מסיבת 'תחילת לימוד החומש' בת"ת 'תפארת יעקב' ירושלים • גלריה

מעמד מרגש של מסיבת "תחילת לימוד החומש" בת"ת 'תפארת יעקב' סניף ירושלים שבראשות המנהל הרה"ג ר' אליהו טומבק שליט"א ובנשיאות מרן גאב"ד מסורת הגאון רבי צבי פרידמן שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשעות אחר הצהרים לפני כשבוע, התאספו הורי התלמידים עם בני משפחותיהם באולמי סדיגורא ברוחב שמואל הנביא, לחגוג את "מעמד תחילת לימוד החומש" המסורתי של ילדי כיתה א' בת"ת 'תפארת יעקב'. בשעה היעודה התייצבו התלמידים כשבראשם המלמד הותיק והרה"ג ר' יוסף חיים הרצל שליט"א, מחשובי המלמדים בת"ת המפואר.

את המעמד הנעימו תלמידי כיתה ו', במקהלה מיוחדת שאומנה במיוחד לצורך המעמד, תחת ניצוחו של המלמד המסור הרה"ג ר' דוד כהן שליט"א המשמש כאחד מחשובי המלמדים בת"ת. לאחר אמירת הפסוקים המקובלים, נשאו במקום דברי ברכה על ידי חשובי הורי התלמידים וגדולי תורה שנכחו במעמד.

מפקח החיידר הרה"ג רבי מרדכי וייס שליט"א עמד בדבריו על חשיבותו של יום זה, על האחריות העצומה בחינוך תינוקות של בית רבן, כמו כן הזכיר את מסירותו הגדולה של המנהל המסור הרה"ג ר' אליהו טומבק שליט"א, אשר בזמנים אלו מתגולל בארצות הניכר במסירות נפש עצומה שלא תשתכח תורה מישראל, אך אמנם מחשבתו שוררת כאן, והכל נעשה על פי רוחו והכוונתו. הגאון ר' אליהו מאיר גולדשטיין שליט"א, מרבני ישיבת 'אוהל תורה – פוניבז' לצעירים' ומחשובי הורי התלמידים, דיבר בהרחבה על הרוח החזקה שנמצאת בחיידר עד היום אותה החדיר בהקמת הת"ת מרן רה"י הגר"ש אויערבאך זיע"א, כשהוא מביא דוגמאות רבות על מושגי השתוקקות בלתי מצויים לעוד ועוד השגות בתורה, אשר מהוים חלק משגרת החיים של תלמידי החיידר, ונאמרים על ידם כדברים מובנים מאליהם, עד שנדמה לעיתים כאילו מקום זה איננו שייך כלל לדור בו אנו חיים כיום, עם השגות אחרות לגמרי.

הגאון הגדול רבי יעקב מרקוביץ שליט"א, ראש ישיבת 'שער התורה' – אלעד, עמד בדבריו על דרך החינוך הגבוהה והיחודית של החיידר, וסיים בברכות חמות להמשך שגשוגם של מבצרי התורה – ת"ת "תפארת יעקב".

בשיאו של המעמד  קיבלו ציבור ההורים והתלמידים בשמחה והתרגשות רבה את פניו של נשיא הת"ת, מרן הגאב"ד הגאון רבי צבי פרידמן שליט"א שהקדיש מזמנו היקר וכיתת את רגליו במיוחד מהעיר בני ברק לבוא ולהשתתף בשמחתם של הורי ותלמידי החיידר ביומם הגדול. בדבריו הרחיב אודות החשיבות העצומה של החינוך בגיל הילדות, שהינו בבחינת "חנוך לנער על פי דרכו", גם בגיל שבו יש צורך להעביר את הדברים בשפה פשוטה המתאימה לילדים, ולא ולחכות לגיל מבוגר יותר שבו הילדים יבינו את הדברים בצורה מלאה. דווקא זו היא דרך החינוך, "על פי דרכו", ועל ידי זה יש לצפות להמשך הפסוק של "גם כי יזקין לא יסור ממנה". כמו כן דבר על המיוחדות של החיידר שבו הכל נעשה במסירות נפש עצומה, הן של המנהל והן של הצוות והמלמדים.

לאחר מכן נגשו הילדים בהתרגשות רבה לקבל את ספרי החומש מידיו של הגאב"ד שליט"א, אשר האציל עליהם מברכותיו, וכן על ציבור ההורים ובני משפחותיהם שעמדו בזה אחר זה לקבל את ברכתו, ולאחר מעמד השירה וריקודים, בניצוח כלי הזמר והמקהלה המיוחדת, התפזרו הציבור ההורים והתלמידים מתוך רגשות התעלות וקורת רוח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture