Yonatan Sindel/Flash90

מקלב תקף את בנט בחריפות: "הכיפה הקטנה והדקה תעוף ברוח – ותיעלם"

"למה מחירי הנסיעות עולים? מה המס על שתיה קלה? מדוע אתם לא מטילים מס על פיצוחים ועוגות קצפת? ומעל הכל מס על לומדי תורה. למה עשית להם את זה?", תקף הח"כ בנאום תקיף את ראש הממשלה, שנכח בדיון "40 חתימות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ אורי מקלב, שיזם את דיון ארבעים החתימות המחייב את ראש הממשלה להשתתף בדיון במליאת הכנסת ולהשיב לח"כים, תקף במהלך נאומו בצורה חריפה מאוד את נפתלי בנט.

תחילה התייחס לכישלון הממשלה בהתמודדות מול מגיפת הקורונה: "לפני שבוע עמדת כאן על הדוכן הזה ואמרת כי הציבור מתחיל להבין את ההיגיון שעומד מאחורי המלחמה בקרונה. על איזה הגיון אתה מדבר? על עשרות מיטות חסרות במחלקות לטיפול נמרץ? על אלף וחמש מאות נפטרים בגל הרביעי? מאז שנכנסת לתפקידך אומתו כחמש מאות אלף חולים חדשים! מעל למיליון בידודים. על איזה הצלחה דיברת? על הכשל בנתב"ג שלא עצרתם את היבוא של הדלתא? על כך ששלחתם אלפי מבודדים בתחבורה הציבורית בכוונת תחילה ממטולה בצפון ועד אילת בדרום".

"קיבלתם את המשמרת שלכם כמעט ללא מאומתים וללא נפטרים, התהללתם על כך שלא עשיתם סגר, אחרי החיסונים באמת לא צריכים את הסגרים, גם הממשלה הקודמת לאחר החיסונים אכן לא תכננה לקיים סגרים. על מה אתם מדברים? על הכשל בהסברה? על הסחבת במתן החיסונים? על קבינט קורונה ללא שקיפות שלא מוציא את הפרוטוקולים שלו? – זו ממשלה שבראשותך ובמקום לקבל את החלטות הולכת להיפגש עם אבו מאזן – אנחנו רוצים שהממשלה תצליח במאבק בקרונה, המגפה היא מלחמה של כולנו, אך צריך לתת תשובות ולא בנאומים שאינם מתכתבים עם המציאות. תגידו באומץ נכשלנו".

מקלב פנה לבנט ואמר, "אני לא יודע אם אתה זוכר אדוני ראש הממשלה אבל לפני כמה שנים היה לך קמפיין בחירות תחת הסיסמא 'לא מתנצלים', הופעת בקמפיין ושיחקת איך שאתה מתנצל על שפיכת כוס קפה או תאונה קלה", הזכיר מקלב לראש הממשלה והעיר כי הוא דווקא משחק לא רע. – "ממשלה אינה קמפיין בחירות ולא משחק, ממשלה אלו אזרחים שמגיע להם לקבל הסברים למה שאתם עושים".

מקלב עקץ את בנט ואמר, "אני לא אדבר על 'ההצלחות המדיניות' שלך, על הפגישה המנומנמת עם נשיא ארה"ב או על הנאום שהוציא את דיבתנו רעה באו"ם. אני כן אדבר על מה שאמרת יהיה הורדת מחירים, אנשים עוצרים ברחוב ושואלים על מה אתה מדבר?, הצרכנים נכנסים לחנויות ורואים עליית מחירים, הציבור לא יכול להרשות לעצמו לרכוש מוצרים".

במהלך הנאום פירט מקלב את הגזירות בתקציב המדינה שיביאו להתייקרות המחיה בישראל, והמשיך: "מעל הכל המס על לומדי התורה. מי שלומד תורה ישלם מס מעונות גבוה. איזה הגיון כלכלי יש בזה לאותן הנשים שעובדות, שהם תורמות למשק, איזה תועלת כלכלית יש בזה? לזרוק אותם לעוני ולפגוע בפרנסה שלהם? אלפי המשפחות הללו דורשות ממך תשובות למה עשית להם את זה? מה חטאו ומה פשעו, אם היו עבריינים היה בסדר. רק ללמוד תורה לא?".

"ויותר מכך אלו כל שבירת הערכים היהודים במדינה, בחקיקת חוקי כשרות, חוקי גיור הרצון שלכם לאפשר הקמת משפחה שלא על פי המסורת היהודית, רק בשבוע שעבר ראינו כיצד שר בממשלתך הורה לפתוח יחידות ממשלתיות בשבת, – הרקמה של צביון המדינה נפרמת, הכיפה הקטנה והדקה תעוף ברוח ותעלם", סיים מקלב את נאומו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture