צילום: תנועת רגבים

דו"ח חדש חושף: הרשות הפלסטינית בנתה 100 בתי ספר בלתי חוקיים בשטחי C

תנועת רגבים מפרסמת דוח חדש על ההשתלטות המכוונת, כך לפי הארגון, של הרשות על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, באמצעות הקמת 100 בתי ספר בלתי חוקיים בשטח C, מהם עשרות בשטחי אש, שמורות טבע ואדמות מדינה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דו"ח חדש של תנועת רגבים שנחשף היום (שלישי) מעלה כי ב-12 השנים שחלפו מאז ההכרזה של ראש הרשות הפלסטינית דאז, סלאם פאייד, על התכנית להקמת מדינה פלסטינית, הקימה הרשות מאה בתי ספר חדשים ובלתי חוקיים בשטח C כאשר חלק ניכר מהם הוקם במימון בינלאומי.

מניתוח הנתונים עולה, בין השאר, כי כ-30 בתי ספר נבנו על אדמות מדינה ועל אדמות סקר, שבעה נבנו בתוך שטחי אש המשמשים את צה"ל לאימונים, ארבעה בשמורות טבע, שישה באתרים ארכיאולוגיים ושלושה על אדמה פרטית. 19 מהמבנים הוקמו בשטח B אך הורחבו ללא היתר על קרקע סמוכה, בשטח C.

עוד עולה בדוח כי הצפיפות בבתי הספר הפלסטינים ביהודה ושומרון (313 תלמידים בממוצע בכל ביה"ס) נמוכה מהצפיפות בבתי הספר בישראל (337 תלמידים בממוצע בכל ביה"ס) ונמוכה בהרבה מהצפיפות בבתי הספר בירדן (476.9 תלמידים בממוצע בכל ביה"ס). מניתוח הנתונים הללו עולה שהקמת בתי הספר אינה נובעת מצורך, בוודאי לא צורך דחוף, בבתי ספר חדשים.

כמו כן, על אף הניסיונות לצייר את בניית בתי הספר כמתן ״פתרון הומניטרי״ בשל המרחק הרב ממקום המגורים למוסד החינוך, בדיקת רגבים מעלה כי כל בתי הספר החדשים הוקמו במרחק של כמה מאות מטרים עד 3,000 מטר בלבד מבתי ספר קיימים.

כזכור, ב-2009 הכריז ראש הממשלה הפלסטינית דאז, סלאם פיאד, על תוכניתו להקמה בפועל של מדינה פלסטינית בגבולות 67'. המטרה העיקרית בתוכנית הייתה לטשטש את הגבולות בין שטחי B ,A ו-C ולהביא לסיפוח דה-פקטו של שטחי C, המהווים כ-62 אחוזים משטחי יהודה ושומרון ונמצאים בשליטה ישראלית – זאת באמצעות יצירת רצף טריטוריאלי מהשומרון ועד אזור דרום הר חברון. באמצעות בנייה של עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, פריצת דרכים, השתלטות על קרקעות, רישום המקרקעין ועוד, קובעים למעשה הפלסטינים עובדות בשטח כבר יותר מעשור.

"רגבים מתריעה מזה כעשור נוכח ההשתלטות הפלסטינית המאורגנת על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון ועל כך שאסטרטגיית הקמת בתי הספר היא רכיב מרכזי בתכנית. בתי הספר הם תמיד הסנונית הראשונה שמבשרת גשם של בניה בלתי חוקית במרחב", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים.

"הדו"ח החדש שלנו מוכיח בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי בעשור האחרון הרשות הפלסטינית עושה למדינת ישראל בית ספר, פשוטו כמשמעו", מוסיף דויטש. "במקום שמדינת ישראל תבוא ותאמר "לא בבית ספרנו", ותבלום את המגמה הזו בצורה נחושה וברורה, היא גם נותנת לכך יד, ומאפשרת לרשות הפלסטינית לפעול בשטח כראות עיניה. היא לא אוכפת את החוק, ואפילו מאשרת ביודעין תכניות בניה שישראל יודעת כי הן כלי אסטרטגי פלסטיני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture