מסיבה לכבודה של תורה בחברת 'קנין ש"ס' שע"י ישיבת ביוד"א בקרית ויז'ניץ

מסיבה לכבודה של תורה לציון ההתפתחות המרשימה בחברת 'קנין ש"ס' שע"י ישיבת 'בית ישראל ודמשק אליעזר' ויז'ניץ בקרית ויז'ניץ בראשות מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א ובהשתתפות הגה"צ ראש הישיבה שליט"א - צילום: שוקי לרר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ברגשי הוד והתעלות נחוגה מסיבה מיוחדת לכלל תלמידי ישיבתנו הקדושה שיחיו בראשות מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א ובהשתתפות הגה"צ ראש הישיבה שליט"א וחברי הצוות הרוחני הרבנים הגאונים שליט"א, לרגל ציון ההתפתחות המרשימה של חברת 'קנין ש"ס' שהוקמה לפני חודשים ספורים.

חברת 'קנין ש"ס' הוקמה מתוך מטרה לעודד ולדרבן את בני הישיבה שיחיו לחזור ולשנן את מסכתות הש"ס אותם למדו בני הישיבה הקדושה מאז הכנסם בשערי הישיבה לצעירים, ולהבחן על מאות דפי הגמרא כאחת בעמדם לקראת פרק האיש מקדש – שמחת נשואיהם בשעטו"מ.

התכנית מבוססת על מסלולי מבחנים הקבועים הנערכים מדי כמה חודשים, כמו כן בסוף כל שנה נערך מבחן מקיף על החומר אותו שיננו בני הישיבה בשנה האחרונה, כאשר מדי שנה בשנה נבחנים הן על דפי הש"ס אותם שיננו בשנה זו, והן על הדפים עליהם כבר נבחנו בשנים הקודמות, כך שכל מי שנבחן במסגרת תכנית זו מגיע לקראת נשואיו 'ותלמודו בידו', עם מאות דפי הש"ס עם פירוש רש"י ותוספות אותם הוא זוכה לדעת על בוריים בעל פה בצורה בהירה וברורה.

קדמה להקמת מפעל כביר זה, עבודת הכנה וחשיבה רבה במשך מספר חודשים, כאשר ההנהלה הרוחנית של הישיבה ישבה על המדוכה בכובד ראש במשך שעות רבות יחד עם ראשי ישיבות וראשי כוללים ומרביצי תורה מפורסמים אשר להם נסיון רב במסלולי חזרה שונים, כדי לגבש תכנית יחודית השוה לכל נפש, מבלי שיפגע בסדרי הלימוד הקבועים בישיבה.

בסייעתא דשמיא לפני כמה חודשים יצאה התכנית לפועל, ובשלהי חודש תשרי ש.ז. כבר נערך המבחן הראשון במסגרת חברת 'קנין ש"ס', ועשרות מבני הישיבה שיחיו נבחנו על מסכתות שלימות אותם למדו במשך שנות לימודיהם בישיבה לצעירים ובישיבה גדולה.

בראש מפעל כביר זה עומד הרה"ג רבי יהודא אהרן שטרן שליט"א ר"מ ומשגיח בישיבה, אשר שם לילות כימים למען הצלחת בני הישיבה הקדושה והתעלותם בתורה ובעבודת השי"ת.

במיוחד יש לציין את הנהלת מוסדות התורה והחינוך בקרית ויז'ניץ בראשות המנכ"ל הרה"ח רבי יצחק זיידה שליט"א אשר הוא הכח המניע להוצאת תכנית זו מן הכח אל הפועל, ואף היה מעורה באופן אישי בישיבות ובדיונים הרבים יחד עם ההנהלה הרוחנית שליט"א בהתוויית התכנית לפרטיה.

כאמור ביום ב' פרשת מקץ נר ראשון של חנוכה הסבו בני הישיבה שיחיו למסיבת חנוכה מיוחדת בראשות מרן אדמו"ר שליט"א, להודות ולהלל להקב"ה אשר הבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת, אשר בהם נהגה יומם ולילה. במסגרת מסיבה זו אף נערכו עשרות סיומי מסכתות על ידי רבים מבני הישיבה שיחיו

המסיבה נערכה בהיכל הטישים אשר הוכן וקושט ברב פאר והדר לכבודה של תורה ועמליה, את המסיבה פתח והנחה ברב כשרון הרה"ג רבי אליהו דב אפל שליט"א משגיח בישיבה, את דבר הישיבה נשא הרה"ג רבי יהודה אהרן שטרן שליט"א ר"מ ומשגיח בישיבה העומד בראש המפעל הכביר, אשר פירט בפני בני הישיבה את התכנית לפרטיה, ואף הרחיב לדבר על מעלת לימוד השינון והחזרה של מסכתות הש"ס ובגודל מעלת ימי החנוכה הקדושים והמאירים.

לאחר מכן נשא דברים האורח הגה"ח רבי יצחק קירשנבוים שליט"א ר"מ בישיבת תולדות אהרן אשר הלהיב את בני הישיבה שיחיו בגודל מעלת הזמן הנשגב, ובזכות הגדולה לצבור ולרכוש קניני נצח בלימוד מסכתות הש"ס.

הס הושלך בהיכל עת זכו בני הישיבה להופעתו של מרן אדמו"ר שליט"א אשר הטריח עצמו והקדיש מזמנו היקר להסב יחד עם בני הישיבה שיחיו, בגודל הערכתו את היוזמה הברוכה והחשובה, מרן אדמו"ר שליט"א אף נשא מדברות קדשו בהם הרחיב על קדושת ימי החנוכה, ועל חשיבות ומעלת לימוד התוה"ק ושינון דפי הש"ס.

מרן אדמו"ר שליט"א ציין לשבח את הצוות הרוחני שליט"א בראשות הגה"צ ראש הישיבה שליט"א, ואת הנהלת המוסדות בראשות המנכ"ל הרה"ח רבי יצחק זיידה שליט"א המשקיעים כל אחד מהם בחלקו את מיטב כוחותיהם ואת רוחם ונשמתם למען הצלחת כל תלמיד ותלמיד ורווחתו ברוחניות ובגשמיות.

מרן אדמו"ר שליט"א אף העניק גביע מיוחד מכסף למנכ"ל המוסדות כאות הוקרה והערכה על פעליו הברוכים.

במהלך המסיבה אף הוענקו מילגות מיוחדות על ידי מרן אדמו"ר שליט"א לבחורים החשובים שיחיו אשר קבעו לעצמם סדר לימוד מיוחד של כמה שעות ברציפות במוצאי שבתות.

לאחר מכן העניק הגה"צ ראש הישיבה שליט"א מילגות לבני הישיבה שיחיו אשר השתתפו בהצלחה במבחן הראשון במסגרת חברת 'קנין ש"ס'.

המסיבה המרשימה לכבודה של תורה רומם במיוחד את קרנם של עמלי התוה"ק, ואף הביאה בס"ד למצטרפים חדשים מקרב בני הישיבה לתכנית המבחנים היחודית להגדיל תורה ולהאדירה.

 


הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture