Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הכנסת הקים את ועדת האתיקה; ח"כים מהאופוזיציה מונו ללא הסכמתם

יו״ר הכנסת מיקי לוי החליט באופן חד צדדי להקים את וועדת האתיקה: "זהו מהלך מחויב המציאות לניהולה התקין של הכנסת", טען. ח"כ מרגי: "המינוי הוא חד צדדי, לא אשתף פעולה בניגוד להחלטת ראשי מפלגות האופוזיציה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי מסר הערב (רביעי) את כתבי המינוי להקמתה של ועדת האתיקה של הכנסת. הועדה הוקמה באופן חד צדדי וללא הסכמת חברי הכנסת מהאופוזיציה.

כתב המינוי נשלח לחברי הכנסת יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) שיכהן כיושב ראש הוועדה וח״כ צביקה האוזר (תקווה חדשה). יו"ר הכנסת אף מינה ח"כים מהאופוזיציה ללא הסכמתם – ח״כ יעקב מרגי (ש"ס) וח״כ גילה גמליאל (ליכוד). ממלאי מקום בוועדה הם ח״כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) וח״כ שרון רופא-אופיר (ישראל ביתנו).

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי אמר לאחר המינוי החד-צדדי: ״זהו מהלך מחויב המציאות לניהולה התקין של הכנסת, אשר נמנע עד כה בשל סרבנותם העיקשת של חברי האופוזיציה. הערב מציאות זו משתנה וזהו צעד ראשון להחזרת הכנסת להתנהלות ראויה".

"חשוב להדגיש כי מאז השבעתה של הכנסת ה-24 פעלתי ללא לאות לשילובה המלא של האופוזיציה בעבודתה של הכנסת ובכלל זה לשילובם של נציגיה בוועדת האתיקה החשובה לתפקודו של הבית. פעלתי בסבלנות ובאורך רוח, למרות הלחצים וההתקפות האישיות כלפיי, על מנת למצות מהלך זה שתכליתו שמירת כללי המשחק הדמוקרטיים".

הוא התייחס לניסיונות להקים את הוועדה בהסכמה עם האופוזיציה: "לצערי, ההסלמה הבוטה בשיח ובהתנהגות של מספר חברי כנסת, לצד האווירה העכורה וחסרת התקדים במשכן, לא מאפשרת להמתין עוד ומחייבת פעולה מיידית. לאחר העברת התקציב שבתי ופניתי לכל ראשי סיעות האופוזיציה בכתב ובפגישות אישיות שקיימתי בלשכתי וביקשתי לאייש את ועדת האתיקה. לצערי, נתקלתי בסירוב עיקש ובלתי מובן שלא השאיר בפניי ברירות אחרות".

"לאור זאת, החלטתי להוציא כתבי מינוי לחברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה בהתאם לחוק, כך שהוועדה תוכל להתחיל בעבודתה החשובה. כולי תקווה שאי ההסכמות בין חברי הקואליציה והאופוזיציה ייפתרו במהרה ויאפשרו התנהלות שוטפת של הכנסת".

חבר הכנסת יעקב מרגי מסר בתגובה למינויו לחבר ועדת האתיקה: "המינוי הוא חד צדדי של יו"ר הכנסת, אני לא אשתף פעולה בניגוד להחלטת ראשי מפלגות האופוזיציה".

ח״כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) בעקבות מינויו ליו״ר ועדת האתיקה: ״אני מודה ליו״ר הכנסת, ח״כ מיקי לוי, על האמון שהוא נתן בי להוביל את ועדת האתיקה. זוהי ועדה קריטית לפעילותה התקינה של הכנסת ולמעמד הרשות המחוקקת וחבריה. מלאכה מרובה לפנינו, ודאי אחרי תקופה ארוכה בה הוועדה לא קמה. מאז ומתמיד ועדת האתיקה היא פריטטית ואני מצפה מאוד לעבודה המשותפת יחד עם חבריי מהאופוזיציה ומהקואליציה״.

מטעם סיעת יש עתיד נמסר: "אנחנו מחזקים את יו״ר הכנסת מיקי לוי שבחר להקים את ועדת האתיקה בכנסת. ועדה חשובה וקריטית לפעילותה התקינה של הכנסת. אנחנו קוראים לחברי האופוזיציה לקחת חלק בדיוני הוועדה ולהחזיר את השיח המכבד והשפיות למשכן הכנסת. אנחנו גם רוצים לברך את ח״כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) שנבחר לעמוד בראש הוועדה. בטוחים שיעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר. בהצלחה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture