין כותלי הת"ת והתלמידים יושבים והוגים. והן כשמגיעים להיכל הישיבה לאחר זמן הלימודים ומוסיפים בקנין תורה. וסיים בברכת קודשו לרבני התלמוד תורה ולעומדים בראשה, שיזכו עוד ועוד רבות בשנים להמשיך בעבודת הקודש ביתר שאת וביתר עוז מתוך שמחה ונחת. וזכות רבינו הקדוש הננמ"ח תגן בעדם ובעד כל המשתתפים.

כן הגיע לפאר את המעמד הנכבד הגאון האדיר רבי יהושע כהן שליט"א, והתכבד לשאת מדברותיו לכבוד התורה ולומדיה. והביא את דברי זקינו הגה"ק רבי חיים מוולאז'ין זי"ע, כשאמר שהעיקר בלימוד התורה הוא אהבת התורה, ואהבת התורה מגיעה על ידי החזרה והשינון. ובזאת בירך את התלמידים שעל ידי החזרה והשינון, יזכו לאהבת תורה אמיתית. והוריהם וזקניהם שיחי' יזכו להשתתף תמיד בשמחות יוצאי חלציהם מתוך נחת דקדושה.

מחזה מרהיב ומעורר השתאות היה, עת עשרות עשרות ילדי חמד צאן קודשים התלמידים היקרים, עולים בזה אחר זה לבמה מפוארת ומיוחדת. ויושבים בסדר מופתי, כשהם נבחנים על החומר הנלמד ועונים בבהירות ובטוב טעם על שאלות הבוחן, ה"ה הרב אליהו כפיף שליט"א מרבני התלמוד תורה.

עיני רבים לא נותרו יבשות וקורת רוח מרובה הסבה באולם, שעה שראו את התלמידים עונים על השאלות ומפיקים את מירב ידיעותיהם, וכמגישים טנא מלא פירות טובים ומתוקים את דברי תורתם המחודדים בפיהם. ואשר זוכים לגדול ולצמוח בתוה"ק וביראת שמים טהורה.

המעמד הסתיים לקול שירה וזמרה שהושמעו על ידי מקהלת התלמוד תורה. ותוך כדי הוקראו שמות התלמידים לבוא ולקבל מידיו של הגה"צ שליט"א, תעודות כבוד ופרסי יקרי ערך  על הצטיינותם בלימודיהם ועל השגיהם.

בפי כל המשתתפים אמר התפעלות והודה עמוקה מקרב לב, והבעה של שמחה של מצוה שזכו להגיע למעמד זה. שיבחו והיללו את הנהלת הת"ת והצוות על המעמד המיוחד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture