מעמד נרגש בסיום השנתי של מנו"ף בעיריית ב"ב באמצעות 'איגוד הסמינרים'

במעמד נרגש ורב רושם מלא סיפוק והודיה חינוכית, ציין מרכז הלמידה 'מנו"ף' – שע"י התכנית הלאומית 360 ב"ב המופעל באמצעות 'איגוד הסמינרים' בעיר, את סיומה של שנת לימודים עמוסה ומאתגרת, שנה שהחלה בהגבלות הקורונה והלמידה המרוחקת והמשיכה ללמידה אינטנסיבית שלמרות הכל נחלה הצלחה מרשימה, בסייעתא דשמיא.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את המעמד המיוחד שהתקיים בהשתתפות מאות מסיימות התכנית, אישי חינוך רבים, צוות החונכות ומנהלי התכנית  כיבדו אורחי הכבוד הרב זאב וולף שליט"א מנהל סמינר הרב וולף ויו"ר איגוד הסמינרים, ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, הרב שמעון קשש שליט"א סגן מנהל אגף החינוך ומנהל התוכנית 360, והרב יצחק אוסטרליץ שליט"א מנכ"ל איגוד הסמינרים ומנהל תוכנית מנוף שהנחה את המעמד בטוב טעם.

ראשון הנואמים היה ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין שנתן כח לחונכות ובירך אותן בברכת יישר כח על פועלן עם החניכות ועל שזכו להעניק ממה שיש להן לתלמידות שזקוקות לתמיכה שלהן, ועושות זאת בלב שלם ובנפש חפצה, כאשר רואים על פניהן שהן שמחות לעזור מתוך רגש של נתינה ועזרה לזולת.

ראש העיר הרחיב בדבריו למסר העיקרי: "אנו למדים שאם רואים אדם במצוקה, אדם שזקוק לסיוע ולעזרה, מחויבים לקום ולעשות מעשה. כאשר אחת מכן רואה ילדה שמתקשה, אסור לה לעמוד מן הצד בלי לפעול ולסייע לה. זו החובה שלכן, מה שנקרא בלשון חז"ל 'קום ועשה', שכאשר רואים את המצוקה של השני ומבחינים במצוקה של הזולת, יש להיכנס לפעולה". בפנותו למסיימות אמר: "לכן יש את הזכות והכבוד להעניק ממה שיש לכן לאחרות. אני רוצה להודות ולשבח את הרב קשש שפועל בנמרצות ומנהל במסירות פרויקטים רבים וטובים לטובת ילדי העיר".

החידוש של החניכות והחונכות

אחריו נשא דברים הרב זאב וולף שליט"א, שפתח את דבריו והתבטא ברגש, שהמשתתפות היושבות באולם הם אלו שצריכים היו לעמוד ולדבר על מה שקיבלו במהלך השנה החולפת. שכן רק מי שחוותה מקרוב את הלך הרוח ואת הפעילות של המרכז, יודעת עד כמה הוא משמעותי ונחוץ לה להמשך חייה, בעתיד הקרוב והרחוק גם יחד. ניכר היה על פני המשתתפות כולן שהדברים היוצאים מן הלב נכנסים לליבן והיו מי שמחו דמעה ושתיים בסתר.

בתוך דבריו הוא שיבח את החניכות על הצעד שעשו, כשנעזרו במשך השנה במרכז מנו"ף: "המסר העולה מכך הוא, שלעתים צריך להניח בצד את הרגשות ולחשוב בהגיון מה טוב לנו כרגע. אם עושים את החשבון הפשוט, מגלים שהדבר הטוב ביותר זה לקחת שיעורי עזר בנפש חפצה. התוצאות של זה הן מדהימות ומשפיעות לטווח ארוך. זה לא רק הרווח של לימודי המקצוע באופן המושלם ביותר, אלא יש בזה קידום אישי לתלמידה שצומחת מכך בכל תחום ולומדת להתמודד עם אתגרים.

דברים היוצאים מן הלב

סגן מנהל אגף החינוך ומנהל תוכנית 360 הרב שמעון קשש, התחיל את דבריו בהודיה נרגשת לבורא עולם שזיכנו לרגע הזה, מה שלא יכולנו לערוך שנה שעברה בעקבות המגיפה שהשתוללה בחוצות וגרמה לכולם להתכנס פנימה ולהסתגר בבתיהם. אמנם פעילות המרכז לא הפסיקה אף לא ליום אחד, אך מסיבת סיום חגיגית ומרשימה כמו זו שהתקיימה השנה – לא התאפשרה בתקופת הקורונה. והנה השנה, בסייעתא דשמיא, זוכים לרגע מכונן כזה של סייעתא דשמיא.

בדבריו הודה לראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, שמתווה את הדרך ומציב את היעד יחד עם צוות לשכתו בכלל  והרב יצחק פריימן בפרט. אחרי דברי התודה לכלל השותפים, הוסיף הרב קשש: "השנה האחרונה היתה מאתגרת לכולנו. עמלנו רבות כדי למצוא פתרונות בכל מצב ובכל דרך כדי שמרכזי הלמידה יפעלו בהצלחה".

צוותי בתי הספר 'בית יעקב' וההורים מציינים כי, מרכזי הלמידה מנו"ף– כשמו כן הוא, מהווה מנוף להצלחה עבור כל תלמידה וההשפעת התוכנית ניכרת הן בתוככי בית הספר והן בבית. צוותי הסמינרים בעיר שמהן מגיעות החונכות, מציינות, כי  הפרויקט משמש מנוף לצמיחה אישית גם עבור החונכות שרוכשות כלים ומיומנויות לחיים, דבר שניכר גם בכנס הסיום ששיתפו שלמדו וחוו את ההצלחה של תלמידותיהן וקיבלו מכך כח לעשות חיל, בכל שעה ובכל עת גם בעתיד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture