דינר לרגל ייסוד 'קרן עץ חיים' בקהילת בעלזא רמה ב' – בית שמש

מעמד כבוד התורה ביסוד 'קרן עץ חיים' למען עמלי התורה נערך בקהילת בעלזא בית שמש בראשות רבני ונכבדי הקהילה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

צלילי הכנס 'שירה חדשה' ליסוד 'קרן עץ חיים' הצטלצלו זה מכבר, במבואות העיר בית שמש ופרבריה. אך כשהגענו לשם, זה לא היה דומה לשום דבר שהכרנו מהעבר הקרוב או הרחוק. המיקום הפסטורלי 'צלע ההר' שכשמו כן הוא משובב עין ומרנין נפש, קידם את פני האורחים הנכבדים בצלילי כינור ערבים לאוזן, כשהמארחים דואגים ליחס אישי של כל אורח, מכוונים אותו לעמדות הכיבוד העשיר במיוחד. מנת הפתיחה הזו הייתה רק 'רמז דק', למהפך שהולך להתחולל כאן הערב.

לאחר שהאורחים היטיבו את ליבם במאכל ובמשקה, החל האורח הדגול המגיד הנודע בשערים הרב 'משה ברוורמן שליט"א להנחיל למשתתפים את מנת הפתיחה הרוחנית, של הערב המיוחד הזה. תוך שהוא מעביר מסר מכונן ורב עוצמה על העונג הרב שהוא מנת חלקו של הנותן, בעצם הסיפוק, ההנאה והדלק שנותן לאדם עצם היותו נותן, והיכולת לעצב את אישיותו ולבחור ממה יהא לו העונג והדלק הרוחני שיניע אותו לעשייה חיובית וערכית ללא סוף וגבול.

מתוך כובד ראש עת עמדו להתפלל ערבית, הושלמו הפרטים האחרונים לקראת כניסת הציבור לאולם רחב הידיים, בו עומד להתרחש האירוע המרשים, העוצמתי שמשנה את כל תפיסת העולם של הציבור, ומעלה על נס את מעמדם, ערכם ויקרם של בני עלייה שזוכים להסתופף בהיכלי התורה המבוצרים דחסידי בעלזא שבעירנו בית שמש.

המקהלה פוצחת בשיר, הציבור היקר ממהר לתפוס את המקומות, כל אחד מוזמן, כמובן ע"י המארח שדואג לו באופן אישי, לנוחיותו המירבית. מקהלת הילדים 'חסידימל'ך' בניצוחו המוזיקאלי של הר"ר יעקב לוינגר שליט"א. מנעימים את האוירה בנעימות טהורות, מפיהם של ילדי החמד המרנינים כל לב ואוזן כאחד, מדגישים את הזכות הגדולה שנפלה בחלקם של האורחים להיות נמנים מאלו שהופכים כאן ועכשיו לשותפים של ממש בשינוי התפיסה ההיסטורי שמתחולל כאן על ידיהם וצורב את דפי ההיסטוריה בתולדות עולם התורה כולו.

יחד עם ארוחות השף והגורמה של הר"ר מענדל וועג שליט"א שהוכנו ברוב פאר והדר, פותח את הערב המנחה הר"ר נחמן גרוסמן שליט"א כשהוא מעניק לשומעים קורטוב של דברים היוצאים מן הלב, מתובלים בסיפורים מלאי רגש המחדדים את יחודיותם של 'אברכי הכולל' בכלל וכולל 'דחסידי בעלזא' בפרט, והזכות הגדולה שנפלה בחלקנו שיש ציבור כה גדול של בני עליה, העומדים ברומו של עולם ובהיכל מלך להיות נמנים על 'שבט לוי'.

דבריו העוצמתיים ורבי המשמעות של האורח הדגול הרה"ג ר' בנימין פינקל שליט"א ראש ישיבת מיר המעטירה, שנאמרו בענוות חן, עוררו בלב השומעים את הנימים העדינים והדקים, של 'אהבת תורה' והזכות הגדולה שלנו על שאנו התמכין דאורייתא. אין ספק הערב הזה היחודיות שלו, והעוצמתו הרבה עוד עתידים להפוך 'מודל לחיקוי', כפי שאנו כבר מקבלים הדים מקהילות בעלזא בערים אחרות, קהילות נוספות ברחבי הארץ ומן העולם כולו.

עת עלה לבמה האורח אשר שמו הולך לפניו הרה"ח ר' לייבוש קרניאול שליט"א מחשובי ראשי הכולל דחסידי בעלזא. כאשר בדבריו חוצבי להבות אש, חודרי לב וכליות העניק לנו את ההבנה כי הננו שותפים של ממש בתורה של אותם היושבים באהלי שם. כאשר נקבל חלק כחלק בזכותם (ראה מסגרת) דבריו היוצאים מן הלב הותירו רושם רב משמעות בלב השומעים אשר עשו אזנם כאפרכסת וכתבו אותם על לוח לבם.

ראש הכולל דחסידי בעלזא 'בית שמש' הרה"ג ר' אברהם דירנפלד שליט"א העלה על נס את דברי מרן אדמו"ר שליט"א במכתב הקודש שנשלח במיוחד לרגל האירוע המיוחד ורב הרושם. כאשר הוא מדגיש את קריאת החיבה של מרן שליט"א 'בדין הוא שתוזילו כסף וזהב שברשותכם'… וכו' תוך שהוא עומד ומברך כנגד השומעים, כי מסירות הנפש של אנ"ש בבית שמש בהירתמם לעזרת אברכי המשי של עירנו גורמת לסייעתא דשמיא ופותחת דלתות נוספות אצל נגידים ועשירים ברחבי תבל.

וכך כאשר בין גברא לגברא, כאשר התזמורת מנעימה את האוויר והאווירה, סערת ההוריקן שתהפוך את פני 'עולם התורה' נמצאת בעינה. כאשר הרה"ג ר' מיכל לנגנר שליט"א לוקח לידו את המיקרופון ומתוך לב של שותף נאמן ויושב אוהל, מעלה על נס את הזכות והסייעתא שיש לנותנים שהופכים מנותנים למקבלים במובן הפשוט של המילה. כשהוא מזמין את איך התורמים שזכה בכתר תורה בהעמידו לטובת האברכים סך 30,000 שקלים למשך השנה הקרובה. שמדגיש את סיפורו האישי הלא שגרתי של מדה כנגד מדה לה זוכים תומכי התורה. בתוך כך אנו גם מקבלים את הדברים שהם כטל תחיה של נכד מרן הרב שלום שליט"א ששודר בשידור מעיר אנטוורפן שבבלגיה המאירים כנתינתם מסיני, ומשיבים נפש על גודל השעה והזדמנות הפז שלנו תומכי 'בית שמש' להפוך למגדלור תורני המאיר את פני המזרח.

וכך כטיפין טיפין, היוצאים מן הסלע… שהופכים לנהר גדול, מתרחש מול עינינו הבלתי יאמן. כאשר אחד ועוד אחד הופכים לשותפים 'יששכר זבולון' עם עמלי התורה האברכים המסולאים בפז. ותורמים סכומים בלתי נתפסים המחזה הזה נראה כמו 'חלום', זה לא נתפס. אף אחד לא הכין אותנו לקראת המראה המרנין כל כך כאשר אברכים מן השורה הטרודים על המחיה ועל הכלכלה, ואף מחתנים את צאצאיהם. מחוללים במו ידיהם את המהפך הכל כך משמעותי לעולם התורה. תוך שהם מוזילים מכיסם כסף וזהב, אבנים טובות ומרגליות למען האברכים הספונים באהלה של תורה, כדי שיוכלו להרחיב דעתם ושלוות נפשם בתורה ועבודה.

וכך תוך שירות ותשבחות מתנגנת לה 'שירה חדשה' של עולם התורה בבית שמש, ציבור התורמים כבר חש בעצמותיו את 'העונג הצרוף' של הנתינה. הסעודה ממשיכה להתנהל כסדרה והמנות מוגשות אחר כבוד לסועדים, שכל אחד מהם זוכה כעת להיות שותף במהפך שמתחולל. בתוך כך מוזמנים התורמים הנכבדים לבוא לקחת את מתנות ההוקרה להן הם ראויים, כאות תודה והכרת הטוב עבור פעלם.

את אקורד הסיום יחד עם המנה האחרונה מגיש לנו הזמר הנודע בשערים ר' מוטי וויזל כאשר בחרוזי פנינים המעוררים את הלב והנפש, הוא מעלה על נס את הרושם העז, של יגיעת התורה, והתומך בה שמשאירים זכות לו ולזרעו אחריו. אשר מאורעות ותהפוכות לא יוכלו למחות את הזכות הזו, והברכה תמשיך ללוות אותו לדורי דורות עד עולם.

ולעת הסיום הודו מנהלי הקרן 'עץ חיים' בדברים נרגשים לכל התומכים עד עתה ולכל אלו שעודדו וחיזקו בכל הזמנים וכן הודו לכל העוסקים בהכנת הדינר המפואר ובפרט לאסטרטג המומחה הר"ר אברהם יוסף פרסטר שניצח על המלאכה ברוב כשרוןו עמל רבות להצלחה האדירה.

וכך כאשר הרגליים הונפו מעל עם הגיע המגבית על היעד אשר הציבו, ולמעלה מכך בסכום בלתי יאומן בסך כולל של 1,148,000 ₪ ! פצחו הקהל בריקוד, אשר סוחף את כולם על השמחה העצומה והמרנינה אשר חש כל אחד ואחד מהמשתתפים היקרים, את משמעות המילים: עלה נעלה, כי יכול נוכל לה. והאבן הזאת אשר שמתי מצבה יהיה בית א-ל'.

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בעלזא תמיד במעמים מפוארים
קצת צניעות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture